شناخت و معرفی مکتب امام خمینی (ره )از مصادیق جهاد تبیین است


شناخت و معرفی مکتب امام خمینی (ره )از مصادیق جهاد تبیین است

بوشهر - ایرنا - عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: امروز باید شخصیت بی نظیر امام راحل به نسل جوان معرفی شود چرا که شناخت و معرفی ابعاد شخصیتی آن حضرت از مصادیق مهم و اصولی جهاد تبیین است که باید به آن پرداخته شود.

نصرالله شفیعی روز شنبه به مناسبت ۱۴ خرداد سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در گفت و گو با ایرنا افزود:این وظیفه رسانه ها و شخصیتهای تحلیل گر است که به خصوص در گام دوم انقلاب که تداوم همان راه امام راحل است و چیزی جدا از گام اول نیست به شخصیت امام و ادامه راه ایشان پرداخته شود.

شفیعی گفت: بی تردید با ادامه راه امام راحل و پیروی از رهبریهای رهبر معظم انقلاب به چشم انداز نهایی که امام برای انقلاب ترسیم کرده بود خواهیم رسید.

وی گفت:عرفان، حماسه، عدالت ورزی و سیاست از شاخصه های مکتب امام خمینی (ره) بود.

وی با اشاره به اینکه مکتب امام خمینی (ره) تجلی اسلام ناب محمدی (ص) بود و شخصیت ایشان نیز مصداق یک انسان کامل برای بشریت بود اضافه کرد: امام خمینی (ره) مختص طیف خاصی نیست بلکه برای همه قشرها بعنوان یک الگو مطرح است.

شفیعی ادامه داد: دشمن شناسی، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی از ویژگی‌های شخصیت اجتماعی امام راحل بود و همیشه در مقابل ظالمان روزگار موضع می گرفتند.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) همواره مدافع محرومان و مستضعفان بود و نجات این قشر از جامعه از دغدغه های بنیانگذار انقلاب اسلامی بود.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: امام خمینی (ره) سازش ناپذیر بود و با تیزهوشی، روشن بینی و فراست زیر بار ترفندهای دشمن که همیشه درصدد بودند با شیوه های مختلف او را به سازش مجبور کنند و از افق پیش بینی شده باز بدارند نمی رفت.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) عمق راه را شناخته و دشمنان داخلی و خارجی را تشخیص می دادند و به دنبال تحقق آرمان‌های خود که همان تشکیل حکومت اسلامی بود حرکت می کرد.

شفیعی یادآور شد: امام خمینی (ره) ساده اندیش و زود باور نبود که برخی سخنان او را فریب دهد و باعث شود از مواضع خود عقب رانده شود.

این فعال سیاسی امام را شخصیتی مدیر و مدبر معرفی کرد که با تدبیری که داشت نظام را اداره و هیچگاه براساس احساسات خود تصمیم نگرفت بلکه براساس عقل و تدبیر موضع می گرفت.

شفیعی یادآور شد: بنیانگذار انقلاب اسلامی در موقعیتهای مختلف عالمانه و دقیق تصمیم می گرفت همیشه مدافع اسلام بود و با تمام وجود مدافع کشور بود و اجازه نداد ذره ای از خاک کشور به دست دشمن برسد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) شخصیتی آینده نگر، سیاست ورز و صادق بود گفت: دراین شرایط حساس مهمترین وظیفه ما شناخت مکتب امام خمینی است.

شفیعی اضافه کرد: شناخت و معرفی مکتب امام خمینی (ره) از مصادیق جهاد تبیین است که امروز باید به آن پرداخته شود.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی با مصادیق امام خمینی (ره) پیروز شد و ادامه یافت و امروز نیز در پرتو رهبری‌های خردمندانه رهبر معظم انقلاب باز هم به مکتب امام راحل نیازمند هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس