معرفی گوشی ارزان قیمت سامسونگ + عکس


معرفی گوشی ارزان قیمت سامسونگ + عکس

در اینجا به بررسی مشخصات و قابلیت های احتمالی گلکسی S22 FE سامسونگ خواهیم پرداخت. آیا این گوشی در مقایسه با سایر اعضای خانواده Galaxy S22 ارزش خرید دارد؟

خانواده گلکسی S۲۲ سامسونگ متشکل از نسخه‌های استاندارد، پلاس و اولترا ممکن است تا پایان امسال پذیرای عضو جدیدی شوند. گلکسی S۲۲ FE احتمالا یک گوشی میان رده قدرتمند خواهد بود که از حیث مشخصات، پایین‌تر از سه کهکشانی پرچمدار دیگر سامسونگ قرار خواهد داشت. با این وجود بزرگترین عامل محرک برای خرید این گوشی احتمالا قیمت مناسب‌تر آن خواهد بود.

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به اطلاعاتی که از Galaxy S۲۲ FE در اختیار داریم. همچنین در پایان به مرور برخی انتظارات مهم از این گوشی خواهیم پرداخت.

از گلکسی S۲۲ FE چه می‌دانیم؟

پیش‌بینی کردن زمان عرضه محصولات گلکسی FE سامسونگ کار سختی است! دلیل آن هم بازه زمانی نامشخص عرضه این محصولات به بازار است. در سال ۲۰۲۰، کره‌ای‌ها گلکسی S۲۰ FE را در ماه اکتبر روانه بازار کردند؛ در حالی که گلکسی S۲۱ FE در ژانویه ۲۰۲۲ روانه بازار شد!

با این وجود، بازه زمانی اکتبر ۲۰۲۲ در مقایسه با ژانویه سال آینده بسیار منطقی‌تر به نظر می‌رسد؛ چراکه ماه ژانویه، به زمان عرضه خانواده گلکسی S۲۳ بیش از حد نزدیک است! همچنین در صورت عرضه این گوشی در ماه اکتبر سال جاری، سامسونگ همه محصولات خانواده گلکسی S۲۲ خود را در سال ۲۰۲۲ روانه بازار کرده است!

از سوی دیگر، برخی منابع نیز از عدم عرضه نسخه FE گلکسی S۲۲ در سال جاری میلادی حاکی هستند. این منابع با استناد به این که این گوشی تا ماه آوریل در برنامه عرضه سامسونگ جایی نداشته است، مدعی هستند که اگر سامسونگ قصد عرضه گلکسی S۲۲ FE به بازار را داشته باشد، سال ۲۰۲۳ میلادی شاهد این اتفاق خواهیم بود!

همچنین در خصوص قیمت این گوشی هم نمی‌توان اظهار نظر کرد. با این حال بد نیست بدانید که Galaxy S۲۱ FE با قیمت پایه ۷۰۰ دلار روانه بازار شد. بنابراین منطقی است که انتظار همین بازه قیمتی را برای S۲۲ FE هم داشته باشیم.

اخبار و شایعات پیرامون گلکسی اس ۲۲ اف ای

تا کنون شایعات زیادی در خصوص Galaxy S۲۲ FE منتشر نشده است. با این وجود، یکی از مهم‌ترین شایعات موجود، تجهیز این گوشی‌های به تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک است.

این تراشه محصولی کاملا پرچمدار است و از حیث عملکرد قادر به رقابت با محصولاتی چون اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است. با این حال به دلیل اعتبار پایین‌تر برند مدیاتک در مقایسه با سامسونگ و کوالکام، قیمت چیپست‌های دایمنسیتی ۹۰۰۰ پایین‌تر از رقبای خود است. بر این اساس می‌توان انتظار داشت که گلکسی S۲۲ FE به این تراشه‌ها مجهز شود؛ به خصوص به این دلیل که انتظار می‌رود این گوشی قیمتی پایین‌تر از سایر اعضای خانواده اس ۲۲ داشته باشد.

البته دسته‌ای دیگر از شایعات نیز به سابقه تاریخی گوشی‌های FE سامسونگ اشاره دارند و مدعی هستند استفاده از تراشه‌های مدیاتک در این گوشی‌ها چنان محتمل نیست؛ چرا که پیش از تمامی نسخه‌های این گوشی از تراشه‌های اگزینوس یا اسنپدراگون استفاده می‌کردند.

بر این اساس یکی دیگر از احتمالات پیرامون Galaxy S۲۲ FE سامسونگ نیز استفاده از تراشه‌هایی دقیقا هم‌تراز با سایر اعضای خانواده اس ۲۲ است. به این ترتیب نسخه‌های اروپایی این گوشی از چیپست‌های Exynos ۲۲۰۰ استفاده خواهند کرد؛ در حالی که در سایر نقاط دنیا شاهد استفاده از تراشه Snapdragon ۸ Gen. ۱ در این گوشی خواهیم بود.

انتظارات از گلکسی S۲۲ FE

بعد از بررسی تاریخ رونمایی و شایعات پیرامون گوشی گلکسی اس ۲۲ اف ای، بد نیست نگاهی داشته باشیم به تعدادی از انتظارات از این محصول میان رده.

قیمت پایین‌تر

بزرگترین مشکل گلکسی S۲۱ FE را بدون شک باید قیمت آن دانست. این گوشی‌ اساسا در مقایسه با گلکسی S۲۱ قیمت پایین‌تری داشت. با این حال، تا زمان عرضه این محصول، قیمت S۲۱ با کاهشی چشمگیر روبرو شده بود. به همین جهت، قیمت نسخه FE عملا برابر با گلکسی S۲۱ و یا حتی گران‌تر از آن بود!

این امر در موفقیت تجاری گلکسی S۲۲ FE بسیار تاثیرگذار است. بنابراین سامسونگ باید قیمت این گوشی را به گونه‌ای تعیین کند که تفاوت قیمت معناداری با سایر اعضای خانواده S۲۲ داشته باشد.

شارژدهی باتری بهتر

مساله شارژدهی ضعیف باتری یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف بسیاری گوشی‌های بازار است و گلکسی S۲۱ FE هم از این قضیه مستثنی نبود. میزان شارژدهی باتری این گوشی در استفاده معمولی به ندرت به بیشتر از یک روز می‌رسید.‌ این امر باعث می‌شود که شارژدهی باتری نسل پیشین از سری FE سامسونگ کمی پایین‌تر از میانگین قرار بگیرد. بر همین اساس یکی از انتظارات از سامسونگ این است که در نسل جدید، عمر باتری بهتری را برای محصول خود رقم بزند.

این کار با افزایش ظرفیت باتری به حدود ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و یا با اعمال بهینه‌سازی‌های نرم افزاری در رابط کاربری قابل انجام است.

شارژ سریع‌تر

گلکسی S۲۱ FE و به طور کلی همه گوشی‌های سامسونگ از حیث سرعت شارژ وضعیت چندان مناسبی در برابر رقبای چینی خود ندارند! حتی گل سرسبر محصولات این کمپانی، گلکسی S۲۲ اولترا نیز از حیث توان و سرعت شارژ بسیار پایین‌تر از برخی محصولات شیائومی، اوپو و یا وان پلاس قرار می‌گیرد.

حتی با در نظر گرفتن این قضیه نیز توان ۲۵ واتی شارژر گلکسی S۲۱ FE در برابر ۴۵ وات گلکسی S۲۲ بسیار ضعیف به نظر می‌رسد. بر همین اساس تقویت توان شارژ نسل بعدی گلکسی FE می‌تواند نقش مهمی در موفقیت آن ایفا کند.

قاب پشتی شیشه‌ای

علیرغم اینکه گلکسی S۲۱ FE یک گوشی رده بالا به شمار نمی‌رود، اما قیمت آن به حدی است که بتوان انتظار استفاده از مواد پریمیوم در ساخت آن را داشت. با این وجود قاب پشتی این گوشی تماما از پلاستیک بوده و خبری از فلز یا شیشه در طراحی آن نیست. انتظار می‌رود که این اتفاق در گلکسی S۲۲ FE رخ ندهد؛ چرا که حتی اگر این گوشی ارزان قیمت‌تر از سایر گوشی‌های سری S۲۲ باشد، استفاده از یک قاب پلاستیکی ارزان قیمت در آن به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

گلکسی اس ۲۲ اف ای

برای یک گوشی که قیمتی بالاتر از ۵۰۰ دلار دارد، استفاده از مواد باکیفیت در ساخت یکی از حداقل پیش‌نیازهاست. بنابراین قاب پشتی شیشه‌ای و به تبع آن یک لایه محافظ قدرتمند یکی از انتظارات کلیدی از گلکسی S۲۲ FE است.

توجیه خرید

گلکسی اس ۲۱ اف ای شباهت‌های بسیاری به نسخه معمولی S۲۱ دارد. با این حال، چشم‌پوشی از برخی قابلیت‌های پریمیوم خانواده S۲۱ در کنار قیمت پایین‌تر نسخه FE علاقمندان را به خرید آن ترغیب می‌کرد.

انتظار می‌رود سامسونگ رویه‌ای مشابه را نیز برای S۲۲ و نسخه FE پیش گیرد و تفاوت‌های معناداری را میان این محصولات ایجاد کند تا خرید هریک از آن‌ها توجیه داشته باشد.

قیمت گذاری پایین‌تر نسخه FE می‌تواند یکی از راهکارهای کلیدی در این مسیر باشد. با این وجود تفاوت در مشخصات سخت افزاری و قابلیت‌های فنی دو محصول نباید بیش از حد زیاد یا کم باشد. تنظیم تعادل مناسب میان مشخصات فنی و قیمت نسخه‌های استاندارد و FE از گلکسی S۲۲ می‌تواند کلید موفقیت احتمالی محصول جدید سامسونگ باشد.

منبع: گجت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل شب قدر | 110 عکس نوشته زیبا برای شب های قدر