710 مورد بازرسی از اصناف اشنویه انجام‌ شد


710 مورد بازرسی از اصناف اشنویه انجام‌ شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه گفت: از ابتدای امسال تاکنون و با تشدید بازرسی‌ها با اولویت کالاهای اساسی، 710 مورد بازرسی از اصناف این شهرستان انجام شد.

حامد رمضانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مانور سراسری این اداره جهت مقابله با کم فروشی، گرانفروشی و احتکار با اولویت کالاهای اساسی از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تداوم‌دارد

وی گفت: در قالب این تعداد بازرسی ۴۱ پرونده تخلف با موضوع تهدید سلامت مردم، گرانفروشی، احتکار و دیگر موارد در گشت‌های مشترک بازرسان این سازمان، اصناف و دیگر ارگان‌های مربوطه در این شهرستان تشکیل شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه ادامه داد: این اصناف به بیش از ۳۱میلیارد و ۶۳۴میلیون ریال جریمه محکوم و به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند و طرح تشدید نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ادامه دارد.

وی اضافه کرد: بیشتر این پرونده‌های تخلف در خصوص احتکار، کم فروشی، گرانفروشی و عرضه نکردن کالا در بازار بوده است.

رمضانی یادآور شد: مصرف‌کنندگانی که در مورد نحوه و قیمت توزیع آن شکایتی دارند، می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند.

وی در خصوص حوزه صنایع این شهرستان نیز افزود: این شهرستان دارای ۲ شهرک صنعتی و ۲۵ پروانه بهره‌برداری و ۱۵ واحد فعال و چهار واحد نیمه فعال و یک واحد راکد است که با پیگیری‌های صورت گرفته احیای واحدها و رفع مشکلات در اولویت است.

رمضانی ادامه داد: تاکنون در این شهرستان ۱۳ هزار ۶۱۷ کارت الکترونیکی بازرگانی صادر و تحویل مرزنشینان شده‌ و ۲ هزار و ۵۱۲ کارت سرپرست خانوار در این حوزه آماده چاپ است.

شهرستان اشنویه دارای سه هزار واحد صنفی است که از این تعداد ۲ هزار ۵۰۰ واحد دارای پروانه هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟