شگفت زدگی دنیا از موفقیت دانشمندان ایرانی در دوران کرونا


شگفت زدگی دنیا از موفقیت دانشمندان ایرانی در دوران کرونا

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در همه‌گیری کرونا موفقیت‌های فراوانی داشتیم و بخش مهمی از آنها حاصل دانش دانشمندان ایرانی در تولید واکسن در ۶ مجموعه داخلی بود که باعث تعجب و شگفتی دنیا از رشد علمی و توانمندی ایران شد.

به گزارش بهداشت نیوز ،بهرام عین اللهی در حاشیه مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با امام خمینی (ره) افزود: در دوران پیش از انقلاب و سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی با وجود اینکه جمعیت کشور، کمتر از یک سوم امروز بود، خدمات بهداشتی و درمانی، توسط پزشکان خارجی ارائه می شد و بسیاری از بیماران ایرانی به خارج از کشور اعزام می شدند در حالی که امروز تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی رشد چشمگیری داشته و به ۶۵ دانشگاه، تعداد اعضای هیات علمی به ۲۰ هزار نفر و تعداد دانشجویان نیز به حدود ۲۷۰ هزار نفر رسیده است.

وی از امام خمینی(ره) به عنوان شخصیت الهی و تحول آفرین تاریخ ایران یاد کرد و اظهار داشت: کشور ما بعد از انقلاب اسلامی به استقلال رسید و دانشگاه‌ها به جایگاه اصلی خود دست یافتند.

عین اللهی تصریح کرد: دانشگاه‌ها در دوران پیش از انقلاب اسلامی، وابسته بودند درحالی که امروز دانشمندان و دانشگاه ها در سایه استقلال کشور، رشد قابل توجهی یافته و توانسته‌اند به قله‌های دانش و پیشرفت برسند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: همه موفقیت‌ها در جمهوری اسلامی ایران از جمله در حوزه سلامت را مدیون امام راحل هستیم؛ بزرگمردی که موجب استقلال و پیشرفت کشور شد. در سال‌های درگیری با کرونا، توفیق برگزاری باشکوه مراسم ارتحال امام خمینی(ره) حاصل نشد در صورتی که دانشگاهیان و نخبگان همه ساله با ایشان تجدید بیعت می‌کردند.

عین اللهی با اشاره به تاکید امام خمینی(ره) بر جایگاه دانشگاه‌ها، یادآور شد: امام راحل تاکید داشت که در صورت عملکرد صحیح دانشگاه ها، وضعیت کشور سامان می‌یابد. در وصیت نامه ایشان، فرازهایی در مورد نقش دانشگاه و دانشگاهیان در استقلال کشور و ضرورت داشتن تفکر مستقل ذکر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات