فرماندار: قرارگاه جهادی عدالت آموزشی در قصرشیرین تشکیل می‌شود


فرماندار: قرارگاه جهادی عدالت آموزشی در قصرشیرین تشکیل می‌شود

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: قرارگاه جهادی عدالت آموزشی به منظور برخورداری دانش آموزان مناطق کم برخوردار و محله‌های حاشیه‌نشین و دسترسی به تحصیل و حمایت از آنها در این شهرستان تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مرادعلی تاتار» روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش قصرشیرین افزود: دسترسی دانش آموزان و برخورداری آن ها به تحصیل، تعلیم و تربیت یکی امر مهمی است که امید است با تشکیل این قرارگاه‌ و ورود گروه‌های جهادی بتوان دسترسی به مدرسه را برای همه دانش آموزان مهیا کرد.

وی اظهار داشت: «نصیب آموزشی برابر» و «عدالت تربیتی» از سیاست ‌های اصلی دولت سیزدهم است که دولت در این طرح نگاه ویژه ای به نقاط محروم و مرزی دارد و ما نیز در این راستا تلاش خود را به کار می گیریم.

وی در ادامه با قدردانی از معلمان نمونه و سرآمد استانی قصرشیرین گفت: آموزش و پرورش زمینه ساز رشد فکری، اخلاقی، فرهنگی و تربیتی انسان های یک جامعه پویا است و معلمان با نفوذ معنوی و نقش برجسته خود رکن اصلی آموزش محسوب می شوند و قصرشیرین با بیشترین سهم معلمان نمونه و سرآمد استانی توانسته رسالت خود را در پرورش دانش آموزان به بهترین شکل اجرایی کند.

رییس آموزش و پرورش قصرشیرین نیز از احداث زمین چمن مدرسه قصرجدید با مساحت ۸۰۰ متر مربع و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار اولیه خبر داد که کار زیرسازی این زمین توسط شهرداری انجام شده است.

«احمد خدرویسی» افزود: این زمین چمن در راستای دسترسی دانش آموزان محله قصر جدید به امکانات ورزشی است که از مجموع اعتبار اولیه آن۱۸۰ میلیون تومان آن را اداره کل آموزش و پرورش تامین می کند و مابقی نیز از محل ظرفیت های شهرستان تامین خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره ثبت نام دانش آموزان در مدارس برای سال تحصلی آینده گفت: هر گونه مشارکت برای تأمین هزینه‌های مدرسه داوطلبانه است و به هیچ وجه اجباری نیست، از این رو دانش‌آموزان مدارس دولتی به هیچ عنوان مجبور نیستند وجهی برای ثبت نام بپردازند.

چهار هزار و ۱۲۷ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۵۲ مدرسه شهری، روستایی و عشایری قصرشیرین در سال جاری به تحصیل مشغول هستند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول