دخالت در انتصابات،بُعد نظارتی مجلس را تضعیف می‌کند


دخالت در انتصابات،بُعد نظارتی مجلس را تضعیف می‌کند

تهران- ایرنا- نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: وظیفه نماینده قانونگذاری و نظارت است و اگر نماینده‌ای در انتصاب مدیران دخالت داشته باشد نمی‌تواند به وظیفه قانونی خود در حوزه نظارت عمل کند.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان با ایشان گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر اصل تفکیک قوا تاکید داشتند و فرمایشات ایشان در بحث عدم دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران سخن تاثیرگذار بود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر نماینده‌ای در انتصاب مدیر دخالت داشته باشد به هنگام بروز اشکال و اشتباه باید به جای نظارت پاسخگوی عملکرد آن مدیر باشد.

شهریاری اظهار داشت: قانون دو وظیفه قانونگذاری و نظارت را برای نماینده پیش‌بینی کرده و اگر نماینده‌ای در انتصاب مدیریت دخالت داشته باشد دیگر نمی‌تواند در زمان بروز اشکالات و انحرافات نسبت به انحراف صورت گرفته به عنوان یک نماینده معترض شود و به وظیفه نظارتی خود عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: در طول دوره‌های مختلفی که نماینده مجلس بودم هیچگاه در انتصاب مدیران دخالتی نداشتم این مسئله را می‌توان از استاندارانی که در دوره‌های نمایندگی من مشغول به کار بودند سوال کرد.

رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: واقعیت این است که در دوره‌های مختلف مجلس کمتر نماینده‌ای بوده که در انتصاب مدیران دخالت داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین