تولید موز با چالش مواجه شده است


به تازگی یک بیماری گیاهی که به نام کک مک موز شناخته می شود، سه سال پس از ریشه کنی رسمی آن از استرالیا، دوباره در قلمرو شمالی این کشور یافت شد. این بیماری یک آفت جدی برای درختان موز بوده و تولید این محصول را با چالش...

تولید موز با چالش مواجه شده است

به تازگی یک بیماری گیاهی که به نام کک مک موز شناخته می شود، سه سال پس از ریشه کنی رسمی آن از استرالیا، دوباره در قلمرو شمالی این کشور یافت شد. این بیماری یک آفت جدی برای درختان موز بوده و تولید این محصول را با چالش مواجه می کند.

به گزارش سیناپرس، مقامات کشاورزی قلمرو شمالی در استرالیا خبر از ظهور مجدد بیماری موسوم به کک و مک موز یا banana freckle دادند. سرزمین شمالی یکی از بخش های اصلی استرالیا در شمال این کشور بوده و تنها سرزمینی است که به عنوان ایالت شناخته نشده و حقوق یک ایالت کامل را ندارد. مرکز این قلمرو شهر داروین است.

پل برک، مدیر اجرایی NT Farmers در این رابطه گفت که این بیماری در یک ملک مسکونی روستایی در جنوب داروین، بعدازظهر سه شنبه تایید شده است. به گفته کارشناسان، هنوز برای تعیین منبع یا شیوع احتمالی بیماری خیلی زود است.
گفتنی است کک و مک موز باعث لکه دار شدن برگ ها و میوه ها شده و در هنگام لمس حالت کاغذ سنباده به خود می گیرد. متاسفانه این بیماری یک آفت جدی در سطح جهانی محسوب شده و کیفیت و عملکرد میوه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

کارشناسان نسبت به ظهور مجدد کک و مک موز در استرالیا ابراز نگرانی کرده و این بیماری را به عنوان یک تهدید بزرگ برای صنعت تولید موز محسوب می کنند.تولید موز با چالش مواجه شده است

آن والترز، افسر ارشد بهداشت گیاهی سرزمین شمالی در این رابطه گفت که شیوع این بیماری در موزهای کاوندیش شناسایی شده است و نظارت برای درک میزان آلودگی شروع شده است.

به گزارش سیناپرس، ممکن است این آفت به یک یا چند ملک در آن منطقه حدود شده و البته ممکن است گسترده تر باشد، بنابراین ما نظارت زیادی انجام می دهیم. در حال حاضر محدودیت هایی در این منطقه اعمال شده و از مردم خواسته شده است که هیچ گونه ماده گیاهی یا میوه ای را از ملک خارج نکنند.

دکتر والترز گفت که هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا دولت محدودیت‌ های بیشتری را در این رابطه اعمال خواهد کرد یا برنامه فعلی ادامه پیدا می کند. گفتنی است آخرین شیوع این بیماری تنها در استرالیا حدود ۲۶ میلیون دلار هزینه داشت که در سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاد.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: abc

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* تولید موز با چالش مواجه شده است[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا