عجیب ترین ورزش های جهان، به حق چیزهای نشنیده!


عجیب ترین ورزش های جهان، به حق چیزهای نشنیده!

اگر اهل فعالیت‌های ورزشی هستید، این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم تا عجیب ترین ورزش های جهان را به شما معرفی کنیم.

عجیب ترین ورزش های جهان، به حق چیزهای نشنیده!
ورزش بخش عظیمی از فرهنگ بشری به شمار می‌رود و برای قرن‌ها مردم ورزش‌های جدیدی را به عنوان سرگرمی اختراع کرده‌اند. فوتبال، بیسبال، بسکتبال، فوتبال، هاکی و تنیس تعدادی از ورزش‌های رایجی هستند که بسیاری از ما آن‌ها را دنبال می‌کنیم و هرکدام از ما در این ورزش‌ها طرفدار یک تیم یا بازیکن خاص هستیم. اما به غیر از این ورزش‌های رایج و پرطرفدار در سراسر دنیا، صدها ورزش مختلف دیگر وجود دارد. بسیاری از این ورزش‌های رایج، قدیمی و سنتی هستند و پیشینه‌ای باستانی دارند. اما باید بگوییم که تعداد ورزش‌های مدرن عجیب و غریب که در چند سال اخیر ظهور کرده‌اند، کم نیست. در ادامه ۷ تا از عجیب ترین ورزش های جهان را معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: ورزش با دیوار، چند حرکت جدید یاد بگیرید

عجیب ترین ورزش های جهان، به حق چیزهای نشنیده!
ورزش یکی از فعالیت‌های باستانی میان انسان‌ها محسوب می‌شود. نقاشی‌های غارنشینان حاکی از آن است که انسان‌ها از ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد فعالیت‌های بدنی هدفمندی را جهت سرگرمی طراحی می‌کردند. همچنین بازی‌های المپیک باستانی از ۷۶۰ سال قبل از میلاد برگزار می‌شده و طرفداران بسیاری داشته است.

امروزه همه ما درباره ورزش‌های پرطرفدار و رایج اطلاع داریم و حتی اگر طرفدار آن نباشیم کم و بیش با قوانین بازی و نحوه انجام آن‌ها آشناییم. اما در این میان برخی ورزش‌های عجیب وجود دارد که حتی شاید اسمشان نیز به گوشمان نخورده است. با ما همراه باشید تا شما را با ۷ تا از عجیب ترین ورزش های جهان آشنا کنیم.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: کپسولهای کاشتنی جلوگیری از بارداری، درباره‌اش بیشتر بدانید

معرفی ۷ تا از عجیب ترین ورزش های جهان

دنیا پر است از افرادی که تمایل دارند اوقات فراغت خود را با یک سرگرمی هیجان انگیز و در برخی مواقع غیر معمول پر کنند. می‌توان گفت وجود همین افراد بوده که باعث شکل‌گیری عجیب ترین ورزش های جهان شده است. در ادامه با ۷ تا از این ورزش‌های عجیب و غریب بیشتر آشنا می‌شویم.

۱.ورزش زو یا کبدی

این بازی همان ورزش «زو» است که در دوران مدرسه زیاد بازی می‌کردیم. کبدی بازی ملی بنگلادش و نپال است که ابتدا در هند باستان شکل گرفته است. هر سال یک جام جهانی برای این بازی در جنوب آسیا برگزار می‌شود و جالب است بدانید که از زمان شروع آن، هر سال هند قهرمان این مسابقات شده است.

عجیب ترین ورزش های جهان، به حق چیزهای نشنیده!
در طول این بازی، مهاجم باید از نیمه زمین به سمت زمین حریف شروع به دویدن کند و بازیکنان تیم مقابل را در حالی که نفس خود را حبس کرده، لمس کند و به زمین خود بازگردد. این بازی اخیراً به بریتانیا نیز رسیده است و اکنون یک نهاد رسمی برای این ورزش در بریتانیا وجود دارد. این بازی آن‌قدر طرفدار دارد که می‌تواند روزی به یک ورزش جهانی محبوب تبدیل شود.

مطالب پیشنهادی: ورزش برای مردان مبتلا به مشکلات پروستات یا مثانه بیش فعال

۲.سپک تاکرا

سپک تاکرا ممکن است برای اکثر مردم دنیا عجیب به نظر برسد، اما در واقع یک ورزش بسیار محبوب در آسیای شرقی به شمار می‌رود. این بازی به نوعی «به توپ ضربه زدن» ترجمه می‌شود، اما اصلاً شبیه فوتبال نیست.

عجیب ترین ورزش های جهان، به حق چیزهای نشنیده!
این بازی بیشتر شبیه به والیبال است، زیرا زمین با یک تور تقسیم می‌شود و هر دو تیم باید توپ را بالا نگه دارند وگرنه تیم مقابل یک امتیاز به دست خواهد ‌آورد. اما برخلاف والیبال، شما مجاز به استفاده از دستان خود نیستید و در عوض باید از پاها، زانوها یا چانه خود استفاده کنید. این ورزش عمدتاً در تایلند و مالزی انجام می‌شود و یک بازی پرطرفدار و شناخته شده در میان بازی‌های آسیای شرقی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: باورهای اشتباه در مورد ورزش

۳.زوربینگ

یکی از ورزش‌های جدید و عجیبی که در سال‌های اخیر توسعه یافته و محبوبیت زیادی پیدا کرده، زوربینگ است. شرکت کردن در این ورزش به نظر سرگرم کننده است و تماشای آن نیز بسیار خنده دار است. جالب این جاست که هیچ عنصر رقابتی در بازی دخیل نیست و آن را بیشتر به یک فعالیت تفریحی تبدیل می‌کند.

عجیب ترین ورزش های جهان، به حق چیزهای نشنیده!
در این بازی هر یک از بازیکنان به درون یک کره شفاف به نام «زورب» که از جنس PVC ساخته شده، می‌روند و خود را از ارتفاع‌های بلند و شیب‌دار به پایین پرت می‌کنند. این بازی ابتدا در نیوزلند شکل گرفت اما امروزه در سراسر جهان به عنوان یک ورزش سرگرم‌کننده انجام می‌شود.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: داروهای خطرناک در بارداری، کدامند؟

۴.بوکسنج یا شطرنج بوکس


عجیب ترین ورزش های جهان، به حق چیزهای نشنیده!
شطرنج بوکس
، مرکب از دو ورزش بوکس و شطرنج است. این بازی توسط یک فرد هلندی اختراع شد و اولین مسابقه آن در برلین در سال ۲۰۰۳ برگزار شد. در این مسابقه حریفان در ۱۱ راند متناوب که متشکل از ۶ راند بازی سه دقیقه‌ای شطرنج و ۵ راند سه دقیقه‌ای بوکس است، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. هر فردی که بتواند در هر رشته برنده شود بازی را به نفع خود تمام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: بررسی علت و درمان درد مچ دست با فیزیوتراپی و ورزش

۵.اکستریم آیرونینگ


عجیب ترین ورزش های جهان، به حق چیزهای نشنیده!
دفعه بعد که انبوهی از لباس‌های اتو نشده گوشه اتاقتان تلنبار شد، می‌توانید برای شرکت در این مسابقه نام‌نویسی کنید! این ورزش هم یک سرگرمی افراطی و هم یک هنر پرفورمنس است که در بریتانیا سرچشمه گرفته است. همانطور که از نام آن پیداست، افراد لباس‌های خود را در مکان‌های دورافتاده و موقعیت‌های عجیب مانند دامنه کوه، سوار بر اسنوبرد، سوار بر قایق یا حتی هنگام چتربازی اتو می‌کنند.

این ورزش بسیار ساده اما عجیب و غریب است و در سال ۲۰۰۲، اولین مسابقات جهانی اتوکشی با حضور ۱۰ کشور برگزار شد.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: واکنش نوزاد به اسم خود، نگران نباشید

۶.بوتائوشی

بوتائوشی که در اصل به عنوان تمرین آموزشی برای ارتش ژاپن اختراع شد، یک ورزش عجیب، آشفته، خشن و در عین حال بسیار سرگرم کننده است که در ژاپن انجام می‌شود.
عجیب ترین ورزش های جهان، به حق چیزهای نشنیده!
بازی از دو تیم ۷۵ نفره تشکیل شده‌است که همه آن‌ها در یک صف کاملاً منظم در کنار یک تیر چوبی و مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و سعی می‌کنند به هر طریق ممکن تیر چوبی را از دست نفرات تیم حریف خارج سازند. بازیکنان حتی از لگد زدن و چنگ زدن نفرات تیم حریف نیز در حین بازی دریغ نمی‌کنند.

مطالب پیشنهادی: اجرای ورزش همگانی و رایگان بانوان در محیط باز پارک بانوان

۷.بوسابال

هرکسی که بگوید نمی‌خواهد بوسابال را امتحان کند احتمالا اهل ورزش و سرگرمی نیست، زیرا این بازی بسیار سرگرم‌کننده است. بوسابال یک ورزش جدید است که توسط یک فرد بلژیکی به نام فیلیپ آیکمانز در سال ۲۰۰۴ طراحی شد، اما اولین بار این بازی به صورت گسترده در اسپانیا برگزار شد.

عجیب ترین ورزش های جهان، به حق چیزهای نشنیده!
بوسابال تقریبا شبیه بازی والیبال روی صفحات بادی یا همان ترامپولین است. بوسابال یک بازی با توپ است که مانند والیبال بین دو تیم انجام می‌شود و تقریبا ترکیبی از والیبال، فوتبال، زیمناستیک و کاپوریا است.

بیشتر بخوانید: بهترین دستگاه ورزش خانگی، هدیه‌ای برای روز جوان

کلام آخر


عجیب ترین ورزش های جهان، به حق چیزهای نشنیده!
همان‌طور که اشاره کردیم، ورزش‌های تیمی و رقابتی یکی از سرگرمی‌های دیرینه انسان به شمار می‌رود. اما امروزه انسان تنوع طلب شکل دیگری از ورزش‌ها را در قالب سرگرمی ارائه داده است که این ورزش‌ها در بسیاری از کشورهای دنیا رواج پیدا کرده‌اند و طرفداران خاص خود را دارند. در این مطلب با معرفی ۷ تا از عجیب ترین ورزش های جهان، قصد داشتیم تا شما را با ورزش‌های جدیدی که در برخی کشورها در قالب مسابقه یا فستیول در حال برگزاری است، آشنا کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه عجایب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا