مراحل طاقت فرسای صعود به قله اورست


مراحل طاقت فرسای صعود به قله اورست

کوهنوردان برای صعود به قله اورست با دشواری‌ها و خطراتی مواجه هستند.

صعود به قله اورست به هیچ وجه کار آسانی نیست، آماده شدن برای صعود به اورست نیاز به آموزش زیادی دارد تا ۲ سال توصیه می‌شود تا مطمئن شوید به اندازه کافی تناسب اندام دارید، این موارد شامل فتح قله های دیگر و همچنین تمریناتی مانند دویدن (پوشیدن کوله پشتی سنگین) و تمرین با وزنه می‌شود.

آلن هینکس انگلیسی، اولین کوهنورد است که تمام ۱۴ کوه مرتفع جهان از جمله اورست را فتح کرده است. او می‌گوید قبل از کوهنوردی بهتر است تجربه سنگنوردی کسب کرده، استقامت خود را تقویت کنید و مهارت‌هایی مانند استفاده از تبر یخ و کرامپون را بیاموزید.

مراحل طاقت فرسای صعود به قله اورست

سازگار کردن بدن

آلن می‌گوید وقتی به کمپ اصلی اورست می‌رسید، باید حدود چهار هفته را صرف «خودسازی» کنید این کار به منظور عادت کردن به ارتفاعات شدید است.

کمپ اصلی ۵۳۰۰ متر بالاتر از سطح دریاست، بنابراین هوا بسیار رقیق‌تر بوده و اکسیژن کمتری وجود دارد که تنفس را سخت‌تر می‌کند، در این مدت کوهنوردان قبل از رفتن به قله، به تدریج صعود‌های طولانی‌تری را از کمپ اصلی انجام می‌دهند.


بحران مالی سنگ نوردان اسپانیا را زمینگیر کرد

مراحل طاقت فرسای صعود به قله اورست

تجهیزاتی که برای فتح قله نیاز دارید

برای رسیدن به قله به تجهیزات مهمی نیاز دارید. این شامل تبر‌های یخ و چکمه‌هایی با کرامپون (میخ‌های تیز) می‌شود، این‌ها نیاز به عادت کردن دارند.

به گفته آلن شما یک کت و شلوار مخصوص دارید که پر است، این سبک‌ترین و کارآمدترین راه برای گرم نگه داشتن شما است. شما به محافظت از چشم نیاز دارید وگرنه برف به بینایی شما آسیب خواهد زد. این اساسا به این معنی است که کره چشم شما آفتاب سوخته می‌شود و نمی‌توانید ببینید.

بطری اکسیژن، مواد حرارتی، دستکش و چندین جفت جوراب قبل از صعود به اورست باید همراه داشته باشید. در آنجا آب وجود ندارد، بنابراین باید برف و یخ را آب کنید تا بنوشید. امکان استحمام وجود ندارد بنابراین باید برای بدبو شدن آماده باشید!

مجوز‌ها صعود اورست

اگر می‌خواهید به قله اورست صعود کنید، به مجوز دولت نپال نیاز دارید. هر کسی می‌تواندمجوز را تهیه کند، اما اخذ این مجوز بسیار گران است.

مراحل طاقت فرسای صعود به قله اورست

بیماری حاد کوهستان

یک نگرانی بزرگ برای کوهنوردان بیماری ارتفاع است که می‌تواند منجر به بیماری حاد کوهستان (AMS) شود. در آن زمان است که خون شما غلیظ می‌شود و ممکن است دچار لخته یا سکته شوید و حتی امکان مرگ نیز وجود دارد.

سایر خطرات عبارتند از سرمازدگی که می‌تواند منجر به از دست دادن انگشتان دست و پا و هیپوترمی (زمانی که دمای داخلی بدن شما به سطح خطرناکی پایین می‌آید) شود.

مراحل طاقت فرسای صعود به قله اورست

منطقه مرگ

منطقه مرگ بخشی از صعود است که ارتفاع آن بالاتر از ۸۰۰۰ متر است، این نام به این دلیل انتخاب شده که اکسیژن بسیار کمی در آنجا وجود دارد و هیچ چیز نمی‌تواند برای مدت طولانی زنده بماند. در این مرحله رسیدن به اوج، یک مسابقه‌ با زمان است.

رایج‌ترین راه برای صعود به اورست، پیوستن به یک اکسپدیشن (گروه کوهنوردی) با راهنماست، اما این سفر به قله اورست می‌تواند حدود ۵۰۰۰۰ پوند هزینه داشته باشد!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط