گفتگو با منتخب چهاردهمین المپیاد کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی تهران


گفتگو با منتخب چهاردهمین المپیاد کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی تهران

ارسلان قربان پور، دانشجوی دکترای تخصصی فیزیوتراپی دانشکده توانبخشی، در بخش درون دانشگاهی چهاردهمین المپیاد کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی تهران منتخب شده است؛ به همین بهانه با ایشان به گفتگو نشسته ایم.

به گزارش بهداشت نیوز، دانشکده توانبخشی، متن گفتگو به شرح زیر است:

لطفا خودتان را معرفی کنید.

به نام خدا و با سلام. من ارسلان قربان پور، دانشجوی دکترای تخصصی فیزیوتراپی و سرپرست مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشکده توانبخشی هستم. اکنون نیز در تیم دانشجویی المپیاد کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم و در حال آمادگی برای آزمون غربالگری کشوری می باشم.

چگونه با المپیاد کارآفرینی آشنا شدید.

از ابتدای یادگیری و آموزش در دانشگاه ها در مقاطع مختلف همیشه به دنبال فعالیتهای علمی و آموزشی-پژوهشی به عنوان بخشی از ابزارهای پرورش تفکر در کنار آموزش تخصصی فیزیوتراپی بوده ام. آشنایی اصولی من با حیطه بزرگ تفکر کارآفرینی به دوره های TUMS-UP (دوره آموزش و توانمندسازی کارآفرینی سلامت) در تیر و مرداد ماه 1398 به سرپرستی دکتر آیدین پرنیا همراه بود. بعد از آن هم مطالعاتی در خصوص کارآفرینی داشته ام و در زمستان 1400 با المپیاد کارآفرینی وزارت بهداشت آشنا شدم و به شرکت در آن ترغیب شدم. در ابتدا کتاب های معرفی شده و مهم را که پذیرفته شدگان در دوه های قبلی تایید کرده بودند را در کنار کلاس های آمادگی المپیاد کارآفرینی مطالعه و فرا گرفتم. اینجا بود که علاقه وافری به مباحث گسترده کارآفرینی در من ایجاد شد. سپس در آزمون کتبی غربالگری درون دانشگاهی در اسفند ماه 1400 شرکت کردم و توانستم به مرحله مصاحبه راه یابم. در فروردین ماه 1401 در مصاحبه پذیرفته شده و اکنون در تیم المپیاد کارآفرینی دانشکاه علوم پزشکی تهران هستم که در حال آمادگی برای آزمون غربالگری کشوری هستیم.

شما منتخب بخش درون دانشگاهی چهاردهمین المپیاد کارآفرینی شده اید، نقش اساتید و دوستان را در موفقیت هایی که بدست آوردید چقدر پررنگ می بینید؟

خوشبختانه در مسیر زندگی کاری ام با اساتید و دوستان بسیار خوبی آشنا شده ام که از ایشان در زمینه های خاص آموخته ام و حتی برخی برایم الگوی فکری هستند. من در دانشکده توانبخشی و مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان با اساتید بسیاری همکاری داشته ام و همیشه رهنمودهایشان چراغ راه من در امر علم و اخلاق بوده است. چند سالی است که در خدمت اساتیدی بوده ام که نگرش مالی-کارآفرینی و موفقیت فردی و تحصیلی بسیار خوبی داشته اند و همواره از آنها سرمشق گرفته ام و همواره مرا به این امور مهم تشویق و ترغیب کرده اند.

توصیه شما به دانشجویانی که می خواهند در رشته های توانبخشی تحصیل کنند چیست؟

در کنار مطالعه و یادگیری دروس تخصصی خود، برای فعالیت های مثبت که موجب پیشرفت می شود اهتمام داشته باشند و هیچوقت خود را تک بعدی پرورش ندهند. در همه جنبه های خوب زندگی خود را آموزش داده و ارتقا دهند.
همچنین پیشنهاد می کنم که با مرکز پژوهش های علمی دانشجویان دانشکده توانبخشی در حیطه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و علمی-تخصصی همکاری کنند. خوشبختانه تیم خوبی از دانشجویان کارشناسی از رشته های شنوایی شناسی، فیزیوتراپی و گفتار درمانی تشکیل شده که دغدغه پیشرفت دانشجویان دانشکده توانبخشی را دارند و در یک سال گذشته تا کنون نیز فعالیت های خوبی ارائه و برگزار کرده اند.

کلام آخر

ان شا الله که بتوانم با موفقیت در مرحله بعدی المپیاد برای دانشکده توانبخشی و دانشگاه افتخار آفرینی کنم. اعتقاد دارم که پیشرفت دانشکده، پیشرفت تک تک دانشجویان است که به نوعی، خود تفکر طراحی سازمانی پیشرو در امور توانبخشی دانشگاه و کشور عزیزمان ایران می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق