دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه روسیه و قطر در ریاض


دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه روسیه و قطر در ریاض

وزرای امور خارجه روسیه و قطر امروز چهارشنبه ضمن دیدار با یکدیگر در حاشیه پنجمین نشست وزارتی مشترک گفت‌وگوهای راهبردی روسیه و شورای همکاری خلیج فارس در شهر ریاض، در مورد اوضاع اوکراین، سوریه، لیبی و خلیج فارس گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، وزرای امور خارجه روسیه و قطر روز چهارشنبه ضمن دیدار با یکدیگر در ریاض، درباره روند حملات روسیه در اوکراین گفت‌وگو کردند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای پس از سفر لاوروف به ریاض گفت: لاوروف به طور مفصل همتای قطری خود را در جریان روند عملیات نظامی قرار دارد. دو طرف همچنین درباره آخرین تحولات مربوط به لیبی و منطقه خلیج فارس رایزنی کردند.

در این بیانیه آمده است: در طول مذاکرات، تقویت همکاری روسیه- قطر برای تعمیق گفت‌وگوی سیاسی و توسعه روابط تجاری، اقتصادی، فرهنگی و انسانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزارت خارجه روسیه افزود: در این دیدار همچنین بر امکان همکاری در زمینه‌های انرژی، صنعت، سرمایه‌گذاری، علوم، زیرساخت‌ها و سایر زمینه‌ها و اهمیت نقش کمیته مشترک روسیه برای انجام همکاری‌های تجاری، اقتصادی و فنی تأکید شده است.

وزارتخانه یاد شده اعلام کرد که دیدار عبدالرحمن آل ثانی و سرگئی لاوروف در حاشیه پنجمین نشست وزارتی مشترک گفت‌وگوهای راهبردی روسیه و شورای همکاری خلیج فارس در شهر ریاض صورت گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟