دستور پخت مرغ شکم پر


طرز تهیه مرغ شکم پر در قابلمه (بدون فر) خوشمزه و لذیذ

دستور پخت مرغ شکم پر

مواد لازم برای مرغ شکم پر

مرغ متوسط 1 عدد پیاز 1 عدد برگ سیر خرد شده 2 قاشق رب انار 3 قاشق گردو آسیاب شده 1/2 پیمانه سبزی محلی(چوچاق، خالواش، گشنیز، جعفری، ریحان) 1/2 پیمانه لیموترش 1 عدد نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم روغن به میزان لازم زعفران دم شده به میزان لازم



1. طرز تهیه مرغ شکم پر شمالی
ابتدا مرغ را با زعفران، نمک، فلفل، زردچوبه ماساژ می دهیم و یک لیموی برش خورده داخل شکم مرغ قرار داده و به آن استراحت می دهیم، بهتر است از شب قبل این کار را انجام دهیم.

2. مرحله دوم مرغ شکم پر
پیاز را نگینی خرد می کنیم و داخل تابه ای با کمی روغن تفت می دهیم حالا به آن زرد چوبه، نمک، فلفل و سیر اضافه کرده و با حرارت کم تفت می دهیم .کمی بعد سبزی معطر، رب انار وگردو را هم افزوده و به مدت 10 دقیقه کاملا تفت می دهیم در نهایت زعفران را افزوده و از روی حرارت بر می داریم.

3. مرحله سوم مرغ شکم پر
حالا مرغ را از یخچال خارج کرده و لیموی داخل شکمش را درآورده و از مواد آماده که خنک شد داخل شکم مرغ پر می کنیم و پاهای مرغ را به هم نزدیک کرده و با نخ آشپزی به هم می بندیم تا از خارج شدن مواد جلوگیری کند. حالا زمان آن رسیده طبخ مرغ را به دو روش داخل فر و روی گاز به شما آموزش بدهیم.

4. طرز تهیه مرغ شکم پر در قابلمه (بدون فر)
قابلمه مناسب با سایز مرغ انتخاب می کنیم و مرغ را داخل آن قرار می دهیم به شکلی که مرغ خیلی آزاد نباشد و در مقدار کمی روغن دو طرف مرغ را کمی سرخ می کنیم. سپس دو لیوان آب جوشیده داخل ظرفی که مواد میانی داخلش بود ریخته مواد را حل کرده و روی مرغ می ریزیم و درب ظرف را گذاشته و به مدت 45 دقیقه اجازه می دهیم تا مرغ کاملا پخته آب آن کشیده شده و به اندازه یک استکان آب باقی بماند سپس در ظرف مناسب ریخته و در کنار چلوی ایرانی سرو می کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی