چگونه کمد مرتب داشته باشیم؟


چگونه کمد مرتب داشته باشیم؟

مرتب نگه داشتن کمد لباس‌ها بسیار سخت است. خوشبختانه با کمی تلاش و تمرین می‌توانید در کمترین زمان کمد لباسی مرتب و جذاب داشته باشید، ابتدا لباس‌هایتان را به بخش‌های منظمی در کمد لباس بچینید. در این مقاله یاد می‌گیریم چگونه کمد مرتب داشته باشیم.

مرتب نگه داشتن کمد لباس‌ها بسیار سخت است. خوشبختانه با کمی تلاش و تمرین می‌توانید در کمترین زمان کمد لباسی مرتب و جذاب داشته باشید، ابتدا لباس‌هایتان را به بخش‌های منظمی در کمد لباس بچینید. در صورت لزوم، ابزار سازمانی مانند قلاب دیواری، جداکننده و جاکفشی را خریداری کنید. در این مقاله یاد می‌گیریم چگونه کمد مرتب داشته باشیم.

در مرحله بعد، مطمئن شوید که لباس خود را به درستی ذخیره می‌کنید. به عنوان مثال، پیراهن‌ها را باید آویزان کرد و ژاکت‌های ضخیم را باید تا کرد. در آخر، اگر در مرتب نگه داشتن کمد لباس خود مشکل دارید، ممکن است لازم باشد برخی از لباس‌ها را کنار بگذارید.

چگونه کمد مرتب داشته باشیم؟

۱- لباس‌های خود را بر اساس نوع سازماندهی کنید

لباس‌های خود را بر اساس نوع سازماندهی کنید. به‌جای اینکه لباس‌هایتان را هرجا که می‌توانید به‌طور تصادفی آویزان کنید، کمد خود را به چند قسمت تقسیم کنید. در هر بخش یک نوع لباس آویزان کنید. شما می‌توانید لباس‌های مورد نیاز خود را خیلی سریع‌تر پیدا کنید و کمد شما بسیار مرتب‌تر به نظر می‌رسد. بخش‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

دامن شلوار ژاکت پیراهن لباس کار لباس خواب لباس‌های خاص، مانند لباس رسمی، کت و شلوار، یا لباس

چگونه کمد مرتب داشته باشیم؟

۲- کمد لباس خود را سازماندهی کنید

اکنون که لباس‌های شما به دسته‌های منظمی تقسیم شده‌اند، اقلام را در هر کدام دوباره بچینید تا مرتب به نظر برسند. راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید بخش‌های کمد خود را سازماندهی کنید.
به عنوان مثال:

پیراهن‌ها را بر اساس طول آستین بچینید. لباس‌هایتان را بر اساس طولشان از هم جدا کنید، کوتاه‌ترین لباس‌ها را در جلو و بلندترین‌ها را در پشت قرار دهید. در هر بخش، لباس را بر اساس رنگ سازماندهی کنید، روشن‌ترین رنگ‌ها را در جلو و تیره‌ترین رنگ‌ها را در پشت قرار دهید.

چگونه کمد مرتب داشته باشیم؟

۳- از فضای عمودی در کمد لباس خود استفاده کنید

اگر فضای کمد لباس محدودی دارید، از قسمت‌های بالا و پایین قفسه لباس برای نگهداری وسایل تا شده، کفش، جواهرات و لباس زیر استفاده کنید. در صورت لزوم، از ابزار‌های سازمانی مانند جداکننده‌ها یا جعبه‌های کوچک برای سازماندهی فضای عمودی استفاده کنید. مثلا:

جعبه‌های کفش را روی قفسه‌ای بالای قفسه لباس قرار دهید. کیف‌های بزرگ را در قفسه‌ای بالای قفسه لباس نگهداری کنید. دو جاکفشی فلزی را زیر قفسه لباس قرار دهید تا دو برابر تعداد کفش‌ها را در خود جای دهید.

چگونه کمد مرتب داشته باشیم؟

۴- خرید ابزار‌های سازمانی را در نظر بگیرید

فروشگاه‌های بزرگ و فروشگاه‌های آنلاین زیادی وجود دارند که کانتینرها، قلاب ها، قفسه‌ها و تقسیم کننده‌ها را می‌فروشند. از این اقلام می‌توان برای نمایش جذاب لباس‌ها و لوازم جانبی و در عین حال دسترسی آسان به آن‌ها استفاده کرد. مثلا:

برای نگهداری و چیدن کفش‌ها از ظروف کوچک و شفاف استفاده کنید. از آنجایی که می‌توانید از طریق ظروف آن را ببینید، کفش‌هایی را که ذخیره می‌کنید فراموش نخواهید کرد. از جداکننده‌های قفسه در بالای قفسه لباس خود استفاده کنید. این تقسیم‌کننده‌ها می‌توانند روسری‌های تا شده، کیف پول یا کیف‌های دستی کوچک را از هم جدا کنند. قلاب‌های چسبی کوچک خریداری کنید و آن‌ها را به دیوار یا در کمد خود وصل کنید. از این قلاب‌ها برای نگهداری روسری، کمربند یا جواهرات استفاده کنید.

چگونه کمد مرتب داشته باشیم؟

۵- هر تاپ یا بلوز را آویزان کنید

اگر این وسایل را تا کنید، می‌توانید لباس را چروک یا چروک کنید. علاوه بر این، اگر دور از چشم باشد، ممکن است فراموش کنید که صاحب آن هستید و آن را به دفعات نپوشید. در عوض، پیراهن‌ها و بلوز‌های خود را در کمد خود روی چوب لباسی‌های پلاستیکی یا نمدی محکم آویزان کنید.
تاپ‌های پیژامه، تی شرت‌های قدیمی، و سایر تاپ‌های "در اطراف خانه" را می‌توان تا کرد و در نزدیکی لباس زیر زنانه نگهداری کرد.

چگونه کمد مرتب داشته باشیم؟

۶- لباس‌های سبک وزن را آویزان کنید

هر لباس سبک وزن و محکمی که دارید را می‌توانید آویزان کنید و بر اساس رنگ، طول یا سبک مرتب کنید. این کار باعث می‌شود لباس‌های شما بدون چروک باشد و به راحتی پیدا شوند. با این حال، لباس‌های سنگین باید به‌خوبی تا شده و نگهداری شوند تا از کشیده شدن شانه‌ها جلوگیری شود. مثلا:

لباس‌های ماکسی معمولا دارای بند‌های نازکی هستند که به راحتی کشیده می‌شوند. این لباس‌ها باید تا شوند. لباس‌های بلندی که از ترکیب پنبه و اسپندکس ساخته شده‌اند، در صورت آویزان کردن، به راحتی شکل خود را از دست می‌دهند.

چگونه کمد مرتب داشته باشیم؟

۷- ژاکت‌های سنگین را تا کرده و روی هم بچینید

اگر ژاکت‌های سنگین را در کمد خود آویزان کنید، وزن ژاکت شانه‌ها را دراز می‌کند. در عوض، ژاکت‌های خود را به طور مرتب تا کرده و در کمد لباس خود قرار دهید. به عنوان مثال:

برای دسترسی آسان، ژاکت‌ها را روی قفسه بالای قفسه لباس خود قرار دهید. ژاکت‌های تا شده را در سطل‌های پلاستیکی نگهداری کنید تا بتوانید به راحتی آن‌ها را پیدا کنید. فضای کشوی یدکی را با ژاکت‌های تا شده پر کنید. پشته ژاکت‌ها را در کناره آن قرار دهید تا وقتی کشو را باز می‌کنید هر ژاکت نمایان باشد.

چگونه کمد مرتب داشته باشیم؟

8- شلوار جین را آویزان یا تا کنید

شلوار جین از مواد محکم ساخته شده است که به راحتی چروک نمی‌شود. اگر فضای کمد زیادی دارید، شلوار جین را آویزان کنید تا بتوانید به راحتی هر جفت را ببینید. از طرف دیگر، شلوار جین تا شده را در یک کشو یا سطل خالی نگهداری کنید تا فضای کمد لباس را ذخیره کنید.

شلوار جین را از وسط تا کرده و روی قسمت صاف چوب لباسی آویزان کنید. از آویز‌های گیره‌ای می‌توان برای آویزان کردن شلوار جین به کمر بند نیز استفاده کرد. اگر شلوار جین تا شده را در کشو ذخیره می‌کنید، پشته شلوار جین را در کنار آن قرار دهید تا بتوانید به راحتی هر جفت را ببینید.

چگونه کمد مرتب داشته باشیم؟

9- پایین‌هایی که به راحتی چروک می‌شوند را آویزان کنید

شلوار‌های زیبا، شلوار‌های کار، دامن‌های روان و پیراهن‌های فشرده باید آویزان شوند تا چروک نشوند. برای انجام این کار، از آویز گیره‌ای که به قسمت ضخیم کمر بند متصل است استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: لیست فروشگاه‌های لباس بارداری و کودک در تهران

اگر در کمد لباس خود جایی برای آویزان کردن این وسایل ندارید، میل کمد دیگری را در پایین‌تر از کمد نصب یا آویزان کنید.
هر شلوار غیر رسمی را می‌توان تا کرد و با شلوار جین خود نگهداری کرد.

چگونه کمد مرتب داشته باشیم؟

۱0- برای نگهداری لوازم جانبی از جداکننده و قلاب استفاده کنید

اگر کمد لباس شما فضای خالی زیادی برای دیوار دارد، قلاب‌های دیواری چسبی کوچک بخرید. از این قلاب‌ها برای نگهداری جذاب جواهرات، روسری، کلاه، کیف پول و کمربند استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: مدل لباس بارداری جدید، شیک باشه اما بیارزه!

اگر فضای دیوار ندارید، این لوازم جانبی را در کشو‌ها نگهداری کنید. از جداکننده‌های کشو برای جدا کردن هر مورد استفاده کنید.
از قرار دادن چندین گردنبند روی یک قلاب خودداری کنید. اگر این کار را انجام دهید، ممکن است در هم بپیچند.
روسری‌ها را قبل از قرار دادن آن‌ها در قسمتی از یک تقسیم کننده بغل کنید.

چگونه کمد مرتب داشته باشیم؟

۱۱- کفش‌های خود را مرتب کنید

جاکفشی‌های فلزی را می‌توان در کف کمد لباس خود قرار داد. جاکفشی‌های پارچه‌ای را می‌توان در درب کمد لباس یا قفسه لباس آویزان کرد. کفش‌ها باید در ظروف شفاف، در جعبه‌های کفش یا روی قفسه‌های کفش نگهداری شوند. اگر کفش‌های خود را در جعبه‌های کفش نگهداری می‌کنید، برای شناسایی سریع تصویری از کفش را در قسمت جلو بچسبانید. در مقابل تمایل به نگهداری همه کفش‌های خود در یک جعبه یا سطل مقاومت کنید. اگر این کار را انجام دهید، کفش بدشکل و خراشیده می‌شود.

چگونه کمد مرتب داشته باشیم؟

۱۲- لباس‌های کوچک را در کشو‌ها نگهداری کنید

هر گونه لباس زیر زنانه، جوراب یا سوتین را می‌توان در یک کشو نگهداری کرد. اقلام را می‌توان با استفاده از تقسیم کننده‌ها در یک کشو جدا کرد.
سوتین‌ها را می‌توان در داخل یکدیگر چیده و برای نگهداری آسان در یک ردیف قرار داد، در حالی که لباس‌های زیر و جوراب‌ها را می‌توان تا کرد.
مطمئن شوید که سوتین‌های خود را به گردش در آورید تا همیشه یک دو یا سه تا را نپوشید.

چگونه کمد مرتب داشته باشیم؟

۱۳- لباس خود را بچینید

تمام لباس‌های خود را از کمد لباس بیرون بیاورید و روی تخت خود دراز کنید. لباس‌ها را بر اساس نوع سازماندهی کنید و آن‌ها را در انبوهی قرار دهید. این به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی لباس‌های خود را مرتب کنید، در حالی که تصمیم می‌گیرید چه چیزی را نگه دارید و چه چیزی را دور بیندازید.

لباس‌های کثیف را بشویید و خشک کنید. اگر نیمی از کمد لباس شما کثیف باشد، نمی‌توانید کمد لباس خود را به درستی مرتب کنید.

چگونه کمد مرتب داشته باشیم؟

۱۴-لباس‌های آسیب دیده را دور بیندازید

اگر لباسی دارای لکه‌های بزرگ یا پارگی‌های جبران ناپذیر است، آن را دور بیندازید. در مورد آنچه می‌توانید و نمی‌توانید اصلاح کنید واقع بین باشید.

لباس‌های پاره یا لکه دار اهدا نکنید. افرادی که این کمک ها را دریافت می‌کنند باید آن‌ها را ببه سطل زباله بی اندازند.

پارگی‌های کوچک در درز‌ها را می‌توان به راحتی ترمیم کرد، اما سوراخ‌های بزرگ‌تر به سختی ترمیم می‌شوند. اگر کار برای مهارت‌های خیاطی شما بسیار پیشرفته است، لباس را دور بیندازید.

لباس‌های پاره یا لکه دار اهدا نکنید. داوطلبانی که این کمک مالی را دریافت می‌کنند باید آن‌ها را به هر حال سطل زباله کنند.

اگر لباس‌های گران قیمت آسیب دید، به خیاط مراجعه کنید. با این حال، لباس‌های آسیب‌دیده ارزان‌تر ممکن است ارزش هزینه‌های تعمیر را نداشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانه‌داری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در