ماندگاری پزشکان در مناطق محروم مشروط به اصلاح قانون مالیات است


ماندگاری پزشکان در مناطق محروم مشروط به اصلاح قانون مالیات است

سنندج- ایرنا- رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از عوامل عدم ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، اعمال یکسان مالیات در کلان‌شهرها و این مناطق است که امیدواریم اصلاح شود.

حسینعلی شهریاری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بخش در دست احداث پیوند استخوان بیمارستان بعثت سنندج در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این زمینه زیاد سختگیری می‌کنیم و نمی شود مالیات یکسانی برای کلان‌شهرها و مناطق محروم در نظر گرفت و با وجود اینکه تلاش کردیم ولی نتوانستیم آن را اصلاح کنیم.

وی تاکید کرد: مجلس باید با مصوبات سازنده ماندگاری پزشکان در مناطق محروم را تضمین کند.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای کردستان در زمینه گردشگری سلامت گفت: در زمینه گردشگری سلامت، استان کردستان به دلیل همجواری با اقلیم کردستان عراق می تواند زمینه جذب بسیاری از بیماران عراقی را فراهم کند و از سویی پزشکان ایرانی نیز در اقلیم خدمات ارائه می دهند ولی علاقه مردم اقلیم کردستان عراق به دریافت خدمات پزشکی در ایران بیشتر است.

شهریاری ابراز امیدواری کرد که منابع مناسبی در کردستان ایجاد شود و زمینه جذب درآمدهای ارزی در این بخش افزایش یابد.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کردستان با قدردانی از خیرین سلامت استان اظهار داشت: خیرین کردستان پای کار هستند ولی با تورم و گرانی مشکلاتی به وجود آمده که امیدواریم زودتر برطرف شود.

وی افزود: یکی از کارهای خوبی که انجام گرفته، تامین فضا برای بخش دیالیز بیمارستان توحید است که زنان خیر کُرد و قشر معلم سرمایه خود را به این بخش آورده و در اختیار بیماران قرار دادند.

همراه سرای آماده افتتاح توحید و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کردستان از دیگر طرحهای خیرسازی بود که شهریاری به آن اشاره کرد و افزود: این دانشکده نیازمند کمک خیرین است که با اتمام آن در تحصیلات تکمیلی دانشجو خواهند پذیرفت.

وی از ترغیب خیرین کشور برای مشارکت در طرحهای سلامت مناطق محروم خبرداد و افزود: تلاش ما این است که از مشارکت بانوان و جوانان به ویژه در بخش های پیشگیری، پژوهش و بهداشت که مغفول بوده بهره بیشتری ببریم.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس اضافه کرد: کرونا فعلا کنترل و تعداد مرگ و میر در کشور تک رقمی شده است ولی در این راه کادر بهداشت و درمان هزینه سنگینی پرداخت کرد و آن از دست دادن ۳۰۰ نفر از این عزیزان بود.

شهریاری با اشاره به شیوع بیماری آبله در برخی کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس، تاکید کرد: بیمارانی با علائم شبیه آبله میمون داشته ایم ولی نتیجه تست هیچکدام مثبت نشده است.

وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستورالعملهایی برای همه دانشگاههای علوم پزشکی کشور فرستاده است که برای مناطق مرزی دستورالعملهای خاصی دارد و افراد مشکوک در بدو ورود به کشور تست و قرنطینه می شوند.

شهریاری افزود: این بیماری در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکا و چند کشور حوزه خلیج فارس، مشاهده شده ونمی شود گفت که این به ایران نمی آید ولی وزارت بهداشت برای مقابله با آن آمادگی کامل دارد و از مردم هم می خواهیم تا در صورت مشاهده علایم بیماری بلافاصله به مراکز بهداشت مراجعه کنند تا در سریعترین زمان ممکن بتوانیم بیماری را در صورت شیوع کنترل کنیم.

بخش پیوند استخوان بیمارستان بعثت ویژه کودکان و بزرگسالان است که سالانه امکان پوشش ۱۲۰ بیمار را دارد و تنها واحد بخش پیوند استخوان کودکان در غرب کشور است.

این بخش توسط خیرین سلامت در دست احداث است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...