برگزاری همایش‌های ملی و منطقه‌ای زمینه توسعه استان‌ها را فراهم می‌کند


برگزاری همایش‌های ملی و منطقه‌ای زمینه توسعه استان‌ها را فراهم می‌کند

سنندج-ایرنا- معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در کردستان، گفت: چنین همایش هایی قابلیت رشد و توسعه استانها را افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا، محسن مسچی روز پنجشنبه در دیدار با شهردار سنندج اظهار داشت: نخستین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی اواخر تیر امسال با حضور علمای استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام و استان آذربایجان غربی و اقلیم کردستان عراق به میزبانی سنندج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ مهمان برای حضور در این اجلاس پیش بینی شده است که ۵۰ نفر آنها خارجی هستند، گفت: با توجه به اینکه مردم کردستان از غیورترین، سلحشورترین و اصیل‌ترین مردم ایران هستند و در طول تاریخ برای ماندگاری ایران ارزش های خود را اثبات کرده اند، کردستان به عنوان استان میزبان برگزاری این اجلاسیه انتخاب شده است.

معاون امور ایران مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه این نخستین اجلاس منطقه‌ای در طول فعالیت مجمع تقریب مذاهب است که به میزبانی کردستان برگزار می شود، گفت: برای برگزاری هرچه کیفی تر این اجلاسیه، وفاق و همراهی همه مسوولان استان وجود دارد.

به گفته وی برگزاری چند کنفرانس وحدت در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصویب شده است که نخستین اجلاسیه با مشارکت اقلیم کردستان و با حضور شخصیت‌ها و علمای ایران از استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه در سنندج برگزار خواهد بود.

مسچی به برگزاری اجلاسیه دیگری به میزبانی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: خراسان میزبان دیگر اجلاسیه وحدت اسلامی خواهد بود.

وی اضافه کرد: در راستای برگزاری نخستین اجلاسیه به میزبانی کردستان، سه کمیته اجرایی و پشتیبانی، فرهنگی، تبلیغات و اطلاع رسانی و انتظامی و امنیتی فعال شده است که شهرداری سنندج عضو چند کمیته آن است.

معاون امور ایران تقریب مذاهب اسلامی اعلام کرد: تجلیل از چند نفر از علمای مطرح، برگزاری گفت و گوها بین علما و بزرگان اقلیم کردستان عراق با علمای کردستان و ایران برای ارتباطات بیشتر، از برنامه‌های پیش بینی شده در این اجلاسیه است.

وی یادآور شد: تلاش می شود کنفرانس بعدی با حضور علما، سران و بزرگان کُرد همه کشورهای جهان از جمله، سوریه، روسیه و اروپا برگزار شود.

مسچی اظهار داشت: چنین همایش هایی قابلیت رشد و توسعه استانها را افزایش می دهد و در کنار کار فرهنگی، در دیگر کارهای فرعی ابعاد سیاسی و اقتصادی نیز این مجمع مشارکت دارد.

کردستان الگوی کامل و جامع وحدت است

شهردار سنندج نیز در این دیدار با بیان اینکه کردستان الگوی کامل و جامع وحدت است، گفت: برای برگزاری اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

برگزاری همایش‌های ملی و منطقه‌ای زمینه توسعه استان‌ها را فراهم می‌کند

سید انور رشیدی افزود: مردم متدین، فرهنگی و متمدن استان کردستان در طول تاریخ به لحاظ دینداری و اعتقادات مذهبی سرآمد بوده و وحدت شیعه و سنی در این استان الگوی کاملی برای ایران است.

شهردار سنندج اعلام کرد: تلاش همه ما باید تعمیق‌بخشی به تقریب مذاهب باشد که برگزاری برنامه‌ها و اجلاسیه‌ها به این موضوع کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: اتحاد و برادری بین شیعه و سنی در ایران و بخصوص در استان کردستان وجود دارد و برای تقویت این وحدت نیاز به گفتمان جدید است.

وی افزود: برای تعمیق تقریب مذاهب باید از تریبون‌ها و از ظرفیت علما، نخبگان و افراد صاحب‌نظر در این خصوص بهره گرفته شود.

رشیدی از علما و روحانیون به عنوان وارث انبیا نام برد و گفت: ادبیات امروز در بین مردم شیعه و سنی کردستان ادبیات اتحاد و برادری است لذا باید این ادبیات را تقویت کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: برای برگزاری اجلاسیه و برنامه‌های وحدت‌بخش باید از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه کردستان و موسسات علوم قرانی استفاده شود.

شهردار سنندج از آمادگی شهرداری در زمینه فضاسازی محیطی، اطلاع رسانی، اسکان و حمل نقل در برگزاری اجلاسیه وحدت منطقه‌ای در سنندج خبر داد و گفت: عمق بخشی به وحدت اسلامی امنیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به دنبال دارد.

ایجاد فرهنگسرا در قبرستان‌های قدیمی

وی در ادامه با اشاره به وضعیت قبرستان‌های قدیمی در سطح شهر سنندج، اظهار داشت: یکی از برنامه های شهرداری ایجاد فرهنگ سرا در قبرستان های قدیمی است که می تواند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در این نقاط داشته باشد.

رشیدی افزود: قبرستان‌های قدیمی شهر در شرایط فعلی به محلی برای آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده است که اگر در اختیار شهرداری قرار گیرد بسیاری از این مشکلات رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف شهرداری سنندج ساماندهی و تبدیل این فضاها به گل گشت است، گفت: ساماندهی این اماکن و تبدیل آنها به فضای سبز نیازمند همکاری اداره کل اوقاف به عنوان متولی قبرستان های قدیمی است.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با ۵۰۰هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)