توضیح کرملین درباره زمان دیدار پوتین و زلنسکی


توضیح کرملین درباره زمان دیدار پوتین و زلنسکی

به گفته سخنگوی کاخ کرملین پوتین و زلنسکی فقط زمانی می‌توانند دیدار کنند که یک سند معین، نهایی شده باشد اما تا به این لحظه، کار بر روی این سند از مدت‌ها قبل متوقف شده و دیگر ادامه پیدا نکرده است.

توضیح کرملین درباره زمان دیدار پوتین و زلنسکی

به گزارش راهبرد معاصر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز چهارشنبه درباره زمان دیدار روسای جمهور روسیه و اوکراین توضیح داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، این مقام روس در جمع خبرنگاران متذکر شد چنین دیداری، ترتیبات و هماهنگی‌های خاصی دارد که باید انجام شوند.

او تأکید کرد: «[ولادیمیر] پوتین و [ولودیمیر] زلنسکی فقط زمانی می‌توانند دیدار کنند که یک سند معین، نهایی شده باشد اما تا به این لحظه، کار بر روی این سند از مدت‌ها قبل متوقف شده و دیگر ادامه پیدا نکرده است».

او با اشاره به سفر هفته آینده «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به ترکیه، در پاسخ به سوالی درباره احتمال دیداری میان روسیه، اوکراین و نماینده سازمان ملل گفت، درباره چنین جلسه‌ای چشم‌انداز روشنی وجود ندارد.

پسکوف درباره احتمال سفر پوتین به ترکیه با توجه به دعوت انجام شده گفت: «دعوتی صورت گرفته و زمان‌بندی مربوط به آن از طریق کانال‌های دیپلماتیک مورد توافق قرار خواهد گرفت».

پسکوف ماه گذشته گفته بود که مسکو پیش‌نویس سند توافقات را که به وضوح تنظیم شده به کی‌یف تحویل داده و منتظر پاسخ است.

مذاکرات روسیه و اوکراین از ۲۸ فوریه انجام شده و جلسات متعددی در بلاروس برگزار شد؛ سپس طرفین مذاکرات را در قالب ویدئو کنفرانس ادامه دادند. دور بعدی مذاکرات حضوری در ۲۹ مارس در استانبول برگزار شد اما ۱۲ آوریل، پوتین به خبرنگاران گفت که کی‌یف از توافقات قبلی منحرف شده و روند مذاکرات را به بن‌بست کشانده است./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا