داشتن اسلحه، راحت تر از داشتن یک سگ است!


داشتن اسلحه، راحت تر از داشتن یک سگ است!

بایدن هشتادو دو ساله، دغدغه‌های چین، قوانین خرید و نگهداری اسلحه در آمریکا و لزوم تغییر نگاه بشر به جست‌وجوی بیگانگان در فضا، سوژه های روز گذشته روزنامه‌های جهان‌اند.

داشتن اسلحه، راحت تر از داشتن یک سگ است!

به گزارش ایران اکونومیست، آنچه در ادامه این مطلب می‌خوانید، مروری بر مهمترین عناوین خبری روزنامه‌های جهان به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ است:


بودن یا نبودن بایدن

داشتن اسلحه، راحت تر از داشتن یک سگ است!


روزنامه های آمریکا، هنوز نگاهی به بودن یا نبودن بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ دارند. یو اس ای تودی نوشت: در آغاز دور دوم رئیس جمهوری، جو بایدن هشتاد و دو ساله خواهد شد. در حالی که کاخ سفید پشتیبان اوست و اعتقاد به حضور او در انتخابات رئیس جمهوری دارد، بسیاری از دموکرات ها معتقدند، او باید کنار برود. کامالا هریس، معاون او همه اعضای کابینه و فرماندار ایالت به تمامی دموکرات یعنی «فیل مورفی»، اما بر این باورند که او توان پیمودن ادامه راه رئیس جمهوری ۲۰۲۴ را دارد. تورم بالا، بحران های کمبود بسیاری از مواد اساسی و همه گیری کرونا از ضعف های رهبری بایدن، در این مدت بوده است.


دغدغه‌های چین

داشتن اسلحه، راحت تر از داشتن یک سگ است!


روزنامه های چین و با آن‌ها فرانسه نیز، از دغدغه چین در منطقه اقیانوس آرام می‌گویند. لوفیگارو می‌نویسد: چین، در پی یافتن جایگاهی امن در منطقه است. جدا از آن چین، اکنون نگاه به حضور خود درآفریقا دارد. پرسش این است، غرب باید نگران آن باشد؟ چین توانسته است، تغییراتی در آفریقا به وجود بیاورد. روابطی که برای هر دو سو، پر اهمیت است، اما باید به توازن در آن هم اندیشید. این بهای دوستی‌ای است که چین باید بپردازد.

کشتار راحت در آمریکا

داشتن اسلحه، راحت تر از داشتن یک سگ است!


کشتار در مدرسه ابتدایی سبب شده است تا بار دیگر آمریکا درباره قوانین خرید و حمل اسلحه بیاندیشد. اکونومیست نوشت: خرید اسلحه باید دشوار شود. در بسیاری از ایالت‌های آمریکا، داشتن اسلحه، راحت تر از داشتن یک سگ است. کشتار در تگزاس توسط نوجوان ۱۸ ساله نشان داد، اسلحه، آسان ترین امکان و ابزار قتل برای کشتن جوانان در آمریکا است.


در حاشیه خبرهای امروز آمده است:

جست و جوی بیگانگان در فضا

داشتن اسلحه، راحت تر از داشتن یک سگ است!


هفته نامه اکونومیست، نگاهی متفاوت به جست و جوی بشر برای یافتن موجودات بیگانه در فضا دارد. در جست و جو برای پیدا کردن موجوداتی شبیه به آن چه در سیاره ما است، باید تغییر کند. چندین دهه است که ستاره شناسان، برای یافتن موجودات بیگانه در عالم، به راهی ساده متوسل می‌شوند و آن یافتن آب در دیگر سیاره‌ها است. آب، دلیل وجود موجود زنده است. آن هم در میان هزاران سیاره ای که در عالم، در گرداگرد ستارگان‌اند. گام دیگر یافتن نشانه‌های زیست موجودات است. یافتن مولکول‌ها، اکسیژن و متان در جو سیاره‌ها. پژوهشگران می‌گویند، باید فراتز از این به عالم نگاه کرد. نگاه بشر برای یافتن موجودات بیگانه، باید تغییر کند.

(عکس‌های این گزارش تزیینی هستند)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط