ردیف بودجه بیمه اجتماعی زنان معلول افزایش یافت


 ردیف بودجه بیمه اجتماعی زنان معلول افزایش یافت

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: روز دختر فرصت مناسبی است تا ضمن تکریم به این عزیزان، مسائل مختلف مرتبط با آنها را که امروزه در جامعه با آنها روبرو هستند بررسی کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان: علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در وبینار علمی تخصصی دختران، حمایت‌های روانی_اجتماعی، توسعه ضمن گرامیداشت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، گفت: این روز فرصت مناسبی است تا ضمن تکریم به این عزیزان، مسائل مختلف مرتبط با آنها را که امروزه در جامعه با آنها روبرو هستند بررسی کنیم و سیاست‌های اجتماعی و اقتصادی کلان را بگونه‌ای طراحی کنیم تا دختران و زنان ایران اسلامی در تحولات و پیشرفت اجتماعی و فرهنگی نقش مؤثری داشته باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: دختران همان قشری هستند که بزرگ مبشر دین اسلام پیامبر مهربانی در زمانه جاهلیت ارج و قرب آنان را تا مذهب رحمت و عطوفت بالا برد، از آنجا که زنان و دختران سهم عمده‌ای در آرامش و رفاه خانواده و تربیت و رشد کودکان را برعهده دادند و اساساً بنیان سلامت اجتماعی و خانواده بر سلامت این قشر استوار است.

وی تصریح کرد: در اهمیت جایگاه دختران در جامعه همین بس که این گروه از جامعه همان دختران دیروزی هستند که برای اولین‌بار در گروه همسانان خود در مهدهای کودک در مدارس با نقش‌های اجتماعی خود آشنا شدند و آنها می‌آموزند که یک زن در جامعه اسلامی چگونه تعریف می‌شود و چه انتظاراتی را باید پاسخ دهد؟

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور افتخار دارد به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی و حمایتی تأثیرگذار در حفظ و تحکیم خانواده با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های تخصصی گام‌های مؤثری در راستای توانمندسازی دختران نیازمند حمایت‌های اجتماعی، دختران توان‌خواه، مادران سرپرست خانوار، خودسرپرست و زنان و مادرانی که فداکارانه با آرامش از فرزندان دارای معلولیت خود در خانه نگهداری می‌کنند، برداشته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان از افزایش ردیف بودجه بیمه اجتماعی زنان و مادران معلولان برای اولین‌بار در سال جاری به همت قوه مقننه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبر داد.

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو