6 فرنگی‌کار ایران در فینال/ میرزازاده برنده مبارزه حساس برابر یوسفی


6 فرنگی‌کار ایران در فینال/ میرزازاده برنده مبارزه حساس برابر یوسفی

تهران- ایرنا- پیکارهای هفت وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی جام تورلیخانوف قزاقستان امروز پنجشنبه در حالی برگزار شد که 6 نماینده کشورمان فینالیست شدند.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های بین‌المللی جام بولات تورلیخانوف به عنوان دومین دوره مسابقه رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی در سال ۲۰۲۲ روزهای ۱۲ تا ۱۵ خرداد در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود. تیم‌های منتخب کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در این پیکارها حضور دارند. مسابقات ۷ وزن نخست، رقابت‌های کشتی فرنگی هم اکنون در حال برگزاری است.

در مبارزه‌های امروز، پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، پویا ناصرپور و علیرضا نجاتی در وزن ۶۰ کیلوگرم، رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم، مهدی فلاح در وزن ۹۸ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم فینالیست شدند.

نتایج نمایندگان کشورمان بدین شرح است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم، پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ اسلامجان عزیزاف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر آروجان حالاکورکی از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار پایانی شد. دادمرز عصر امروز برای کسب مدال طلا به مصاف مارلان موکاشف از قزاقستان می‌رود.

در وزن ۶۰ کیلوگرم، علیرضا نجاتی فرنگی‌کار المپیکی و دارنده مدال برنز جهان پس از استراحت در نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر الهام بهرام‌اف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۹ بر صفر محمدکودیر یوسوپوف از ازبکستان را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. در همین وزن پویا ناصرپور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر فیروز میرزا رجب‌اف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ناصرپور در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد یرنور فیداخمتوف از قزاقستان گذشت تا در دیدار فینال به مصاف علیرضا نجاتی برود.

به طور حتم نتیجه دیدار فینال و برنده این مبارز حساس گام بلندی را برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در پیکارهای جهانی برخواهد داشت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، میثم دلخانی دارنده طلای جهان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر کالی سلیمان‌اف از قرقیزستان را مغلوب کرد و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله مقابل ابرار آتابکوف از ازبکستان با نتیجه ۳ بر ۳ و به دلیل مصدومیت مغلوب شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم، رامین طاهری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۳ بر یک از سد آتابک عزیزبیک‌اف از قرقیزستان گذشت و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل عظمت کاستوبایف از قزاقستان با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. طاهری در دیدار فینال به مصاف آیونگو ریکادزه از گرجستان می‌رود. در این وزن علی شریفی دیگر نماینده کشورمان در دور اول با نتیجه ۵ بر ۳ از سد میلیس آیتبکف از قرقیزستان گذشت. وی در دور بعد مقابل جالگاسبای بردی مراتف از ازبکستان با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب شد. شریفی در صورت حضور حریفش در دیدار فینال به دیدار رده‌بندی راه خواهد یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، مهدی فلاح پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۴ بر یک از سد اومالت دادوف از قزاقستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر یک رستم آسوکولوف فرنگی‌کار کهنه‌کار و عنوان‌دار ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار به مصاف متهان باشار از ترکیه می‌رود.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، علی‌اکبر یوسفی دارنده طلای جهان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر یاکوبی کاجایا از گرجستان را از پیش‌رو برداشت. امین میرزازاده فرنگی‌کار المپیکی کشورمان نیز در این وزن هم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر ساتیش از هند را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

دیدار نیمه نهایی بین میرزازاده و یوسفی برگزار شد که در نهایت امین میرزازاده با نتیجه ۲ بر ۲ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی عصر امروز به مصاف عثمان ایلدیریم از ترکیه می رود. یوسفی نیز راهی دیدار رده بندی شد تا برای کسب مدال برنز به مصاف ساتیش از هند برود.

۲ نماینده کشورمان در فینال جام پیت لازینسکی لهستان که پیش از المپیک توکیو برگزار شده بود نیز به مصاف هم رفتند که در آن مبارزه نیز میرزازاده با نتیجه یک بر یک یوسفی را شکست داد و نماینده ایران در المپیک توکیو شد.

رقابت‌های ۷۲، ۷۷ و ۸۲ کیلوگرم هم روز جمعه برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر