توضیحات بهزیستی درخصوص تامین ویلچر برقی


توضیحات بهزیستی درخصوص تامین ویلچر برقی

سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور از پیش‌بینی افزایش 38 درصدی اعتبارات تامین تجهیزات توانبخشی و بهداشتی خبر داد.

آفتاب‌‌نیوز :

رامین رضایی با بیان اینکه مجموع اعتبارات تخصیص یافته سال گذشته برای تامین تجهیزات توانبخشی ۳۹ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: ۲۵ درصد از این اعتبارات برای خرید تجهیزات بهداشتی و مابقی آن برای تامین وسایل کمک توانبخشی صرف شد.

وی با اشاره به میزان اعتبار تجهیزات توانبخشی برای سال ۱۴۰۱، از پیش‌بینی افزایش ۳۸ درصدی این اعتبارات خبر داد و گفت: هیات دولت باید این میزان افزایش را تایید کند. در سال گذشته اعتبارات برای این موضوع به طور کامل تخصیص پیدا کرد و برای سال جاری نیز باید منتظر ماند و دید که باتوجه به اعتبارات، اعتبارات تجهیزات توانبخشی به طور کامل تخصیص می‌یابد یا خیر؟.

سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از این تجهیزات درخصوص وسایل کمک توانبخشی است، به سرانه تامین ویلچر اشاره کرد و افزود: سرانه ویلچر در سال گذشته حدود ۳ میلیون تومان بود و برای تهیه ویلچر برای یک فرد دارای معلولیت باید ۳ میلیون تومان پرداخت می‌شد، اما امسال نیز باتوجه به افزایش قیمت‌ها رقم آن تغییر خواهد کرد.

رضایی ادامه داد: برخی از وسایل کمک توانبخشی قیمت‌های بالاتری دارند و آن به تمایل خود فرد بستگی دارد؛ بخشی که مازاد نیاز‌های فرد و هزینه‌های اعتبارات است، فرد باید خودش آن را پرداخت کند و سازمان بهزیستی سرانه‌ای که طبق دستورالعمل‌های مالی سازمان اعلام می‌شود را پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تفاوتی در تامین تجهیزات برای افراد دارای معلولیت نداریم، درخصوص رویکرد سازمان بهزیستی برای تامین تجهیزات توانبخشی باتوجه میزان تورم و افزایش قیمت تجهیزات توانبخشی توضیح داد و گفت: سازمان بهزیستی یک رویکرد کلی دارد و آن این است که حسب جمعیت نیازمند هر استان و براساس توان اقتصادی سازمان کمک هزینه میان استان‌ها را توزیع می‌کند. تاکنون کسی به خاطر نداشتن ویلچر، عصا و واکر خانه‌نشین نشده است. طبیعتا ما تلاش کردیم عادلانه آن را تقسیم کنیم و نگاه ما به توزیع عادلانه خدمات است.

سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که تجهیزات توانبخشی در قالب کالا یا به صورت کمک‌هزینه میان مددجویان توزیع می‌شود؟ یادآور شد: سازمان بهزیستی هر استان که توان تهیه برخی از کالا‌ها مانند ویلچر، عصا، ساعت بریل و... را دارد راسا برای تهیه وارد سامانه تعریف شده و درخواست خود را ثبت می‌کند، پس از آن شرکت‌های تولیدکننده، کالا‌های خود را عرضه می‌کنند. تلاش سازمان بهزیستی این است که باکیفیت‌ترین کالا را با ارزان‌ترین قیمت پیشنهادی خریداری کند.

وی ادامه داد:، اما برخی از کالا‌ها را ما تهیه نمی‌کنیم به طور مثال ویلچر برقی برای هر فرد دارای معلولیتی کاربرد ندارد، اما سازمان بهزیستی تهیه ویلچر برقی را برای آن دسته از افراد دارای معلولیتی که از ناحیه گردن دچار نقص عضو و نیازمند هستند، در اولویت کار خود قرار می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی