واکنش‌ها به زمان نامعلوم واریز یارانه خرداد/ «گرفتاریم! چرا اجازه برداشت نمی‌دین؟»


واکنش‌ها به زمان نامعلوم واریز یارانه خرداد/ «گرفتاریم! چرا اجازه برداشت نمی‌دین؟»

موعد اعطای حق برداشت از یارانه جدید از آن جهت برای شهروندان حاز اهمیت است که در نتیجه اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی، موجی از افزایش قیمت در بازار اقلام ضروری ایجاد شده است. مطابق این برنامه دولت، قرار است سرانه یارانه‌های 400 و 300 هزار تومانی وسلیه‌ای برای تامین اقلام ضروری به نرخ شهریورماه سال گذشته باشد. نوشته واکنش‌ها به زمان نامعلوم واریز...

به گزارش تجارت‌نیوز، در میانه خرداد ماه هنوز موعد آزاد شدن یارانه های جدید مشخص نیست. تا هفته گذشته سازمان هدفمندی یارانه‌ها احتمال آزاد سازی یارانه جدید را برای بیستم به بعد می‌داد. اما صحبت‌های جدید سخنگوی این سازمان نشان می‌دهد که همه چیز به تصمیم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بستگی دارد.

موعد اعطای حق برداشت از یارانه جدید از آن جهت برای شهروندان حاز اهمیت است که در نتیجه اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی، موجی از افزایش قیمت در بازار اقلام ضروری ایجاد شده است. مطابق این برنامه دولت، قرار است سرانه یارانه‌های ۴۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی وسلیه‌ای برای تامین اقلام ضروری به نرخ شهریورماه سال گذشته باشد.

از همین رو مشخص شدن زمان آزاد شدن یارانه جدید می‌تواند به صورت تقویمی سررسید یارانه‌های ماه‌های بعدی را نیز تعیین کند. در همین رابطه خبری در تجارت نیوز با عنوان یارانه‌های جدید کی قابل برداشت است؟ منتشر شد که شمار زیادی از مخاطبان نه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

عموم نظراتی که در پای این خبر ثبت شد به انتقاد از نحوه پرداخت یارانه جدید و به ویژه نامعلوم بودن زمان برداشت آن مربوط بود.

با این گرانی چه باید بکنیم؟

مانند همیشه برخی از مخاطبان از وضعیت معیشتی نامطلوب خود ناراضی و گلایه‌مند هستند. تاکید این گروه از مخاطبان بر وضعیت درآمدی و مشکلت اقتصادی خودشان است.
-« چقدر آخه باید مردم را سرگردان کنید اصلاً هیچ پاسخی به اعتراض دهک دهمی که سالها مستحق دریافت یارانه بودن داده نشده بازنشسته ای که باحقوق تک رقمی باید خانواده چهار نفری اداره کنه بااین گرانی چه کند».
-« به فکر اون بدبختایی باش که از زور قرض شب و روز یه خواب راحت ندارن و حتی نمیتونن غذا بخورند جان مادرت نظرتو بزار برای خودت پسرک قشنگم پول تو جیبی از بابات میگیری میای نظر میدی».
-« ما رو گنج نشستیم چقدر بدبختیم اجاره خونمون شده دو برابر دو تا بچه دانشجو شوهرم هم مغازه اجارهای شریکی داره با درامد کم ای خدا».

لطفا اجازه برداشت بدهید!

عده ای دیگر از مخاطبان هم خواستار واریز یارانه و داشتن حق برداشت آن هستند. این عده نگران هستند که در نتیجه افزایش قیمت‌ها قادر به تامین اقلام ضروری نباشند.
-« چرا هنوز یارانه اردیبهشت قابل برداست نیست؟؟؟»
-« سلام امروز ۱۳ خرداد هستش و برای ما یارانه واریز نشده . حتی اون یارانه قبلی هم که به اونم راضی بودیم پرداخت نکردین . من مادری هستم خانه دار و با داشتن دو فرزند یتیم دختر ۱۷ ساله و پسری ۱۲ ساله با حقوق ۳ میلیون تومن در ماه . که اضافه حقوق هم با وجود تقریبا دو ماه ونیم از سال جدید گذشته نداشته ایم».
-« به خاطر خدا با این اوضاع بد اقتصادی به وضع ما رسیدگی کنید و یارانه ما رو واریز کنید . لطفا لطفا به ما هم یارانه بدید».
-« ما یارانه نمبخوایم کالا برگ نمیخوایم فقط این قیمتها را مثل قبل کنید مردم را دریابید».
-« اگه میشه جلوش باز کنید برداشت کنیم یک حلب روغن بگیرم هنوز ۴۰۰ هزار تومان اگه بشه یک میلیون دیگه روغن نباتی نمیشه بخوریم به خدا این چه عدالتی یک کیسه برنج بشه».

کالا بدرمان نمی‌خورد، پولش را بدهید!

دسته‌ای از مخاطبان همچنان به کالایی بودن یارانه جدید انتقاد دارند و خواستار پرداخت نقدی آن هستند.
-« بابا یارانه کالا به چه دردی میخوره باز پول بریزن ما راحتتر خرید میکنیم یارانه کالا به درد نمیخوره».
-« تورو خدا یارانه نقدی بدی شاید یه بدبختی میخوا اجاره خونه پول آب برق که سر به فلک کشیده بدن».
-« ما ۴ نفرهسیم یاراانه ای که میدین خرج یکودوروز ماهست حالا ۵سال ه تصادف کردم کارم نمیتوانم بکنم خدای یه کاری برای ما بکنید».
– « این یارانه مگه چی میشدباهاش خرید وقتی یه حلب روغن ۴۰۰ تومان هست ارزشی نداره مسولین اگه صدای ما ملت میشنوید سفره ملت کاملا جمع کردین با این یارانه»
– « شماکه میخواهید قیمت هارو با امریکا یکی باشه یکی نیست به این اقابگه بابا طرف ماکارونی ۳برابر یاروغن ۴/۵برابریابرنج ۲/۳برابر یا کلا ارزاق عمومی را امریکا مقایسه بکنید حقوق بگیرآمریکایی دویست هزار دلاراست که بیست هزاردلار آنروخرج زندگی یش میکند و بقیه آن میشود پس انداز نه ایران ماکه بلاترین حقوق ۱۲الی ۱۵تومان است».
– « کالابرگ بدرد نمیخوره اول بدبختی و صف طولانی وهزار مصیبت دیگس ،حداقل اجازه برداشت بزارین برای کسایی ک کالا نمیخوان ، بااین همه مشکل شما پیله کردین گوشت ومرغ و روغن بدین ؟؟؟اگه واقعا بفکرمردم هستین جنس هارو ارزون کنین ویارانه رانقد بدین».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط