راه اندازی سامانه‌ای برای رفع نگرانی‌های ایرانیان علاقمند ورود به کشور


راه اندازی سامانه‌ای برای رفع نگرانی‌های ایرانیان علاقمند ورود به کشور

غریب آبادی گفت: هیچ‌گونه منعی برای تردد ایرانیان خارج از کشور وجود ندارد؛ چرا که برای رفع نگرانی‌ها سامانه‌ای در این زمینه طراحی شده است.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه گفت: هیچ‌گونه منعی برای تردد ایرانیان خارج از کشور وجود ندارد و برای عده ‌معدودی که برای سفر به ایران تردید دارند، قوه قضائیه با همکاری وزارت امور خارجه سامانه ای را برای استعلام و رفع نگرانی ها راه‌ اندازی و فعال کرده است

غریب آبادی گفت: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه‌ایم، تعداد بالای زندانیان ایرانی در خارج از کشور است که حدود ۴ هزار نفر هستند. از این تعداد، حدود ۵۰ درصد در ترکیه هستند. با این‌حال، ما وظیفه خود می دانیم مانند سایر زندانیان داخل کشور از آن‌ها حمایت کنیم؛ بدین شکل که برخی از این افراد با زندانیان آن کشور‌ها در فرایند انتقال محکومین قرار می گیرند؛ یا حتی در برخی از موارد، جرم زندانیان خارجی محبوس در ایران به قدری سنگین بوده که مجازات اعدام برای آن‌ها صادر شده است؛ اما به منظور آزادی زندانیان ایرانی در کشور‌های مختلف، ما از اجرای مجازات اعدام مجرم چشم پوشی کرده و اقدام به مبادله زندانیان با تعداد بیشتری از ایرانیان زندانی در آن کشور‌ها می‌کنیم.

به گفته او، بهترین راه حل برای جذب اعتماد ایرانیان خارج از کشور، ارائه خدمات متناسب با نیاز‌های آنهاست؛ اگر ما صرفا بر موضوعاتی مانند جذب سرمایه و... متمرکز شویم، در واقع این یک رویکرد ابزاری است. نگاه ما به ایرانیان خارج از کشور، نباید متفاوت از ایرانیان داخل کشور باشد؛ چرا که حاکمیت در خصوص همه افراد، صرف ایرانی بودنشان مسئولیت‌هایی دارد که باید انجام دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا