همت دولت در مهار کرونا به تک رقمی شدن فوتی‌ها منجر شد


همت دولت در مهار کرونا به تک رقمی شدن فوتی‌ها منجر شد

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی همت دولت در مهار کرونا را سبب تک رقمی شدن فوتی‌ها ناشی از این بیماری عنوان کرد و گفت: همچنان در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکا بیش از 100 نفر در روز جان خود در اثر کرونا از دست می‌دهند.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره عملکرد دولت سیزدهم در مهار کرونا و تک رقمی شدن آمار فوتی‌های ناشی از این بیماری گفت: دولت سیزدهم به کمک تلاش‌های مسوولان سپاه و نمایندگان مجلس، ارتش جمهوری اسلامی، هلال احمر و بسیج موفق شد واکسیناسیون کرونا را با موفقیت انجام داده به نحوی که حتی در برخی از روزها بیشتر از یک میلیون دز واکسن تزریق شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: بعد از ۷ ماه که از دولت سیزدهم می‌گذرد، شاهدیم به تدریج آمار ناشی از فوت کرونا کاهش یافت و خوشبختانه در این زمان تعداد افراد فوت شده در اثر این بیماری تک رقمی شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا هم سیر نزولی دارد، اظهار داشت: در رنگ بندی کرونایی شهرها، شهرهایی با رنگ قرمز و نارنجی دیگر وجود ندارد و بیش از ۳۰۰ شهر به رنگ آبی است که ناشی از عدم وجود کرونا در این شهرها است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: به رغم اینکه در کشورهای اروپایی و آمریکایی همچنان بالایی ۱۰۰ نفر در روز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند، اما در کشور ما این بیماری با درایت کامل دولت، کنترل شده است.

وی با بیان اینکه مردم باید همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: مردم باید برای جلوگیری از روند افزایشی بیماری، همچنان به توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا جامع عمل بپوشانند تا پیک‌های جدید این بیماری شیوع پیدا نکند.

شهریاری با قدردانی از دولت سیزدهم برای همتی که برای مهار کرونا نشان داد، افزود: همچنین کادر بهداشت و درمان بیش از ۳۰۰ شهید برای مبارزه با این بیماری تقدیم کرد و باید از این جانفشانی که در راه حفظ جان سایر هموطنان انجام شد به درستی مراقبت کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان درباره اینکه برای مهار قطعی کرونا نیاز به دریافت دزهای دیگری از واکسن کرونا است،‌ گفت: به تمام افرادی که بالای ۸۰ سال سن داشته یا زمینه ابتلا به بیماری را دارند، توصیه می‌شود نسبت به تزریق دز سوم و حتی چهارم واکسن کرونا اقدام کنند.

وی با بیان اینکه به میزان کافی واکسن دپو شده در کشور موجود است، خاطرنشان کرد:‌ درکشور موفق به تولید واکسن داخلی و با کیفیت بالا شدیم و از این حیث به دیگر کشورها و واکسن‌های خارجی وابستگی وجود ندارد و امیدواریم با همین روندی که دولت در پیش گرفته این بیماری برای همیشه ریشه کن شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟