چهارمحال و بختیاری به عنوان پایلوت طرح‌های خدمات فراگیر جهادی انتخاب شود


چهارمحال و بختیاری به عنوان پایلوت طرح‌های خدمات فراگیر جهادی انتخاب شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه این استان به لحاظ شرایط جغرافیایی و آب‌وهوایی از منابع طبیعی لازم برای توسعه همه جانبه در بخش‌های دام‌پروری، کشاورزی و گردشگری برخوردار است، گفت: این استان می‌تواند به‌عنوان منطقه پایلوت اجرای طرح‌های خدمات فراگیر چند منظوره جهادی انتخاب شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری عصر پنجشنبه در نشست با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: رویکرد توسعه‌ای دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری بر بخش‌های کشاورزی و دام‌پروری متمرکز است و از آنجایی که نرخ بیکاری این استان بسیار بالاست و بخش زیادی از جمعیت استان مهاجرت کرده و در حاشیه کلان‌شهرها ساکن شده‌اند، لازم است اقدامات موثری برای ایجاد اشتغال پایدار و شکل‌گیری مهاجرت معکوس در این استان انجام شود.

وی با اشاره به تغییرات روی داده در آمار جمعیتی ساکن در روستاها و شهرهای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در حالی که در سال‌های گذشته بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان در مناطق روستایی و عشایری، گذران زندگی می‌کردند اما این آمار هم‌اکنون به حدود ۳۰ درصد رسیده است که این موضوع می‌تواند تبعات مختلفی در پی داشته باشد و با کاهش پرورش‌دهندگان دام، میزان تولیدات دامی این استان را نیز تحت‌الشعاع قرار دهد.

حیدری با تاکید بر لزوم همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات و توسعه خدمات در مناطق روستایی و عشایری استان به ویژه در بخش پرورش دام و تولیدات کشاورزی یادآور شد: این امر می‌تواند به مهاجرت معکوس نیز منجر شود و جایگاه چهارمحال و بختیاری را در زمینه تولیدات فرآورده‌های دامی به ویژه گوشت قرمز حفظ کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری آغاز رزمایش مشترک گروه‌های جهادی تخصصی دامپزشکی کشور در این استان را اقدامی مناسب برای محرومیت‌زدایی از مناطق دوردست روستایی و عشایری دانست و ادامه داد: بحث صیانت از دام‌های موجود در این مناطق به عنوان بخشی از سرمایه‌های ملی با توسعه خدمات دامپزشکی محقق می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جهاد دامپزشکی گامی موثر برای بهبود وضعیت در مناطق کمتر برخوردار است، بر لزوم فراگیر شدن این‌گونه اقدامات جهادی تاکید و تصریح کرد: لازم است به طور نمونه با همراهی یک طلبه و یا روحانی و همچنین یک پیشکسوت جهادی، اقدامات فرهنگی نیز به مجموعه فعالیت‌های جهادی دامپزشکی اضافه شود.

وی ارائه ۱۰ هزار خدمت دامپزشکی در استقبال از کنگره ۱۰ هزار شهید عشایری کشور را نقطه عطفی در ارائه پیام شهدا به مردم بیان کرد و گفت: بهتر آن است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و برخی نهادها همچون بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام، این‌گونه خدمات، ترکیبی و چندمنظوره شود تا مردم برکات این کنگره را بیشتر درک کنند.

۱۵۰ تشکل جهادی دامپزشکی در کشور ساماندهی شده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این نشست گفت: با دستور رییس‌جمهور احیای جهاد به وزارت جهاد کشاورزی محول شد که بر همین اساس از حدود پنج ماه قبل اقدام برای تشکیل جهاد دامپزشکی نیز در این مجموعه آغاز شد و فعالیت‌ها شکل گرفت.

سید محمد آقامیری افزود: در زیرمجموعه جهاد دامپزشکی چندین قرارگاه ایجاد و متناظر با این قرارگاه‌ها، ارتباط خوبی نیز با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساماندهی شد تا از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از متخصصان و فعالان حوزه دامپزشکی علاقه‌مند به ارائه خدمات جهادی هستند تصریح کرد: تشکیل جهاد دامپزشکی این فرصت را برای ساماندهی افراد علاقه‌مند به این‌گونه خدمات فراهم کرده است که امید می‌رود با ادامه فعالیت‌ها، شرایط و نوع خدمات نیز ارتقا یابد.

آقامیری ادامه داد: اگر اقدامات جهادی دامپزشکی ساماندهی شود، بخش قابل‌توجه ای از نیازهای سازمان مربوطه که جز ماموریت های اصلی آن نیز تعریف شده است به سرانجام می‌رسد چرا که برخی از ماموریت‌های سازمان دامپزشکی در مناطق دوردست به دلیل کمبود نیروی انسانی و مشکلات اعتباری مغفول می‌ماند که کمک گروه‌های جهادی این خلا را جبران خواهد کرد.

وی به خالی بودن به طور متوسط ۵۳ درصد پست‌های سازمانی این مجموعه در استان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان‌دهنده کمبود نیرو در این سازمان است که امید می‌رود با اجرای رزمایش‌های جهادی این مشکل به نوعی در مقاطع زمانی مختلف رفع و خدمات با گستردگی بیشتری به پرورش‌دهندگان دام و طیور و تولیدکنندگان فرآورده‌ای دامی ارائه شود.

به گزارش ایرنا، رزمایش مشترک گروه‌های جهادی تخصصی دامپزشکی کشور در استقبال از کنگره ملی ۱۰هزار شهید جامعه عشایری با عنوان قرارگاه محرومیت‌زدایی در استان چهارمحال و بختیاری از روز پنجشنبه دوازدهم خردادماه با حضور مسوولان وزارت جهاد کشاورزی در این استان آغاز شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟