طرز تهیه پودینگ شکلاتی مجلسی و خوشمزه


طرز تهیه پودینگ شکلاتی مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه پودینگ شکلاتی فوری و خوشمزه با روشی آسان

طرز تهیه پودینگ شکلاتی مجلسی و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه پودینگ شکلاتی

دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو سه قاشق غذاخوری نشاسته ذرت یک چهارم پیمانه خمیر کاکائویی دو پیمانه شیر یک سوم پیمانه شکر یک چهارم قاشق چایخوری عصاره وانیل

در تهیه این دسر از پودر کاکائو و نشاسته ذرت استفاده می شود که هر دو این مواد را می توانید از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید. پس از اینکه پودینگ برای مدتی ماند و سفت شد، بافت زیبایی پیدا می کند که می توانید آن را در انواع مهمانی ها سرو کنید.

مرحله ۱

دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو و سه قاشق نشاسته ذرت را در داخل کاسه ای ریخته و با هم مخلوط کنید. برای اینکه پودینگ طعم کاکائو بیشتری داشته باشد، می توانید از ۲.۵ تا ۳ قاشق پودینگ استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که اگر پودر کاکائو را بیشتر می کنید، باید شکر بیشتری را نیز به آن اضافه کنید تا تلخ نشود.

مرحله ۲

اکنون یک چهارم پیمانه شیر را به این مواد اضافه کنید. شیر باید سرد یا در دمای اتاق باشد. این مخلوط را هم بزنید تا زمانی که هیچ گلوله ای در داخل آن باقی نماند.

مرحله ۳

در این مرحله دو پیمانه از شیر را در داخل شیرجوش ریخته و روی شعله گاز قرار دهید تا گرم شود. هنگامی که شیر گرم یا کمی داغ شد، شکر را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا در شیر حل شود.

مرحله ۴

حرارت شعله گاز را کم کرده و سپس خمیر کاکائو و نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید. بلافاصله شروع به هم زدن با همزن دستی کنید.

مرحله ۵

اجازه دهید تا این مواد بر روی شعله با حرارت ملایم باقی بماند و به طور مرتب پودینگ را هم بزنید تا کاملا غلیظ شود. علاوه بر غلیظ شدن پودینگ، رنگ آن نیز باید تغییر کرده و کمی تیره تر شود. اکنون با یک قاشق غلیظ پودینگ را تست کنید. اگر آماده شده باشد، باید یک لایه قاشق را پوشانده و به آرامی از قاشق چکه کند.

مرحله ۶

پودینگ را از روی شعله گاز برداشته و در صورت تمایل کمی وانیل به آن اضافه کنید.

مرحله۷

اکنون باز هم پودینگ را هم زده و به میزان مساوی در داخل کاسه ها تقسیم کنید. کف ظرف پودینگ که احتمالا غلیظ تر است را با کفگیر یا قاشق پاک کنید.

مرحله ۸

صبر کنید تا پودینگ شکلاتی کمی خنک تر شود و روی کاسه ها را با ورق آلومینیومی بپوشانید. در صورتیکه پودینگ داغ باشد و روی آن را بپوشانید، بر روی آن قطرات آب ایجاد می شود.

مرحله ۹

اکنون به مدت ۲ تا ۴ ساعت پودینگ را در یخچال قرار دهید تا غلیظ شود. پس از این مدت آن را از یخچال بیرون آورده و با کاکائو تخته رنده شده و انواع میوه ها مثل توت فرنگی و موز تزئین کنید. اکنون دسرتان آماده شده است.

منبع: غذای خانگی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج