رییس جمهور: دولت در اقتصاد، حامی و ناظر است


رییس جمهور: دولت در اقتصاد، حامی و ناظر است

تبریز- ایرنا- رییس جمهور با تاکید بر حمایت قاطع دولت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی، گفت: دولت در حوزه های اقتصادی نقش هادی، حامی و ناظر دارد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رییسی پنجشنبه شب در نشست شورای اداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه تنها راه نجات کشور از شرایط کنونی اقتصادی، تولید است، محور مباحث سفرهای استانی هیات دولت را پرداخت به موضوع مهم تولید عنوان و اضافه کرد: بر همین اساس رشد اقتصادی مبتنی بر سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است و باید در این راستا شرکت های بزرگ داخلی را روی کار آورد و با هموار کردن راه، زمینه های حضور این شرکت ها در اقتصاد را فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: بدون حضور بخش خصوصی امکان پیشرفت ممکن نیست و باید سرمایه گذاران احساس امنیت کرده و سود آنها تضمین شود که هیچ اشکالی ندارد و مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی در استان ها باید در این مسیر حرکت کنند و زمینه های فعالیت آنها را مهیا نمایند.

آیت الله رییسی، اجرای درست اصل 44 قانون اساسی را عامل اصلی در حضور بخش خصوصی در حوزه های اقتصادی برشمرد و ادامه داد: اینکه واگذاری ها به گونه ای باشد که تعطیل نشوند،چندان درست نیست، بلکه اگر کارخانه ای واگذار می شود باید اداره شود و به جای یک خط تولید خطوط های بعدی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه واگذاری ها باید کاملا" خصوصی باشد، گفت: اینکه برخی واگذاری ها به حوزه های غیر دولتی عمومی انجام می شود در میان مردم احساس درست واگذاری به بخش خصوصی تلقی نمی شود، چون معتقدیم دولت نمی تواند متصدی خوبی باشد.

آیت الله رییسی با اشاره به اینکه روش دولت سیزدهم در سفرهای استانی متفاوت تر از دولت های قبلی است، اضافه کرد: سفرهای ما کاری است و قبل از حضور بنده هیاتی برای اولویت سنجی به شهرهای مختلف سفر می کند و چون امکان رفع تمامی مشکلات وجود ندارد، بیشتر به پروژه های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالا می پردازیم که دارای پیشرفت های فیزیکی 70 تا 80 درصدی هستند و در حقیقت سفرهای استانی نهضت اتمام طرح های نیمه تمام است.

وی حرکت بر اساس اولویت ها را هدف اصلی دولت بیان کرد و افزود: چون بودجه های دولتی کفاف همه طرح ها را نمی کند باید در جریان سفرهای استانی تشخیص اولویت ها را داد که جلسات تخصصی ان با حضور معاون انجام و صورت جلسه انها امضا می شود.

آیت الله رییسی با تاکید بر اینکه در جلسات شورای اداری باید همه مدیران احساس وظیفه کنند که حل مشکلات اقدامات جهادی نیاز دارد و باید در سفرهای استانی گره مردم و شهرها، راه ها، کشاورزی و به خصوص معادن که آذربایجان شرقی جزو پیشروهاست، باز شود.

وی سرمایه گذاری بانک ها را از دیگر نیازهای رشد اقتصادی کشور خواند و با بیان اینکه هر گونه نقدینگی باید به سمت تولید برود، یادآور شد: در غیر این صورت سیل بنیان کنی ایجاد می شود که خرابی های زیادی به بار خواهد آورد.

آیت الله رییسی، هدف غایی از اصلاحات اقتصادی در کشور را رشد اقتصادی دانست و افزود: در غیر این صورت این همه اقدامات و برنامه های دولت جز زحمت مردم چیزی نخواهد بود.

وی افزایش بهره وری در استان ها و مدیریت های استانی را بسیار مهم برشمرد و با تاکید بر اینکه باید بازنگری عمیق در فرآیندها صورت بگیرد، ادامه داد: باید با بهره گیری از کارمند، بودجه و فرآیندها ، بهره وری ها را افزایش داد و این با جوشش از درون مدیران میانی استانی محقق می شود تا برای انجام امور مردم آرام نگیرند.

رییس جمهور کشورمان، انتظار از مدیران استان ها را داشتن روحیه انقلابی و تعقلی بیان کرد و گفت: اگر مدیر و کارمندی در این مسیر حرکت نمی کند باید تغییر کند و بنده نمی گویم این افراد از کار بیکار شوند بلکه می توان با تغییر مکان خدمت، از افراد با روحیه جهادی استفاده کرد.

وی افزود: خیلی کارها از دست مدیران استانی برمی آید؛ بیش از 70 درصد پیشرفت امور سهم مدیران است؛ تجربه من می گوید نقش مدیریت، نقش مهمی است.

وی اضافه کرد: رهبری پارسال در سالگرد ارتحال امام، مطلبی تحت عنوان امام تحول خواه فرمودند به این معنا که تمام ویژگی های تحول خواهی را در امام می دیدند؛ مدیران ما نیز باید تحول خواه باشند.

آیت الله رییسی با بیان اینکه مگر همه زمینه ها برای شهید باکری و شهید سلیمانی فراهم بود، اظهار کرد: این بزرگواران خیلی از زمینه ها را خودشان فراهم کردند؛ داعش که دست ساخته اسراییل و آمریکا بود، با خون دل خوردن بسیار شکست خورد.

وی ادامه داد: امروز انتظار رهبری از مجلس و دولت این است که موانع را برداریم و راه ها را هموار کنیم و این مشکلاتی که کشور گرفتار آن است، با اراده مسوولان خیلی از آنها می تواند برطرف شود و دشمنی دشمنان نیز راه به جایی نبرد.

وی گفت: امروز خواست شهدا و مردم انقلابی ماندن و انقلابی بودن است و اقتضای انقلابی بودن این است که انقلابی اندیشیده و عمل کنیم.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: مهم نیست کارها به نام چه کسی تمام شود، مهم این است که کارها با اخلاص انجام شود تا گشایش ها به وجود آید و همه اینها به نام انقلاب اسلامی و شهدا تمام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟