نتایج قرعه کشی ایران خودرو و سایپا + لینک و جزییات


نتایج قرعه کشی ایران خودرو و سایپا + لینک و جزییات

مرحله نخست فروش خودرو از طریق سامانه تخصیص یکپارچه برگزار شد و بنابر اعلام وزارت صمت بیش از چهار میلیون متقاضی برای حدود 177 هزار دستگاه خودروی عرضه شده ثبت نام کردند. مراسم قرعه کشی این مرحله دوشنبه برگزار شد و منتخبین این دوره معرفی شدند. به گزارش اقتصادآنلاین؛ اولین مرحله از فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به پایان رسید. این سامانه...

اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو و سایپا ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت نام خرید خودرو در سامانه جدید آمار تعداد متقاضیان و عرضه خودرو در مرحله اول فروش خودرو فروش فوق العاده ایران خودرو پیش فروش ایران خودرو فروش فوق العاده سایپا پیش فروش سایپا

به گزارش اقتصادآنلاین؛ اولین مرحله از فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به پایان رسید. این سامانه که برای اولین بار از سوی وزارت صمت اجرایی شده با هدف نظارت بر روند فروش و قرعه کشی طرح های فروش خودروسازان می باشد و تمام خودروسازان خصوصی و دولتی ملزم شدند تا طرح های فروش خودرو را در این سامانه بارگذاری کنند و برنامه های فروش تمام خودروسازان کشور به صورت متمرکز بر روی سایت یکپارچه فروش صورت می گیرد. و همچنین برای مشاهده نتایج قرعه کشی ایران خودرو و سایپا نیز باید از همین وب سایت استفاده شود.

در مرحله اول از روش جدید ۶ خودروساز کشور شامل ایران خودرو، سایپا، بهمن موتور، کرمان موتور، آرین موتور و مدیران خودرو برنامه های فروش خودرو را اعلام کردند. روز دوشنبه مورخ نهم خرداد ماه مراسم قرعه کشی این مرحله برگزار شد و اسامی منتخبین امروز مشخص شد.

اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو و سایپا

از امروز چهارشنبه شنبه مورخ یازدهم خرداد ماه منتخبین فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص وزارت صمت مشخص شده است و افراد می توانند با در اختیار داشتن کد رهگیری از طریق سامانه به نشانی sale.iranecar.com از نتایج مطلع شوند.

نتایج قرعه کشی ایران خودرو و سایپا + لینک و جزییات

ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

آنگونه که وزارت صمت اعلام کرده است، در روش جدید فروش خودرو این وزارتخانه تنها نقش نظارتی خود را پررنگ تر کرده است و در فرآینده قرعه کشی به هیچ عنوان دخالتی ندارد.

فرآیند قرعه کشی در سامانه جدید به این صورت است که هر خودروساز اطلاعات ثبت نام کنندگان محصولات خود را جمع‌آوری می‌کند و پس از صحت‌سنجی در نهایت قرعه‌کشی توسط خود خودروساز انجام می‌شود. در این بین دولت و وزارت صمت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تنها ناظر بر حسن انجام قرعه کشی خواهند بود.

مرحله اول فروش خودرو در این سامانه از ساعت نه صبح سه شنبه ۲۷ اردیبشهت آغاز شد و متقاضیان خودرو ظرف مدت یک هفته تا ساعت نه صبح روز سه شنبه سوم خرداد اطلاعات ثبت نامی خود را در این سامانه وارد نمودند.

ثبت نام خرید خودرو در سامانه جدید

متقاضیان با مراجعه به سایت یکپارچه فروش وزارت صمت می بایست ضمن ایجاد پروفایل کاربری نسبت به ثبت نام خودرو اقدام می کردند. اطلاعات شناسنامه ‌ای، شماره شبا حساب بانکی و شماره گواهینامه متعلق به فرد از جمله مدارک مورد نیاز بود.

همچنین محدودیت های پیشین برنامه های فروش خودروسازان همچنان به قوت خود باقی است که مهم ترین آن‌ها عبارتند از عدم خرید خودرو از خودروسازان داخلی طی ۴۸ ماه گذشته و نداشتن پلاک انتظامی فعال. همچنین تنها امکان ثبت نام برای یک خودرو از طرح های فروش اعلامی برای هر فرد میسر است.

آمار تعداد متقاضیان و عرضه خودرو در مرحله اول فروش خودرو

مجموع ظرفیت درنظر گرفته شده خودروهای عرضه شده توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص برای این دوره ۱۷۶۹۱۱ خودرو بود که در قالب ۱۱۵ طرح فروش متنوع(فروش فوری،فوق العاده،پیش فروشهای کمتر از یکسال و مشارکت در تولید) عرضه شد.

همچنین بر اساس اعلام وزارت صمت، ۴۱۷۵۳۵۲ نفر دراین سامانه ثبت نام کرده بودند که از این تعداد، ۳۸۷۸۳۰۱ در طرح عادی و ۲۹۷۰۵۱ نفر در طرح حمایت از خانواده بودند. واجدین شرایط طرح حمایت از خانواده، مادرانی هستند که تاریخ تولد فرزند دوم و ما بعد آن ها پس از ۱۹ آبان ۱۴۰۰ است.

دو شرکت ایران خودرو و سایپا در این مرحله نیز برنامه های فروش خودرو را اعلام کرده بودند.

فروش فوق العاده ایران خودرو

بنابر بخشنامه منتشر شده از سوی ایران خودرو، این شرکت فروش فوری خود را با عرضه ۹ محصول و با تحویل حداکثر سه ماه و با قیمت قطعی اعلام کرده بود. در این مرحله پژو ۲۰۶ تیپ دو، پژو ۲۰۶ تیپ سه با سقف شیشه‌ای، پژو پارس سال سفارشی، پژو پارس تی یو فایو، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، تارا اتوماتیک، دناپلاس توربو شارژ، سورن پلاس و رانا پلاس عرضه شد.

نتایج قرعه کشی ایران خودرو و سایپا + لینک و جزییات

پیش فروش ایران خودرو

همچینین ایران خودرو در این مرحله 13 خودرو خودرو را در برنامه پیش فروش و با موعد تحویل حداکثر 12 ماهه عرضه کرده بود. در این برنامه فروش که قیمت خودروها غیرقطعی بود، خودروهای پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، پژو پارس سال سفارشی(ELX) و پژو پارس سال سفارشی، دناپلاس توربو شارژ، پژو ۲۰۶ تیپ سه با سقف شیشه‌ای، سورن پلاس، رانا پلاس، تارا دستی و اتوماتیک، پژو207 اتوماتیک سقف قرمز، هایما S5 و هایما S7 عرضه شده بودند.

نتایج قرعه کشی ایران خودرو و سایپا + لینک و جزییات

فروش فوق العاده سایپا

سایپا نیز در این مرحله و برای فروش فوری خود ۶ محصول تیبا صندوقدار، ساینا، تیبا ۲، کوییک با گیربکس معمولی، کوییکS و کوییک R را برای فروش پیش بینی کرده بود.

نتایج قرعه کشی ایران خودرو و سایپا + لینک و جزییات

پیش فروش سایپا

همچنین سایپا چهار محصول خود را برای پیش فروش حداکثر یک ساله عرضه کرده بود. در این طرح قیمت غیرقطعی بود. کوییکS، کوییکR با گیربکس معمولی، کوییک با گیربکس معمولی و سایناS خودروهای عرضه شده در این مرحله بودند.

نتایج قرعه کشی ایران خودرو و سایپا + لینک و جزییات

قرعه کشی ایران خودرو و سایپا

قرعه کشی مرحله اول فروش خودرو از طریق سامانه جدید دیروز دوشنبه مورخ ۹ خرداد با حضور، عبدالله توکلی‌لاهیجانی، مدیر کل دفتر صنایع خودروی وزارت صمت برگزار شد. آنگونه که بیان شده قرعه کشی از میان لیست پالایش شده ثبت نام کنندگان بود و افرادی که واجد شرایط لازم نبودند، از لیست قرعه کشی حذف شدند.

توکلی در پاسخ به سوال زمان بعدی ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو گفت؛ با توجه به افزایش عرضه و تولید خودروسازان و همچنین تکمیل خودروهای ناقص روند تولید و عرضه مشخص می‌کند که مرحله بعدی ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص چه زمانی است و همچنین با توجه به افزایش قابل توجه تولید خودروسازان به خصوص تولید خودروهای کامل و تکمیل خودروهای ناقص کف پارکینگ زمان زمان تخصیص بعدی به احتمال زیاد به زودی خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان