سهرابیان: بادبانی می تواند سبد مدال‌های افتخار ایران را پر رنگ‌تر کند/ 5 کلاس بادبانی فعال داریم


سهرابیان: بادبانی می تواند سبد مدال‌های افتخار ایران را پر رنگ‌تر کند/ 5 کلاس بادبانی فعال داریم

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: سفر نائب رئیس کنفدراسیون بادبانی آسیا در راستای توسعه رشته های زیرمجموعه دریایی بخصوص قایقرانی بادبانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط‌عمومی فدراسیون قایقرانی، علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی درباره سفر نائب رئیس کنفدراسیون بادبانی آسیا به ایران اظهار کرد: در راستای توسعه رشته‌های زیرمجموعه قایقرانی بادبانی (سیلینگ)، با پیگیری های فدراسیون و جلب نظر کنفدراسیون بادبانی آسیا، نائب رئیس این کنفدراسیون در نیمه دوم خرداد به ایران سفر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران به لحاظ جغرافیایی نسبت به کشورهای منطقه و حتی غرب آسیا شرایط و امکانات طبیعی مناسب‌تری در حوزه ورزشهای دریایی دارد، خاطر نشان کرد: باید از فرصت خطوط ساحلی جنوب و شمال کشور و جمعیت نوجوان و جوان بومی این مناطق بهره بیشتری ببریم و گستره جمعیتی ورزش‌های دریایی و رشته های زیرمجموعه قایقرانی بادبانی را توسعه دهیم و این نگاه که بادبانی یک ورزش لوکس و دست نیافتنی است، باید اصلاح شود و تغییر کند.

رئیس فدراسیون قایقرانی ایران در خصوص حضور رشته های زیر مجموعه خانواده بادبانی افزود: بیش از 100 رشته (کلاس) در خانواده بادبانی وجود دارد که ۱۰ کلاس آن المپیکی است. همچنین بادبانی در تمامی رویدادهای بزرگ جهانی، قاره‌ای و بازی‌های ساحلی حضور دارد. تنها در بازی‌های آسیایی هانگژو ۱۴ رشته بادبانی به رقابت خواهند پرداخت. هم اکنون ۵ کلاس بادبانی فعال داریم و انتظار این است با برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت‌های استانهای ساحلی و همچنین حمایت‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش این رشته ها را نیز به سبد مدال های افتخار کشور اضافه کنیم.

سهرابیان همچنین با اشاره سفر نائب رئیس کنفدراسیون آسیایی سیلینگ (بادبانی) به ایران خاطر نشان کرد: برای پیشرفت سریع‌تر، باید پایه‌گذاری اصولی و درستی صورت بگیرد. بحث آموزش و استعدادیابی جدی گرفته شود و امور با برنامه پیش برود. به همین منظور از آقای “عبدالرحمن ارشد” نایب رئیس کنفدراسیون آسیایی سیلینگ دعوت کردیم تا ضمن توسعه روابط بین‌المللی با کنفدراسیون آسیا، بازدیدی از ظرفیت‌ها، امکانات و شرایط میزبانی ایران در رقابت‌های بین‌المللی ورزشهای دریایی و بالاخص سیلینگ (قایقرانی بادبانی) داشته باشند. همچنین در طول این سفر نشست‌ها و کارگاههای ملی آموزشی تخصصی حوزه سیلینگ به‌جهت ارتقاء دانش مدیران، مربیان و ورزشکاران ملی کلاسهای دینگی نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس