خطر سویه های جدید کرونا


خطر سویه های جدید کرونا

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: آمار فوتی های کرونا در ایران در حالی به صفر رسیده که کشورهای اروپایی و آمریکایی همچنان تلفات ناشی از این بیماری را در کشورهای خود دارند.

به گزارش بهداشت نیوز ،رضا آریان پور اظهار داشت: آمار فوتی‌ های کرونا در ایران در حالی به صفر رسیده که کشورهای اروپایی و آمریکایی که اولین تولید کنندگان واکسن کرونا در جهان بودند و کشورهای مدعی در این حوزه به شمار می‌رفتند همچنان با فوتی ناشی از ابتلاء به این بیماری در کشور خود مواجه هستند.

وی افزود: در ابتدای شروع ویروس کرونا ما در تأمین ماسک مورد نیاز برای کشور هم با محدودیت‌ها و مشکلاتی مواجه بودیم و تحریم‌ها این مشکلات را برای ما بیشتر می‌کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: ما با تکیه بر توان داخلی خود از جمله شرکت‌های دانش بنیان توانستیم امروز به نقطه‌ای برسیم که نه تنها در تولید ماسک بلکه در تولید واکسن کرونا هم به خودکفایی کامل برسیم و حتی زمینه برای صادرات این محصولات را نیز فراهم کنیم.

آریانپور خاطرنشان کرد: درست است که آمار فوتی‌های کرونا در ایران به صفر رسیده اما باید بدانیم که کرونا همچنان در سطح کشورهای مختلف جهان قربانی می‌گیرد و شایع است و سویه های جدید آن ممکن است از مرزها به کشور ما وارد شود و لذا نباید اقدامات پیشگیرانه را فراموش کنیم.

وی افزود: اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا را جدی نگیریم و مجدد آمار فوتی‌ها و مبتلایان به این بیماری در کشور بالا رود، ممکن است در آینده همان‌هایی که خیر خواه کشور نیستند صفر بودن آمار فوتی‌ها در امروز را حتی به سخره هم بگیرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: ما امروز در تولید واکسن کرونا در کشور به خودکفایی رسیده‌ایم و با توجه به آمار پایین مبتلایان به این بیماری در کشور ممکن است واکسن‌های تولید شده مصرف داخلی چندانی نداشته باشد لذا دولت باید زمینه را برای صادرات این واکسن‌ها فراهم کند چرا که زیرساخت‌های برای تولید واکسن کرونا فراهم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار