آغاز عملیات آبرسانی به مناطق روستایی و شهری داراب فارس


آغاز عملیات آبرسانی به مناطق روستایی و شهری داراب فارس

شیراز- ایرنا- عملیات اجرایی آبرسانی به مجموعه روستایی فورگ و دو شهر جنت شهر و رستاق از توابع شهرستان داراب آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور روز جمعه در این آیین گفت: باید با مدیریت راهبردی و اقدامات پیشگیرانه، اثرات کم‌آبی بر جامعه را به حداقل برسانیم.
اتابک جعفری افزود: باید فعالیت‌ها به گونه‌ای باشد که با مدیریت منابع از تشدید بحران جلوگیری شود و با اقدامات فرهنگی، نقش مردم را در مدیریت مصرف پررنگ‌تر کنیم.
وی، با بیان اینکه اقدامات موثری در حوزه آبرسانی شهری و روستایی در استان فارس انجام گرفته ادامه داد: بروز برخی مشکلات در موضوع تامین آب آشامیدنی با توجه به استمرار خشکسالی دور از ذهن نیست اما مهم این است که با مدیریت راهبردی و اقدامات پیشگیرانه، اثرات بحران بر جامعه را به حداقل برسانیم به طوری که مردم در شرایط حاد هم کمترین مشکل را احساس کنند.
او اظهار داشت: وجه تمایز مدیریت و سوء مدیریت چالش‌ها نیز در همین نکته است که فعالیت‌های ما به گونه‌ای باشد که مردم دچار کمترین اثرات بحران خشکسالی شوند.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: مردم نیز یک سوی دیگر بحث مدیریت بحران هستند و باید با عملکردشان در حوزه مدیریت مصرف، استمرار خدمات آب‌رسانی را موجب شود.
جعفری، با اشاره به طرح فاضلاب شهر داراب و طرح آب‌رسانی به شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت از سد رودبال گفت: این دو طرح در آبرسانی پایدار به مردم این دو شهرستان بسیار موثر است که امیدوارم با تکمیل و بهره‌برداری کامل از آنها، بسیاری از دغدغه‌های ما در بحث آبرسانی پایدار به مردم مرتفع شود.
وی، طرح فاضلاب شهر داراب را یک طرح زیست محیطی عظیم دانست و ادامه داد: امیدواریم این طرح در دست اجرا در توسعه اقتصادی شهرستان نیز تاثیرگذار باشد.
شهرستان داراب در جنوب شرقی استان فارس و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری شیراز واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته اول اردیبهشت 1403/ قشرین و فگستر دو روی...