آغاز عملیات آبرسانی به مناطق روستایی و شهری داراب فارس


آغاز عملیات آبرسانی به مناطق روستایی و شهری داراب فارس

شیراز- ایرنا- عملیات اجرایی آبرسانی به مجموعه روستایی فورگ و دو شهر جنت شهر و رستاق از توابع شهرستان داراب آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور روز جمعه در این آیین گفت: باید با مدیریت راهبردی و اقدامات پیشگیرانه، اثرات کم‌آبی بر جامعه را به حداقل برسانیم.
اتابک جعفری افزود: باید فعالیت‌ها به گونه‌ای باشد که با مدیریت منابع از تشدید بحران جلوگیری شود و با اقدامات فرهنگی، نقش مردم را در مدیریت مصرف پررنگ‌تر کنیم.
وی، با بیان اینکه اقدامات موثری در حوزه آبرسانی شهری و روستایی در استان فارس انجام گرفته ادامه داد: بروز برخی مشکلات در موضوع تامین آب آشامیدنی با توجه به استمرار خشکسالی دور از ذهن نیست اما مهم این است که با مدیریت راهبردی و اقدامات پیشگیرانه، اثرات بحران بر جامعه را به حداقل برسانیم به طوری که مردم در شرایط حاد هم کمترین مشکل را احساس کنند.
او اظهار داشت: وجه تمایز مدیریت و سوء مدیریت چالش‌ها نیز در همین نکته است که فعالیت‌های ما به گونه‌ای باشد که مردم دچار کمترین اثرات بحران خشکسالی شوند.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: مردم نیز یک سوی دیگر بحث مدیریت بحران هستند و باید با عملکردشان در حوزه مدیریت مصرف، استمرار خدمات آب‌رسانی را موجب شود.
جعفری، با اشاره به طرح فاضلاب شهر داراب و طرح آب‌رسانی به شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت از سد رودبال گفت: این دو طرح در آبرسانی پایدار به مردم این دو شهرستان بسیار موثر است که امیدوارم با تکمیل و بهره‌برداری کامل از آنها، بسیاری از دغدغه‌های ما در بحث آبرسانی پایدار به مردم مرتفع شود.
وی، طرح فاضلاب شهر داراب را یک طرح زیست محیطی عظیم دانست و ادامه داد: امیدواریم این طرح در دست اجرا در توسعه اقتصادی شهرستان نیز تاثیرگذار باشد.
شهرستان داراب در جنوب شرقی استان فارس و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری شیراز واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی