ثبت نام در مدارس البرز با شرایط عادلانه انجام شود


ثبت نام در مدارس البرز با شرایط عادلانه انجام شود

کرج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: دانش آموزدر مدارس استان  بدون لحاظ کردن شرط معدل و یا آزمون ورودی در یک شرایط عادلانه  و در مدرسه محدوده جغرافیایی محل سکونت خود ثبت نام شوند.

« علی حجرگشت » روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا به نشست اخیرمدیران مدارس نواحی چهارگانه کرج و فردیس در کانون امام علی (ع) کرج اشاره کرد و افزود: امسال با توجه به دوران پسا کرونا، ثبت نام دانش آموزان و کلاس ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد لذا تدابیر لازم به عمل آید تا مشکلاتی در این خصوص متوجه والدین نشود.

وی شعار امسال ثبت نام در مدارس استان البرز را " ثبت نام مطلوب، نظارت همگانی، نصیب برابر آموزشی" ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: استان البرز بیشترین مدارس ۲ نوبتی و تراکم بالای دانش آموزی کشور را دارد،خاطرنشان کرد: جمعیت دانش آموزی این استان به دلیل مهاجرت روند افزایشی دارد به گونه ای که رشد جمعیت دانش آموزی در استان به بیش از ۲۰ هزار نفر می رسد.

حجرگشت بیان داشت: برای جلوگیری از مشکلات احتمالی از فرآیند ثبت‌نام باید از تمام ظرفیت حوزه‌های آموزش و پرورش استان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه استان پرجمعیت و مهاجرپذیر البرز در این سال‎ها به علت تراکم جمعیت دانش آموزی از فقر فضای آموزشی رنج می‌برد،اضافه کرد: باید با توجه به فضاهای موجود در تابستان با برنامه ریزی ، خرد اندیشی و رفتار هنرمندانه مدیریتی این مشکل را حل کنیم.

وی ادامه داد: مدیران مدارس پر متقاضی ثبت نام نیز باید تدابیری بعمل آورند تا اولیا و دانش آموزان برای ثبت نام به زحمت نیفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزیادآورشد: باید اصول عدالت محوری، مردم‌داری، قانون مداری، رعایت اصل کرامت انسانی و حفظ احترام به والدین را در دستور کار قرار داد.

وی تاکید کرد: همانند سال ها ی گذشته والدین می‌توانند فرزندان پایه اول خود را پیش ثبت‌نام کنند چرا که این دانش‌آموزان ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هستند.

استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی