امام جمعه خلخال: امام خمینی (ره) حقیقت زنده در تاریخ انقلاب اسلامی است


امام جمعه خلخال: امام خمینی (ره) حقیقت زنده در تاریخ انقلاب اسلامی است

اردبیل - ایرنا - امام جمعه خلخال گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) یک حقیقت زنده در تاریخ انقلاب اسلامی و کشور است.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام کریم اسدی روز شنبه در آیین‌ گرامیداشت سالگرد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام خمینی (ره) با ایجاد تحولات تاریخی بزرگ بنیانگذار همدلی و همزبانی شد و با روش جهادی ، تفکری عالمانه و عزم معنوی که داشت با استبداد و استکبار که در راس آن آمریکا بود به مبارزه پرداخته و با انقلاب اسلامی موفق شد به تاریخ روحی دوباره بدهد.

امام جمعه خلخال با بیان اینکه اندیشه و افکار امام راحل میراث ماندگار است که می‌توان با ارج نهادن به آن به حیات این انقلاب نیرویی دوباره داد، ادامه داد: امام راحل یک شخصیت منحصربفرد با نگاه ژرف کاوانه که داشت شهدا را با عزت نفس پرورش داد و آنها رمز ماندگاری و حیات این نظام شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خلخال افزود: امام خمینی و انقلاب اسلامی دو پدیده جدایی‌ناپذیر نظام اسلامی ایران هستند که جاودانه تاریخ خواهند ماند.

وی گفت: قیام امام زمانی اتفاق افتاد که تبلیغ ضددینی (دین افیون توده‌هاست) به اوج خود در سطح جهانی رسیده بود و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با قیام خود دین را زنده و نه تنها ملت زیر ستم ایران بلکه بشریت را از زیر سلطه طاغوت رهایی بخشید.

امام جمعه خلخال بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی سرآغاز شکل‌گیری گروه‌های مقاومت ، از بین رفتن نظام‌های سرکوب و عزت مسلمانان دوباره در سراسر جهان برای رهایی از زیر سلطه استعمار و استبداد بود و همانطور که انقلاب اسلامی ایران موجب از بین رفتن کشور بزرگ کمونیستی شوروی شد ، بزودی پایه‌های سست رژیم استکباری آمریکا را بر هم خواهد ریخت.

در این مراسم که در مسجد جمعه خلخال برگزار شد ، برنامه‌های مختلفی از جمله مداحی اجرا و شرکت‌کنندگان در غم رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۸ اشک ماتم ریختند.

همچنین به همت ستاد برگزاری مراسم و آئین‌های ملی ، مذهبی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مراسم عزاداری در شهرها و روستاهای خلخال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی همچون هیات‌های مذهبی ، امامزاده‌ها ، بازاریان و اصناف ، تشکل‌های دینی مساجد ، روحانیون و طلاب با هدف تبیین جایگاه امام خمینی (ره) و تببین جایگاه رهبری به عنوان محور وحدت امت اسلامی برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی