کشتی اسرائیلی به میدان گازی مورد مناقشه با لبنان وارد شد


کشتی اسرائیلی به میدان گازی مورد مناقشه با لبنان وارد شد

یک روزنامه لبنانی امروز (یک‌شنبه) از ورود یک کشتی «اسرائیلی» برای استخراج گاز به میدان «کاریش» که منطقه مورد مناقشه با کشور لبنان است، خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، طبق گزارش روزنامه «النهار» لبنان، کار برای پشتیبانی از تثبیت موقعیت یک کشتی اسرائیلی تولید و ذخیره‌سازی گاز طبیعی مایع «ENERGEAN POWER» در میدان گازی کاریش آغاز شده است.

این روزنامه در گزارش خود افزود: «به موازات ورود این کشتی، مقدمات برای پهلوگیری دو کشتی دیگر در این منطقه در حال انجام است: کشتی اول برای اطفای حریق «Boka Sherpa» و دومی کشتی «Aaron S McCal» برای انتقال خدمه و کارگران».

روزنامه روز گذشته (شنبه) اعلام کرده بود که کشتی اسرائیلی FPSO متعلق به شرکت «ENERGEAN» که برای برداشت گاز از میدان کاریش در منطقه مورد مناقشه فعالیت می‌کند، روز جمعه از بندر پورت‌سعید عبور کرد و ظرف ۷۲ ساعت به میدان کاریش شمالی خواهد رسید. بعد از این، کار توسعه اتصالات و نصب پارتیشن‌ها به سمت ساحل سرزمین های اشغالی آغاز می‌شود تا فعالیت این کشتی به مرحله تولید برسد.

در همین باره، «بسام یاسین» رئیس سابق هیئت مذاکره‌کننده فنی نظامی در مرز دریایی جنوبی لبنان، به النهار گفت: «اگر کشتی در شمال یا جنوب میدان کاریش پهلو بگیرد، این یک تجاوز محسوب می‌شود؛ زیرا میدان مشترک است. به همین دلیل هیچ طرفی [چه لبنانی و چه اسرائیلی] حق استخراج گاز از آن را ندارند».

وی تاکید کرد: «لحظه‌ای که استخراج گاز انجام شود، به این معناست که این موضوع از معادلات سابق خارج شده است و بر این اساس، تبدیل به یک میدان مورد مناقشه خواهد شد».

در حالی رژیم صهیونیستی در میدان گازی کاریش فعال شده که قطعنامه ۶۴۳۳ سازمان ملل اعلام می‌کند که مرزهای دریایی لبنان بر اساس نقشه‌های ارتش این کشور، خط ۲۹ مرزی است و به هر گونه واکنش و پاسخ لبنانی در تعقیب کشتی متجاوز برای دفاع از منابع این کشور در این منطقه، مشروعیت می‌دهد.

کشتی اسرائیلی به میدان گازی مورد مناقشه با لبنان وارد شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا