راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ (خرداد 1400)


راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ (خرداد 1400)

اگر به دنبال بهترین سیستم گیمینگ 2022 برای بازی کردن هستید اما نمی خواهید درگیر مسائل فنی شوید، در این لیست ما هر ماه به معرفی بهترین PC گیمینگ در کنار ارائه مشاوره و راهنمای خرید بهترین سیستم کامپیوتر مخصوص بازی می پردازیم. کافی است بودجه تان را مشخص کنید تا به راحتی بتوانید بهترین سیستم گیمینگ مورد نیازتان را انتخاب کنید. در بخش نظرات هم می...

اگر به دنبال بهترین سیستم گیمینگ 2022 برای بازی کردن هستید اما نمی خواهید درگیر مسائل فنی شوید، در این لیست ما هر ماه به معرفی بهترین PC گیمینگ در کنار ارائه مشاوره و راهنمای خرید بهترین سیستم کامپیوتر مخصوص بازی می پردازیم. کافی است بودجه تان را مشخص کنید تا به راحتی بتوانید بهترین سیستم گیمینگ مورد نیازتان را انتخاب کنید. در بخش نظرات هم می توانید از کارشناسان ما مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید.

راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ (PC مخصوص بازی)

سیستم گیمینگ یا PC مخصوص بازی چیست و چه تفاوتی با PC معمولی دارد؟

راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ (خرداد 1400)

کیس های مخصوص بازی یا گیمینگ می‌توانند دارای قطعات مشترک با کامپیوترهای معمولی باشند اما در عین حال مشخصات و به ویژه قدرت گرافیکی آنها برای اجرای بازی‌ها مناسب است. همچنین کامپیوترهای گیمینگ باید خنک باشند تا بتوانند ساعت متمادی گیمینگ بدون مشکل کار کنند.

مسئله مهم دیگر درباره کامپیوترهای گیمینگ، وجود تناسب میان قطعات آنها و استفاده از قطعات بادوام و قابل اعتماد است. گیمینگ می‌تواند فشار زیادی به سخت افزارهای کامپیوتر بیاورد که موجب افزایش دما و تولید گرما نیز می‌شود، لذاً باید خنک، بادوام و مطمئن باشد.

به همین دلیل در کامپیوترهای گیمینگ باید تا حد ممکن از کیس بزرگ و فضا دار با فن‌های کافی، کولر مناسب برای پردازنده، کارت گرافیک مجهز به کولر کارآمد و البته پاور مرغوب و بادوام استفاده کرد تا دچار خرابی زودهنگام نشوند.

با وجود همه آنچه که اشاره شد، یک سیستم معمولی با قطعات پرقدرت و متوازن نیز می‌تواند برای گیمینگ مناسب باشد و لزوماً نیاز نیست قطعاتی چون مادربرد، کارت گرافیک، رم یا اس اس دی آن دارای پسوند یا پیشوند Gaming باشند. در عین حال توجه به این نکته ضروری است که دفع مناسب گرما و پاور مرغوب و مطمئن برای سیستم‌های گیمینگ بسیار حائز اهمیت و غیرقابل چشم پوشی است.

قبل از انتخاب بهترین PC گیمینگ به این نکات توجه کنید

بدیهی است همه ما خواهان قوی‌ترین و بهترین PC گیمینگ دنیا هستیم اما ممکن است به دلیلی چون محدودیت بودجه چنین امکانی نداشته باشیم. به همین دلیل قبل از خرید بهترین PC گیمینگ باید بودجه و استفاده‌تان را تعیین کنید.

راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ (خرداد 1400)

در وحله اول این بودجه‌تان است که همه چیز را تعیین می‌کند اما باید استفاده‌تان را هم در نظر بگیرید. برای نمونه ممکن است برای اجرای یک بازی سبک را با نرخ فریم دهی قصد خرید PC گیمینگ داشته باشید که در این صورت قطعات انتخابی شما متفاوت از شخص دیگری خواهد بود که می‌خواهد بازی‌ها با گرافیک سنگین را با تنظیمات بالا اجرا کند.

اگر سبک بازی خاصی دارید باید حتماً آن را در انتخاب بهترین PC گیمینگ لحاظ کنید تا با نتیجه غیرمنتظره روبرو نشوید. به همین دلیل حتماً مشخصات سیستم مورد نیاز یا پیشنهادی بازی‌های مورد علاقه‌تان را با در نظر گرفتن وضوح تصویر مانیتور، تنظیمات مورد انتظارتان و نرخ فریم دهی دلخواهتان بررسی کنید و چشم بسته خرید نکنید.

مجدداً تاکید می‌گردد وضوح تصویر (برای نمونه: فول اچ دی)، تنظیمات بازی (چون پایین، متوسط، بالا، الترا) و نرخ فریم دهی را در محاسباتتان لحاظ کنید تا تجربه‌ای شیرین از خرید بهترین PC گیمینگ داشته باشید.

بهترین کامپیوتر مخصوص بازی را چگونه انتخاب کنیم (نکات خرید)؟

در انتخاب قطعات بهترین کامپیوتر مخصوص بازی باید اولویت اول و اصلی را دریافت بالاترین کارایی ممکن بگذارید. لذا قدرت سخت افزاری حرف اول را می زند و باید اولویت اصلی شما در انتخاب تمامی قطعات در وهله اول فقط کارایی یا قدرت بالاتر باشد.

راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ (خرداد 1400)

برای نمونه شما باید سعی کنید قوی‌ترین CPU و قوی‌ترین کارت گرافیک ممکن را برای کامپیوتر مخصوص بازی خود انتخاب کنید اما باید جانب توازن (تعادل) را هم رعایت کنید و ترکیب کردن قطعات با اختلاف کارایی زیاد موجب هدر رفتن بودجه و بروز پدیده موسوم به گلوگاه می‌شود. برای نمونه اگر شما یک کارت گرافیک خیلی قوی را بر روی یک کیس گیمینگ معمولی نصب کنید، نمی‌توانید از تمام قدرت آن استفاده کنید و بخش زیادی از پولتان را هدر داده است.

راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ (خرداد 1400)

پس طبق آنچه که پیش‌تر اشاره شد ضمن تلاش برای خرید قوی‌ترین قطعات ممکن، باید قطعات انتخاب یک در یک سطح و کلاس باشند و نباید قطعات قوی و ضعیف را ترکیب کنید تا ایجاد گلوگاه نکنند. برای نمونه نباید یک CPU خیلی قوی تهیه کنید اما کارت گرافیک ضعیف‌تر باشد، در عوض بودجه‌تان را به گونه‌ای توزیع کنید که کارت گرافیک و پردازنده در یک سطح باشند تا بتوانید از تمام قدرت آنها استفاده کنید.

انتخاب قوی‌ترین قطعات برای بستن بهترین کامپیوتر مخصوص بازی به داشتن اطلاعات، تجربه و شناخت بزار نیاز دارد، به همین دلیل بهتر است از لیست بهترین کامپیوترهای گیمینگ ما استفاده کنید یا از کارشناسان شهر سخت افزار مشاوره دریافت کنید. در غیر این صورت ممکن است ده‌ها میلیون تومان برای خرید بهترین کامپیوتر مخصوص بازی هزینه کنید اما به همین عنوان بهترینی نباشد که به دنبال آن بوده‌اید.

راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ (خرداد 1400)

حالا که اولویت را بر روی خرید قوی‌ترین کارت گرافیک و پردازنده ممکن گذاشتید، باید در چهارچوب بودجه‌تان یک کیت حافظه پرسرعت با ظرفیت مناسب، یک مادربرد مرغوب با قابلیت‌های کافی، یک پاور استاندارد و مرغوب و یک اس اس دی پرسرعت هم برای آن انتخاب کنید. در این مرحله نیز نباید فریب پسوند یا پیشوندهای Gaming را بخورید و تمرکز خود را بر روی گرفتن بهترین قابلیت‌ها و امکانات با هزینه معقول بگذارید.

هرچند نباید فریب پسوند یا پیشوندهای Gaming را بخورید، اما عمدتاً قطعات Gaming از کارایی، دوام و کیفیت مناسب برای گیمینگ برخوردار هستند که انتخاب را برای شما آسان می‌کنند. با این حال آنچه که گفته شد به هیچ عنوان درباره برندهای متفرقه صدق نمی‌کند و بسیاری از آنها صرفاً با انتخاب اسامی گیمینگ، ظاهر فریبنده و نهایتاً نورپردازی RGB، اغوا کننده هستند.

راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ (خرداد 1400)

در مرحله بعدی باید برای بهترین کامپیوتر مخصوص بازی‌تان یک کیس خنک، جادار و باکیفیت هم انتخاب کنید. در انتخاب کیس می‌تواند به مؤلفه هایی چون زیبایی، نورپردازی RGB و داشتن فن‌های RGB توجه کنید. با این حال خرید کیس های متفرقه، به ویژه از برندهای ابداعی برای بازار ایران توصیه نمی‌شود. این برندها توسط بازرگانان ایرانی برای بازار ایران خلق شده‌اند و بی اصالت هستند.

در نهایت پس از اینکه قطعات مناسب را در چارچوب بودجه‌تان انتخاب نمودید، نوبت اسمبل کردن یا بستن کیس گیمینگ تان است که اگر تجربه کافی را داشته باشید می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید اما بدون داشتن تجربه و دانش کافی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و بهتر است از فروشگاه یا یک فرد باتجربه بخواهید این کار را برایتان انجام دهد تا متحمل ضرر احتمالی نشوید.

بهترین برند پی سی مخصوص گیم

در خرید قطعات بهترین PC گیمینگ هیچ لزومی وجود ندارد که برای نمونه مادربرد، کارت گرافیک و پاور از یک برند مشترک باشند و شما می‌توانید قطعات برندهای مختلف را مشروط بر سازگاری آنها، با یکدیگر ترکیب کنید.

با این حال در خرید کارت گرافیک، پاور، رم و اس اس دی به هیچ عنوان تحت هیچ شرایطی سراغ برندهای متفرقه نروید و صرفاً از برندهای جهانی شناخته شده خرید کنید. دقت داشته باشید طی سال‌های اخیر برندهای رم و اس اس دی متفرقه پرشماری وارد بازار ایران شده‌اند که حتی برخی از آنها دارای ظاهر شبیه به محصولات گیمینگ هستند اما به هیچ عنوان از کیفیت و کارایی مطلوب برخوردار نیستند.

راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ (خرداد 1400)

همچنین در خرید پاور برای بهترین PC گیمینگ هرگز سراغ برندهای متفرقه یا ارزان قیمت نروید. البته در مورد کیس های ضعیف و کم مصرف ممکن است بتوان به پاورهای ارزان هم بسنده کرد اما برای قطعات رده بالا و گران قیمت هرگز ریسک نکنید و به خاطر قیمت پایین‌تر سراغ برندهای متفرقه پاور نروید که خیلی زود پشیمان می‌شوید.

برای سیستم‌های گیمینگ قویاً توصیه می‌شود یک پاور با راندمان انرژی منطبق بر استاندارد 80Plus Gold خریداری کنید که در مورد کیس های گران‌تر یا با بودجه بالاتر می‌توانید سراغ پاورهای Platinum بروید. پاورهای Platinum در کنار راندمان انرژی بیشتر و بالاتر، غالباً با استفاده از قطعات مرغوب و طراحی‌های مُدرن ساخته شده‌اند.

روی هم رفته خرید یک پاور Gold از یک برند معتبر و شناخته شده توصیه می‌شود.

درباره خرید کیس برای پی سی گیمینگ تاکید زیادی نداریم اما بهتر است فضا دار، مجهز به تعداد کافی فن و دارای کیفیت ساخت و مونتاژ مطلوب باشد تا در نصب قطعات دچار مشکل نشوید.


برای بهترین پی سی گیمینگ قطعات قدیمی بهتر است یا جدید؟

در خرید قطعات برای بهترین پی سی گیمینگ همواره سعی کنید سراغ نسل‌های جدید پردازنده‌ها و مادربردها بروید تا ضمن برخورداری از بهبودهای جدید، به مدت طولانی‌تری امکان ارتقای پی سی گیمینگ خود را داشته باشید.

به عبارت دیگر بهتر است همواره پی سی گیمینگ خود را بر اساس جدیدترین نسل از مادربردها، پردازنده‌ها، کارت‌های گرافیک و حافظه‌های رم DDR انتخاب کنید. با این حال یک استثنا هم وجود دارد و آن نسل‌های نوآورانه یا اخیراً عرضه شده است.

اغلب مواقع نسل‌های کاملاً جدید قیمت بسیار بالا یا غیر واقعی دارند و هنوز برای خرید آنها زود است که در این صورت می‌توانید پی سی گیمینگ خود را با قطعات نسل قبلی تهیه کنید. همچنین در موارد زیادی اختلاف کارایی به اندازه اختلاف قیمت آنها نیست و خرید نسل جدیدتر اتلاف بودجه‌تان خواهد بود.

AMD Ryzen یا Intel Core ؛ کدام یک برای پی سی گیمینگ بهترین است؟

در حال حاضر هر دو پردازنده‌های AMD Ryzen و Intel Core برای گیمینگ کاملاً ایده آل هستند اما باید قیمت و موجودی بازار را هم در نظر بگیرید. همچنین پیش از انتخاب بهتر است بروز بودن مادربرد، قیمت مادربرد و در دسترس بودن کولر و قیمت آن را برای پلتفرم انتخابی بررسی کنید.

راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ (خرداد 1400)

متأسفانه در حال حاضر قیمت و موجودی پردازنده Ryzen به خوبی اینتل نیست و به همین دلیل پردازنده‌های Intel Core اینتل انتخاب بهتری برای پی سی گیمینگ هستند.


کارت گرافیک AMD Radeon یا NVIDA GeForce؛ کدام یک برای پی سی مخصوص بازی مناسب‌تر است؟

اصلاً نمی‌توان گفت کارت‌های گرافیک انویدیا بهتر هستند یا AMD و همواره باید بررسی کنید کدام کارت گرافیک در ازای قیمت کارایی بهتری ارائه می‌کند. بنابراین تنها کارایی و ارزش خرید را در نظر بگیرید و انویدیا بهتر است یا AMD تقریباً بی معنا است.

البته باید در نظر داشت کارت‌های گرافیک انویدیا و به ویژه خانواده RTX برخی قابلیت‌های انحصاری دارند که در محصولات Radeon یافت نمی‌شود یا به همان خوبی نیست.

روی هم رفته نباید از روی برند مقایسه کنید و ممکن است یک کارت گرافیک Radeon ارزش خرید بالاتر و عملکرد بهتری نسبت به محصول مشابه انویدیا داشته باشد.


حداقل مشخصات پیشنهادی برای کامپیوتر بازی

برای یک کیس یا کامپیوتر مخصوص بازی حداقل‌هایی وجود دارد که بدون رعایت آنها نمی‌توانید از بازی‌ها لذت ببرید. به طور خلاصه می‌توان گفت برای پی سی گیمینگ باید حداقل یک پردازنده Core i3، هشت گیگابایت حافظه رم، 1 ترابایت هارد دیسک و دست کم یک کارت گرافیک GTX 1650 تهیه کنید.

در صورتی که سراغ قطعات ضعیف‌تر چون پردازنده Pentium یا کارت گرافیک GT 1030 بروید، باید به پایین‌ترین تنظیمات و بازی‌های قدیمی بسنده کند.

همچنین بهتر است پردازنده و مادربرد را دست کم از دو نسل جدید اخیر انتخاب کنید و سراغ نسل‌های قدیمی‌تر نروید. بدیهی است 4 گیگابایت حافظه رم برای گیمینگ پاسخگو نیست.

راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ (خرداد 1400)

برای یک کامپیوتر گیمینگ خوب بهتر است حتماً یک SSD هم خریداری کنید تا با نصب سیستم عامل، برنامه‌ها و درایورها روی اس اس دی، از سرعت بهتر و عملکرد روان‌تر برخوردار شوید. شما می‌توانید بازی‌ها را بر روی هارد دیسک نصب و اجرا کنید اما اگر بودجه‌تان می‌رسد، خرید یک اس اس دی پرظرفیت برای نصب بازی‌ها هم فکر خوبی است.

فراموش نکنید مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی‌های مورد علاقه‌تان را هم بررسی کنید.

PC گیمینگ شماره 1
بهترین سیستم گیمینگ تا 15 میلیون تومان
کیس مناسب برای اجرای تفننی بازی های آنلاین و قدیمی

قطعه

مدل

گارانتی

قیمت

مادربرد

MSI PRO H610M-B DDR4 آونگ 2,250,000

پردازنده

Intel Core i3-12100 - 4,000,000

رم

ADATA XPG Hunter 3200MHz 8GB DDR4 آونگ 1,050,000

کارت گرافیک

Palit GeForce GT 1030 حامی 3,250,000
هارد دیسک WD-Blue 2TB اصلی 1,550,000

کیس

GREEN ORAMAN PLUS
GREEN GRIFFIN G2
گرین
گرین
800,000
1,850,000

خنک کننده

(موجود در باکس پردازنده) - -
پاور GREEN GP530A-ES گرین 1,800,000

اس اس دی

ADATA SU650 120GB آونگ 550,000

سیستم گیمینگ پیشنهادی مناسب برای:

- اجرای تفننی و حداقلی بازی ها
- اجرای بازی های سبک و قدیمی
- اجرای قابل قبول بازی های آنلاین و FPS های محبوب (پابجی، دوتا 2 و...)

در صورتی که به دنبال سیستم گیمینگ اقتصادی هستید، این یک کیس گیمینگ ارزان اما قابل قبول برای بازی کردن است که نسل جدید بوده و قابلیت ارتقا پذیری دارد. در این سیستم گیمینگ، قیمت پایین تر فدای قطعات متفرقه و ارزان قیمت نشده است. شما با این کیس می توانید بسیاری از بازی ها را با پایین ترین تنظیمات در وضوح 720p تا 1080p اجرا کنید.

راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ (خرداد 1400)

اگر هم بودجه تان نمی رسد می توانید برای این پی سی گیمینگ سراغ نسل دهم یا یازدهم اینتل با پردازنده های Pentium بروید. فراموش نکنید مطمئناً با این بودجه نمی توان بهترین کامپیوتر مخصوص بازی خرید و صرفاً به حداقل ها باید بسنده کنید.

PC گیمینگ شماره 2
بهترین سیستم گیمینگ تا 22 میلیون تومان

کیس مناسب برای بازی های آنلاین - FPS و گیمینگ 1080p

قطعه

مدل

گارانتی

قیمت

مادربرد

MSI PRO H610M-B DDR4 آونگ 2,250,000

پردازنده

Intel Core i3-12100 - 4,000,000

رم

ADATA XPG Hunter 3200MHz 8GBx2 DDR4 آونگ 2,100,000

کارت گرافیک

ZOTAC GAMING GeForce GTX 1650 OC شرکتی 7,500,000
هارد دیسک WD-Blue 2TB اصلی 1,550,000

کیس

GREEN GRIFFIN G2 گرین 1,850,000

خنک کننده

(موجود در باکس پردازنده) - -
پاور GREEN GP530A-ES گرین 1,800,000

اس اس دی

ADATA SU650 120GB آونگ 550,000

سیستم گیمینگ پیشنهادی مناسب برای:

- اجرای روان بازی های آنلاین و FPS
- اجرای قابل قبول بازی ها در وضوح 1080p

با این کیس گیمینگ می توانید بازی های آنلاین و آفلاین را در وضوح Full HD با 30FPS نرخ اجرا کنید اما طبیعتاً برای اجرا با نرخ فریم دهی یا تنظیمات بالاتر به سیستم گیمینگ قوی تر نیاز دارید.

راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ (خرداد 1400)

این کیس را می توان بهترین انتخاب اقتصادی برای بازی کردن خواند، زیرا امکان نصب پردازنده های پرقدرت تر، کارت های گرافیک جدید و افزایش حافظه رم وجود دارد. اما اگر قصد ارتقای حسابی آن را در آینده دارید، بهتر است از قبل یک پاور قوی تر بگیرید.

PC گیمینگ شماره 3
بهترین سیستم گیمینگ تا 29 میلیون تومان

کیس مناسب برای گیمینگ 1080p با FPS بالای 60

قطعه

مدل

گارانتی

قیمت

مادربرد

MSI B560M PRO-E آونگ 2,650,000

پردازنده

Intel Core i5-11400 - 4,700,000

رم

ADATA XPG Hunter 3200MHz 8GBx2 DDR4 آونگ 2,100,000

کارت گرافیک

Palit GeForce RTX 3050 - 12,000,000
هارد دیسک WD-Blue 2TB اصلی 1,550,000

کیس

DeepCool MATREXX 50 ADD-RGB 4F فرا 2,300,000

خنک کننده

(موجود در باکس پردازنده) - -
پاور GREEN GP700A-GED گرین 2,100,000

اس اس دی

ADATA SWORDFISH 250GB NVMe آونگ 1,000,000

سیستم گیمینگ قوی مناسب برای:

- گیمینگ 1080p با بیش از 60FPS

با این کیس گیمینگ می توانید بازی های آنلاین و آفلاین را در وضوح Full HD اجرا کنید اما طبیعتاً برای اجرا با نرخ فریم دهی یا تنظیمات بالا به سیستم قوی تر نیاز دارید. به عبارت دیگر در برخی بازی ها با تنظیمات بالا نرخ فریم دهی زیر 60FPS خواهد بود. البته اگر تنظیمات را پایین تر بیاورید مشکلی وجود نخواهد داشت.

راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ (خرداد 1400)

این کیس برای گیمینگ 1080p با نرخ فریم دهی بیش از 60FPS و گیمینگ 1440P با 60FPS پاسخگو است.

PC گیمینگ شماره 4
بهترین سیستم گیمینگ تا 37 میلیون تومان

کیس مناسب برای گیمینگ 1080p با FPS بالا یا 1440p با تنظیمات بالا

قطعه

مدل

گارانتی

قیمت

مادربرد

MSI PRO H610M-B DDR4 آونگ 2,250,000

پردازنده

Intel Core i5-12400 - 6,200,000

رم

ADATA XPG Hunter 3200MHz 8GBx2 DDR4 آونگ 2,100,000

کارت گرافیک

MSI GeForce RTX 3060 GAMING X آونگ 17,000,000
هارد دیسک WD-Blue 2TB اصلی 1,550,000

کیس

Lian Li LANCOOL 215 تخت جمشید 3,500,000

خنک کننده

(موجود در باکس پردازنده) - -
پاور CORSAIR RM650 Gold الماس 3,700,000

اس اس دی

ADATA SWORDFISH 250GB NVMe آونگ 1,000,000

سیستم پیشنهادی گیمینگ مناسب برای:

- گیمینگ 1440p با بالاترین تنظیمات
- گیمینگ 1080p با نرخ فریم دهی بالا

راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ (خرداد 1400)

این کیس برای گیمینگ 1440p با بالاترین تنظیمات و بدون Ray Tracing مناسب است. همچنین می توانید برای گیمینگ 1080p با نرخ فریم دهی بالا روی آن حساب باز کنید اما بهتر است یک پردازنده i7 و مادربرد بر پایه یک چیپست رده بالاتر برای آن در نظر بگیرید.

PC گیمینگ شماره 5
بهترین سیستم گیمینگ تا 53 میلیون تومان

کیس مناسب برای گیمینگ 1440p تا 4K

قطعه

مدل

گارانتی

قیمت

مادربرد

GIGABYTE Z590 UD آواژنگ 4,800,000

پردازنده

Intel Core i5-11600K - 7,600,000

رم

CORSAIR VENGEANCE RGB PRO 3600MHz 16GB DDR4 الماس 2,700,000

کارت گرافیک

MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X 8G LHR آونگ 23,800,000
هارد دیسک WD-Blue 4TB سازگار 2,400,000

کیس

Cooler Master MasterBox TD500 آواژنگ 3,300,000

خنک کننده

Corsair iCUE H100i RGB PRO XT شرکتی 2,800,000
پاور CORSAIR RM650 Gold الماس 3,700,000

اس اس دی

SAMSUNG 980 SSD 250GB NVMe شرکتی 1,300,000

پی سی مخصوص بازی مناسب برای:

- اجرای تمامی بازی ها در وضوح 1440p

راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ (خرداد 1400)

این کیس برای گیمینگ 1440p جوابگو است و حتی می تواند بسیاری از بازی ها را با تنظیمات پایین تر در وضوح 4K هم اجرا کند. همچنین این کیس برای مانیتورهای با نرخ فریم دهی بالا (در صورت استفاده از پردازنده i7) جوابگو است. این کیس در گیمینگ با Ray Tracing هم عملکرد مناسب و قابل قبولی دارد.

PC گیمینگ شماره 6
بهترین سیستم گیمینگ تا 58 میلیون تومان
کیس مناسب برای گیمینگ 1440p با نرخ فریم دهی و تنظیمات بالا

قطعه

مدل

گارانتی

قیمت

مادربرد

GIGABYTE Z590 GAMING X آواژنگ 5,300,000

پردازنده

Intel Core i5-11600K - 7,600,000

رم

CORSAIR VENGEANCE RGB PRO 3600MHz 16GB DDR4 الماس 2,700,000

کارت گرافیک

ZOTAC GAMING GeForce RTX 3070 Twin Edge
MSI GeForce RTX 3070 Ti VENTUS 3X 8G OC
الماس
آونگ
28,500,000
31,000,000
هارد دیسک WD-Blue 4TB سازگار 2,400,000

کیس

Cooler Master MasterBox TD500 آواژنگ 3,300,000

خنک کننده

Corsair iCUE H100i RGB PRO XT شرکتی 2,800,000
پاور CORSAIR RM750 Gold الماس 4,500,000

اس اس دی

SAMSUNG 980 SSD 250GB NVMe شرکتی 1,300,000

پی سی مخصوص گیم مناسب برای:

- اجرای تمامی بازی ها در وضوح 1440p
- اجرای بازی ها در وضوح 4K با کاهش تنظیمات

راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ (خرداد 1400)

این کیس گیمینگ برای اجرای تمامی بازی ها در وضوح تصویر 1440p عالی است اما اگر قدری از تنظیمات بکاهید بسیاری از بازی ها در وضوح 4K هم اجرا می کند. برای گرفتن FPS بالاتر یا عملکرد بهتر در گیمینگ 4K می توانید کارت گرافیک RTX 3070 Ti بردارید.

PC گیمینگ شماره 7
بهترین سیستم گیمینگ تا 85 میلیون تومان
کیس مناسب برای گیمینگ 4K با 60FPS

قطعه

مدل

گارانتی

قیمت

مادربرد

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 آونگ 8,000,000

پردازنده

Intel Core i7-12700KF
Intel Core i7-12700
-
-
12,000,000
10,000,000

رم

CORSAIR VENGEANCE RGB PRO 3600MHz 16GB DDR4 الماس 2,700,000

کارت گرافیک

MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS OC
MSI GeForce RTX 3070 Ti VENTUS 3X 8G OC
آونگ
آونگ
40,000,000
31,000,000
هارد دیسک Seagate Barracuda 6TB اصلی 3,400,000

کیس

Cooler Master MasterCase H500M آواژنگ 7,000,000

خنک کننده

Cooler Master MasterLiquid ML240 Illusion LGA 1700 آواژنگ 4,000,000
پاور CORSAIR RM850 Gold الماس 5,000,000

اس اس دی

SAMSUNG 980 SSD 500GB NVMe شرکتی 2,300,000

PC برای گیم مناسب برای:

- گیمینگ 4K با حداقل 60FPS
- گیمینگ 1440P با بیش از 120FPS
- مانیتورهای 1080p با نرخ نوسازی 144 هرتز (با پردازنده Core i9

راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ (خرداد 1400)

با این کیس گیمینگ می توانید بازی ها را در وضوح تصویر 4K با حداقل نرخ فریم دهی 60FPS اجرا کنید. این کیس برای مانیتورهای 1080p یا 1440P با رفرش ریت بالا هم مناسب است اما به پردازنده قوی تر نیاز دارید.

PC گیمینگ شماره 8
بهترین سیستم گیمینگ تا 100 میلیون تومان
کیس مناسب برای گیمینگ 4K روان یا 1080p با Ray Tracing

قطعه

مدل

گارانتی

قیمت

مادربرد

GIGABYTE Z690 GAMING X آواژنگ 8,600,000

پردازنده

Intel Core i7-12700KF
Intel Core i9-12900K
-
-
12,000,000
18,000,000

رم

CORSAIR VENGEANCE 5600MHz 32GB DDR5 الماس 11,500,000

کارت گرافیک

MSI GeForce RTX 3080 Ti VENTUS 3X 12G OC - 44,000,000
هارد دیسک Seagate Barracuda 6TB اصلی 3,400,000

کیس

Cooler Master MasterCase H500M آواژنگ 7,000,000

خنک کننده

Cooler Master MasterLiquid ML240 Illusion LGA 1700 آواژنگ 4,000,000
پاور CORSAIR HX750 شرکتی 6,500,000

اس اس دی

SAMSUNG 980 SSD 500GB NVMe شرکتی 2,300,000

سیستم گیمینگ مناسب برای:

- اجرای تمامی بازی ها در 4K با حداقل 60FPS
- گیمینگ 1080p با Ray Tracing

این یک کیس عالی برای گیمینگ 4K است و می توانید نرخ فریم دهی بالایی از آن دریافت کنید. در صورتی که در وضوح تصویرهای پایین تر به گیمینگ می پردازید، پردازنده Core i9 را در نظر بگیرید.

راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ (خرداد 1400)

با 100 میلیون تومان این بهترین کیس گیمینگ موجود در بازار است و کانفیگ مناسبی برای بازی های سنگین دارد. البته سیستم های گیمینگ قوی در موارد زیادی برای رندرینگ هم مناسب هستند.

PC گیمینگ شماره 9
بهترین سیستم گیمینگ تا 130 میلیون تومان
کیس مناسب برای گیمینگ 4K با جلوه های گرافیکی پیشرفته

قطعه

مدل

گارانتی

قیمت

مادربرد

MSI MPG Z690 FORCE WIFI آونگ 12,000,000

پردازنده

Intel Core i9-12900K - 18,000,000

رم

CORSAIR VENGEANCE 5600MHz 32GB DDR5 الماس 11,500,000

کارت گرافیک

MSI GeForce RTX 3090 GAMING X TRIO 24G - 59,000,000
هارد دیسک Seagate Barracuda 6TB اصلی 3,400,000

کیس

Cooler Master MasterCase H500M آواژنگ 7,000,000

خنک کننده

Cooler Master MasterLiquid ML360 Illusion LGA 1700 آواژنگ 6,500,000
پاور ANTEC SP1300 Platinum سریر 9,200,000

اس اس دی

SAMSUNG 980 PRO 500GB NVMe شرکتی 3,500,000

کامپیوتر مخصوص بازی مناسب برای:

- گیمینگ 4K با 60FPS
- اجرای بسیاری از بازی ها در وضوح 4K با تنظیمات بالا و 90FPS
- اجرای تقریباً تمامی بازی ها با بالاترین تنظیمات با بیش از 60FPS
- مانیتورهای 1440P با رفرش ریت بالای 120 هرتز

راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ (خرداد 1400)

این یک کیس آینده نگرانه و قوی برای گیمینگ 4K است و در وجود 24 گیگابایت حافظه ویدئویی، مدت طولانی تری می توانید جدیدترین بازی های روز دنیا را با بالاترین تنظیمات در وضوح تصویر 4K اجرا کنید. مطمئناً این یک سیستم ارزان نیست اما پردازنده و کارت گرافیک آن جزء بهترین ها و قوی ترین ها برای گیمینگ هستند.

PC گیمینگ شماره 10
بهترین سیستم گیمینگ تا 166 میلیون تومان
کیس مناسب برای گیمینگ 4K یا Ray Tracing - گیمینگ 8K

قطعه

مدل

گارانتی

قیمت

مادربرد

MSI MEG Z690 UNIFY آونگ 19,000,000

پردازنده

Intel Core i9-12900K - 18,000,000

رم

CORSAIR VENGEANCE 5600MHz 32GB DDR5 الماس 11,500,000

کارت گرافیک

MSI GeForce RTX 3090 Ti GAMING X TRIO آونگ 88,000,000
هارد دیسک Seagate Barracuda 6TB اصلی 3,400,000

کیس

Cooler Master MasterCase H500M آواژنگ 7,000,000

خنک کننده

Cooler Master MasterLiquid ML360 Illusion LGA 1700 آواژنگ 6,500,000
پاور ANTEC SP1300 Platinum سریر 9,200,000

اس اس دی

SAMSUNG 980 PRO 500GB NVMe شرکتی 3,500,000

سیستم کامپیوتر گیمینگ مناسب برای:

- گیمینگ 4K با بیش از 60FPS
- مانیتورهای با نرخ نوسازی بالا
- استفاده با مانیتورهای با رفرش ریت بسیار بالا
- گیمینگ 8K

اگر نمی خواهید گران ترین کیس گیمینگ بازار ایران را تهیه کنید اما هنوز خواهان قوی ترین کیس گیمینگ با گرافیک RTX 3090 Ti هستید، با این کیس می توانید نهایت FPS را از بازی ها بگیرید و آنها را با جلوه های گرافیکی پیشرفته چون Ray Tracing اجرا کنید. هرچند غیر ضروری است اما می توانید اس اس دی 1 ترابایتی برای آن تهیه کنید.

راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ (خرداد 1400)

این کیس گیمینگ قوی به خوبی از عهده گیمینگ 4K تا 8K بر می آید و پردازنده و کارت گرافیک آن در قوی ترین سیستم گیمینگ جهان هم یافت می شود. در حقیقت برای خرید بهترین سیستم گیمینگ دنیا باید صرفاً سراغ RTX 3090 Ti و Intel Core i9-12900K بروید.

پاسخ به سوالات متداول درباره سیستم گیمینگ

چگونه یک سیستم گیمینگ خوب جمع کنیم؟

یک سیستم گیمینگ خوب باید داری قطعات سازگار و متناسب با یکدیگر، کیس خنک و فضا دار، کارت گرافیک قوی و خنک، کولر پردازنده مناسب با نویز کم و قطعاتی باشد که بالاترین سرعت ممکن را ارائه کنند.

چه انتظاری از یک سیستم گیمینگ میان رده می‌توان داشت؟

سیستم های گیمینگ میان رده برای بازی های آنلاین مناسب هستند و می توانید با یک هزینه معقول از گیمینگ لذت ببرید.

با چه بودجه‌ای می‌توان یک سیستم گیمینگ میان رده بست؟

برای خرید یک سیستم گیمینگ میان رده برای اجرای روان جدیدترین بازی ها حداقل به 30 میلیون تومان بودجه نیاز دارید.

سیستم گیمینگ های ارزان از نگاه شهر سخت افزار کدام است؟

قدرت خرید شما می تواند تعریف سیستم گیمینگ ارزان در بازار ایران را تعیین کند اما به نظر ما برای گیمینگ بهتر است روی کمتر از Core i3 نسل دهم تا دوازدهم و کارت گرافیک GTX 1650 حساب باز نکنید.

آیا پردازنده های AMD Ryzen برای سیستم گیمینگ بهتر از اینتل نیستند؟

با وجود اینکه پردازنده های رایزن هم در گیمینگ عملکرد خوبی دارند، اما متاسفانه قیمت گذاری آنها به خوبی اینتل نیست. به همین دلیل پردازنده های نسل دوازدهمی اینتل ارجحیت دارند.

بستن PC گیمینگ؛ آری یا نه؟

اگر بخواهید قطعات یک سیستم گیمینگ را به صورت جدا-جدا از جاهای مختلف تهیه کنید، ممکن است قیمت تمام شده کمتر شود. با این حال دردسرهای خود را دارد و ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید و بهتر است همه آنها را از یک جای مطمئن و منصف خریداری کنید.

کیس گیمینگ آماده بخریم؟

غالباً کیس های گیمینگ آماده شرکتی قیمت بالایی دارند و به صرفه نیستند. لذاً خرید یک PC گیمینگ کاستوم انتخاب بهتری است.

سیستم گیمینگ گارانتی دار یا بدون گارانتی؟

خرید برخی قطعات بدون گارانتی می تواند بازی با سرمایه تان باشد اما در مواردی هم قیمت قطعات گارانتی دار نجومی است. بنابرین باید بر اساس توانایی مالیتان تصمیم بگیرید که کدام یک به نفع شما است.

سیستم گیمینگ دست دوم بخریم؟

خیر؛ به هیچ عنوان خرید سیستم گیمینگ دست دوم و استوک پیشنهاد نمی شود. کانفیگ این سیستم ها می تواند نامناسب، قطعاتی چون پاور کاملاً غیر استاندارد و سلامتی شان مورد تردید باشد.

آیا سیستم گیمینگ ارزان مناسب است؟

بستگی دارد تعریف شما از ارزان چه باشد اما روی هم رفته پاسخ منفی است. با سخت افزارهای کمتر از پردازنده Core i3 نسل جدید، یک کارت گرافیک GTX 1650، یک پاور 500 واتی و 8 گیگابایت حافظه رم DDR4 نمی‌توانید آن را پی سی گیمینگ بنامید و اساساً از عهده اجرای بازی‌ها بر نمی‌آید.

سیستم گیمینگ اقتصادی بخریم؟

در صورتی که بتوانید با کمترین هزینه یک سیستم گیمینگ مناسب یا اصطلاحاً کار راه انداز خریداری کنید، شما یک خرید اقتصادی انجام داده‌اید. بنابراین تمرکز خود را بر روی ارزش خرید+ کارایی بگذارید تا یک خرید به صرفه و اقتصادی داشته باشید.

چه انتظار از کامپیوتر گیمینگ میان رده داشته باشیم؟

از نگاه ما یک کیس گیمینگ میان رده حداقل دارای سخت افزارهای چون پردازنده Core i5 نسل ده تا دوازدهم، کارت گرافیک GTX 1660 Super و 8 گیگابایت حافظه رم است. با چنین سیستمی می‌توانید از بازی‌ها در وضوح تصویر فول اچ دی لذت ببرید اما طبیعتاً نمی‌توان روی تنظیمات یا نرخ فریم دهی بالا حساب کرد.

بهترین کارت گرافیک گیمینگ کدام است؟

روی هم رفته کارت‌های گرافیک RTX 3050 و بعدتر RTX 3060 جزء انتخاب‌های ارزشمند بازار هستند. اما اگر محدودیت بودجه نداشته باشید RTX 3080 انتخاب بسیار ارزشمندی برای بازی‌های سال 2022 است.

در پایان شما هم می توانید سیستم گیمینگ پیشنهادی تان را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. در صورتی هم که به مشاوره در خرید سیستم گیمینگ نیاز دارید، لطفاً پرسش خود را با ذکر بودجه و انتظارتتان در بخش نظرات مطرح کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...