حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای دختران/ جشن میلاد «کریمه اهل بیت» در کانون‌های مساجد گیلان


حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای دختران/ جشن میلاد «کریمه اهل بیت» در کانون‌های مساجد گیلان

همزمان با فرا رسیدن میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س)، جشن میلاد آن حضرت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان برگزار شد.

خبرگزاری شبستان_گیلان، مائده فلاحتکار ضیابری: روز اول ماه ذی‌القعده، مصادف با روز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) به نام روز دختر نامگذاری شده است، حضرت معصومه(س) در روز اول ذی‌القعده سال ۱۷۳ هجری در شهر مدینه چشم به جهان گشودند.

روایت است که امام رضا(ع)، برادر حضرت معصومه(س)، ایشان را معصومه صدا می‌کردند و جدشان امام صادق(ع) قبل از تولد ایشان، حضرت معصومه(س) را به «کریمه اهل بیت» ملقب کردند، دلیل نام گذاری میلاد حضرت معصومه به عنوان روز دختر در ظاهر ریشه در ازدواج نکردن آن حضرت و مجرد بودنشان دارد اما در باطن نیز در پی معرفی الگویی برجسته برای دختران مسلمان و به ویژه شیعه اهل بیت است.

این روزها و شب‌ها به یمن قدم پربرکت بانوی کرامت، کریمه اهل بیت(ع)، اخت‌الرضا، حضرت فاطمه معصومه(س)، شهرهای گیلان غرق در نور و شادمانی است.

مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در مساجد مختلف گیلان به همت کانون‌های فرهنگی هنری با حضورگسترده محبان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد و در حال برگزاری است.

ارادتمندان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت در این روز فرخنده با چراغانی و آذین بندی کوچه‌ها و خیابان‌ها و پخش گل و شربت و شیرینی و عطرافشانی معابر میلاد با سرسعادت حضرت معصومه(س) را به یکدیگر تبریک و تهنیت می‌گویند.

بسیاری از کانون‌های مساجد با برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س)، به دختران فعال مسجدی هم هدایایی را به عنوان روز دختر اهدا کردند.

حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای دختران/ جشن میلاد «کریمه اهل بیت» در کانون‌های مساجد گیلان

* سیره زندگی حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای دختران مسلمان ایرانی است

حجت‌الاسلام«علی شایان» با تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: این مناسبت فرخنده، بهانه‌ای برای ادای ادب و احترام به محضر با سعادت بانوی بزرگ جهان اسلام حضرت فاطمه معصومه(س) است.

امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ با بیان اینکه سیره زندگی و ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری آن حضرت بهترین الگو برای دختران مسلمان ایرانی است افزود: حضرت معصومه(س) از زنان عفیف و پاکدامن روزگار بود که دختران و زنانی جامعه باید به تبعیت از آن بانوی گرامی حیا را بزرگترین سرمایه خود و حجاب را برگه زرین وقارشان قرار دهند.

وی گفت: نامگذاری چنین روزی به نام دختر بهترین بهانه برای ارج نهادن به مقام والای دختران و بانوان پاک سرشت جامعه مان است.

حجت‌الاسلام شایان تصریح کرد: دختران جامعه با شناخت ویژگی‌های شخصیتی حضرت معصومه(س) می‌توانند ضمن حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی با نجابت و رفتار اسلامی مایه خیروبرکت برای خود و جامعه اسلامی باشند.

امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ خاطرنشان کرد: چه زیباست که این بانوی بزرگ را الگوی خود قرار داده و معصومیت، طهارت و منش وی را به عنوان چراغ راه خود در تمام مراحل زندگی قرار دهیم.

حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای دختران/ جشن میلاد «کریمه اهل بیت» در کانون‌های مساجد گیلان

* حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای زنان و دختران

حجت‌الاسلام«حمید حاجی‌پور» با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد حضرت معصومه(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار نه تنها بهترین الگو برای دختران و بانوان جامعه اسلامی ما است بلکه اسوه تمام بانوان عالم است.

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) بریران افزود: روز دختر فرصت مناسبی برای گرد آمدن حول شخصیت گرانقدر حضرت معصومه (س) به ‌عنوان الگوی کامل تقوا، متانت، حجاب، اخلاق، اخلاص و تمام ویژگی های یک دختر اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه (س) به خاطر برادر خود رنج و سختی‌های زیادی را متحمل شدند گفت: این دهه یادآور تمام خوبی‌ها است و آنچه خیر و خوبی و رشد و کمال انسانی است در این دهه وجود دارد.

حجت‌الاسلام حاجی‌پور حضرت معصومه(س) را بهترین الگو برای زنان و دختران دانست و تصریح کرد: چه خوب است ما بهترین الگوبرداری ازنظر عبادت، اخلاق و رفتار را از ایشان داشته باشیم و ان‌شاءالله بتوانیم بهترین استفاده را از وجود مبارک کریمه اهل‌بیت (س) ببریم.

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) بریران خاطرنشان کرد: در سالروز ولادت حضرت معصومه(س) که به روز دختر نامگذاری شده آنچه مهم است اینکه باید الگوی دختر مسلمان را به دخترانمان معرفی کنیم.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت