جای خالی اندیشه‌های امام(ره) در کتب درسی/ «امام خمینی» نماد عملی «سلام فرمانده» است


جای خالی اندیشه‌های امام(ره) در کتب درسی/ «امام خمینی» نماد عملی «سلام فرمانده» است

علیرضا آل امین مسؤول کانون بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش اظهار کرد: پژوهش‌هایی که در ارتباط با تحلیل محتوای کتب درسی با محور اندیشه‌های امام(ره) انجام شده، نشانگر آن است که هیچ برنامه...

علیرضا آل امین مسؤول کانون بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش اظهار کرد: پژوهش‌هایی که در ارتباط با تحلیل محتوای کتب درسی با محور اندیشه‌های امام(ره) انجام شده، نشانگر آن است که هیچ برنامه روشن، منسجم و هدفمندی پیرامون نشر اندیشه‌ها و معرفی شخصیت والای ایشان وجود ندارد و در دوره ابتدایی به چند درس در فارسی و اجتماعی اکتفا شده است.

وی ادامه داد: در دوره‌های بعد هم مختصر مواردی که وجود دارد متمرکز بر اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی امام است؛ حال آنکه برای معرفی شخصیت و اندیشه‌های اخلاقی و تربیتی امام(ره) باید برنامه مشخصی وجود داشته باشد و منطبق با عناصر و مراحل برنامه‌ریزی درسی، اهداف متناسب با هر رده سنی تدوین و متعاقب آن محتوا و روش و سایر عناصر ارائه شود.

آل‌امین افزود: درکل وضعیت فعلی از این منظر ضعیف است و مبتنی بر برنامه‌ای هدفمند و منسجم نیست؛ از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی توقع این است امام(ره) را با موضوعاتی که مورد علاقه جوانان و نوجوانان امروز است معرفی کند که می‌توان به اهمیت نظافت، صداقت، علم‌آموزی و عدالت خواهی و مبارزه با ظلم اشاره کرد.

وی با بیان اینکه می‌توان امام را به عنوان شاگرد واقعی مکتب عاشورا و غدیر به جوانان امروز معرفی کرد، اضافه کرد: سرود «سلام فرمانده» نشان داد نوجوانان و جوانان امروز تشنه جهانی پر از صدق، وفاداری و عدالت است و این جهان را فقط در سایه امام عادل برگزیده از طرف خداوند متعال و از خاندان وحی می‌شود اصلاح کرد و می‌شود امام(ره) را نماد عملی «سلام فرمانده» به نسل امروز معرفی کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس