بودجه استان قزوین در 2 سال گذشته، افزایش مناسبی داشته است


بودجه استان قزوین در 2 سال گذشته، افزایش مناسبی داشته است

قزوین - ایرنا - نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت بودجه استان در 2 سال گذشته، افزایش مناسبی داشته که نتیجه پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه محمدبیگی روز چهارشنبه در سومین جلسه شورای اداری شهرستان قزوین با اشاره به بودجه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی استان، تصریح کرد: خوشبختانه با افزایش بودجه در ۲ سال گذشته به همراه اعتبارات سفر ریاست جمهوری بر میزان ارزش اعتبارات استانی افزوده شده و به همین سبب باید ضمن تلاش در تحقق تخصیص کامل این اعتبارات، آینده خوبی را برای استان رقم بزنیم.

محمدبیگی با بیان اینکه استان قزوین، سه تا ۱۰ برابر ضریب جمعیتی خود به کشور در حوزه های فرهنگی، تربیتی، اقتصادی، صنعتی و کشاورزی خدمات رسانی می کند، یادآور شد: به عنوان مثال استان قزوین سه برابر میزان مصرف خود، برق تولید می کند در حالی که مدیریت برق قزوین مربوط به استان دیگر است و از وزارت نیرو درخواست داریم تا مدیریت برق استان منفک شود.

به گفته این نماینده مجلس، تولید برق در استان قزوین با مشکلاتی از جمله افزایش میزان آلایندگی ها، فرسودگی تجهیزات، از دست رفتن نیروی انسانی و در نهایت آلودگی منابع طبیعی روبه رو است اما میزان خاموشی ها و مدیریت آن در جای دیگر صورت می گیرد.

محمدبیگی با اشاره به موضوع پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری، تاکید کرد: مصوبات این سفر در حوزه زیرسازی، آبخیزداری، تامین آب شرب و کشاورزی، دانش بنیان، راه های روستایی و در نهایت آبرسانی به روستاها باید به طور جدی پیگیری شود تا در آینده با مشکلات متعددی مواجه نشویم.

وی ادامه داد: در حوزه سلامت الکترونیک، سال گذشته موفق شدیم با برگزاری جلسات مختلف، بودجه این حوزه را ۳۰۰ برابر کرده و به عدد ۷۰۰ میلیارد تومان در سطح کشور برسانیم که در زندگی آحاد افراد جامعه تاثیرگذار است.

محمدبیگی با بیان اینکه دولت با اجازه مجلس شورای اسلامی در حوزه ساماندهی آرد و نان بسیار خوب عمل کرد، گفت: هرچند این روزها سبد غذایی مردم با آسیب هایی روبه رو شده است اما باید به دولت در اجرای جراحی اقتصادی کمک کنیم تا تورم موجود در جامعه کنترل و مهار شود.

وی گفت: همچنین اطلاعات مربوط به دهک ها نیز باید به روز رسانی شود تا مشکلات موجود در این حوزه مرتفع گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...