پذیرش 50 درصدی دانشجویان بومی اولویت پردیس بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر است


پذیرش 50 درصدی دانشجویان بومی اولویت پردیس بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر است

بندرعباس - ایرنا - رییس پردیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بندرعباس گفت: این پردیس به دانشگاه اعلام کرده 50 رصد پذیرش دانشجو در مهرماه آینده از بین نیروهای بومی باشد که برای قطعیت این موضوع باید منتظر نظر نهایی وزارت علوم ماند.

محمدامین فیضی چکاب روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تحقق این سیاست و موافقت وزارت علوم با آن کمک موثری به صنایع دریایی مستقر در بندرعباس که به نیروهای ماندگار نیاز دارند می‌کند.

وی ادامه داد: رشته‌های مقطع کارشناسی پردیس بندرعباس دانشگاه امیر کبیر که با مصوبه این دانشگاه درحال تبدیل شدن به پردیس جامع دریاساحلی است مجدد در هرمزگان تدریس می‌شود و از مهرماه شاهد پذیرش دانشجو در ۲ رشته مهندسی دریا و مهندسی ماشین آلات دریایی خواهیم بود که دانش آموزان شاخه ریاضی در دوران دبیرستان این استان می‌توانند آنها را در زمان انتخاب رشته انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه رشته ماشین آلات دریایی با عنوان دیگری تا سال ۸۲-۸۳ آموزش و رشته مهندسی دریا هم با همین شرایط تا چند سال قبل در این پردیس تدریس می‌شد، خاطرنشان کرد: رشته مهندسی کشتی سازی در گذشته به عنوان مهندسی دریا و رشته مهندسی موتور کشتی به مهندسی ماشین آلات دریایی تغییر نام داده است.

رییس پردیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بندرعباس افزود: رشته ها و گرایش‌های جدید به تدریج در سال‌های آینده در این پردیس که دیگر باید از آن به عنوان پردیس جامع دریاساحلی نام برد تاسیس می‌شود که آموزش در آن با استانداردها و پشتیبانی تمام دانشکده‌های دانشگاه در تهران آموزش داده می‌شود.

فیضی چکاب اشاره کرد: همچنین برنامه‌ای برای تبدیل زمین دانشگاه صنعتی امیر کبیر در شرق بندرعباس طرح ریزی شده که براساس آن شاخه‌ای از پارک علم و فناوری این دانشگاه و تعدادی دانشکده آموزشی در آنجا طی سال‌های آینده احداث خواهد شد.

وی گفت: فضای فرهنگی وزرشی محل کنونی پردیس هم درحال توسعه بوده و درحال حاضر ۶ زمین ورزش تنیس در آن ایجاد شده که با احداث هفتمین زمین تنیس می‌توان رقابت‌های بین المللی را در آن میزبانی کرد و هدف از این اقدام‌ها پشتبیانی از برخی نیازهای ورزشی شهر بندرعباس و دانشجویان خود دانشگاه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا