دختران ورزشکار میبد تجلیل شدند


دختران ورزشکار میبد تجلیل شدند

یزد - ایرنا - مراسم جشن و تجلیل از دختران ورزشکار میبد عصر چهارشنبه همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر در سالن ورزشگاه شهدای شهیدیه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم تعداد زیادی از مردم شهیدیه و مسئولان اداره ورزش و جوانان استان و شهرستان حضور داشتند و همراه با اجرای ورزش‌های نمایشی، جوایز به دختران ورزشکار اهدا شد.

معاون توسعه ورزش بانوان استان یزد در حاشیه این مراسم و در گفت و گو با ایرنا گفت: برگزاری ورزش‌های همگانی و برنامه های مناسبتی ورزشی مشوق خیلی خوبی به ویژه در شروع تابستان برای روی آوردن دانش آموزان به سمت ورزش و توسعه فعالیت‌های ورزشی مختلف است.

آزاده دهقان برنامه‌های ورزشی میبد به ویژه در حوزه بانوان را با استقبال بسیار خوب و سرآمد در استان توصیف کرد.

وی آمار کنونی ورزشکاران سازمان یافته استان یزد را به علت دو سال متوقف و محدود شدن فعالیت های ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا را قابل استناد ندانست و گفت: تا قبل از شیوع کرونا در سال ۹۸، تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان یزد ۷۰ هزار نفر و از این تعداد ۳۵ هزار نفر بانوان ورزشکار بودند و در برخی شهرهای استان یزد ۴۰ درصد از جمعیت ورزشکاران هر شهر بانوان ورزشکار سازمان یافته بودند.

کارشناس ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان میبد نیز گفت: برنامه امروز همراه با اهدای جوایز به دخترانی که نام معصومه داشتند و دختران شهدای شهیدیه و همچنین دادن کاپ ومدال به ورزشکاران دفاع شخصی و دارای مقام اول در مسابقات کشوری که در مشهد برگزار شده بود، اهدای کاپ و لوح به تیم اول مسابقات فوتسال جام رمضان و اهدای لوح و هدیه به داوران مسابقات فوتسال جام رمضان برگزار شد.

نرگس بیغرض اردکانی ادامه داد: همچنین همراه با اجرای حرکات نمایشی ورزشی از بچه‌های تیم اسکیت شهرستان که در مسابقات لیگ استانی در رشته اسکیت سرعت مقام اول را کسب کرده بودند، تجلیل شد و در پایان این مراسم جشن به مناسبت روز دختر و ولادت حضورت معصومه (س) آش رشته بین دختران ورزشکار و بانوان توزیع شد.

همچنین عصر امروز مسابقات شهرستانی شمشیر زنی ویژه المپیاد محلات بین ورزشکاران دختر در سالن ورزشی محله شاه جهان آباد برگزار شد.

به گفته نایب رییس هیات ورزش شمشیر زنی میبد این رشته ورزشی در سال ۹۵ با حضور چند نفر در دختران فعال شد و با استعدادیابی انجام شده درمحلات میبد هم اکنون در دو رشته اپه و فلوره ۱۵ نفر دختر و هشت نفر از پسران فعال هستند.

نجمه زارعشاهی ادامه داد: ورزشکاران شمشیر زن میبد در سطح استان مقام آورده‌اند و در سطح کشور نیز ستاره زارعشاهی در قالب تیمی توانست مقام سوم را کسب کند.

وی همچنین هزینه گران تهیه وسایل رشته ورزشی شمشیر زنی یادآور شد و خاطرنشان کرد: بچه ها در مراحلی که نیاز به تهیه وسایل دارند این ورزش را رها می کنند که اگر در این ارتباط مورد حمایت قرار گیرند می توانند در سطح استان و کشور مقام آور باشند.

زارعشاهی به عدم وجود آبسردکن و کمد لباس در سالن ورزشگاه که به نظر می رسید قبلا حسینیه بوده است، نیز اشاره کرد.

اکنون سه هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و در مجموع حدود ۱۰ هزار ورزشکار در میبد فعالیت دارند و مرکز این شهرستان ۱۰۷ نفری در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...