علت درگذشت حجت الاسلام دعایی چه بود؟ / زمان تشییع پیکر اعلام شد


علت درگذشت حجت الاسلام دعایی چه بود؟ / زمان تشییع پیکر اعلام شد

رکنا: بر اساس اطلاعات اولیه ای که برخی نزدیکان حجت الاسلام و المسلمین محمود دعایی در فضای مجازی منتشر کرده اند. ایشان در روزهای اخیر حالات سرماخوردگی داشت و شب گذشته با تشخیص آبسه گلو و انسداد مجرای تنفسی در بیمارستان بستری و ساعتی پیش آسمانی شد. مراسم تشییع پیکر مرحوم دعایی ساعت 9 صبح فردا 16 خرداد 1401 از حسینیه جماران به سوی حرم مطهر...

به گزارش رکنا، ساعتی پیش، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، از روحانیون سیاسی اصلاح طلب و باسابقه مبارزه با رژیم ستم شاهی در ایام پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دار فانی را وداع گفت.

حجت السلام و المسلمین سید محمود دعایی (۳۰ فروردین ۱۳۲۰ یزد - ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ تهران)، روحانی و سیاستمدار ایرانی بود. او عضو مجمع روحانیون مبارز از سال ۱۳۶۶ تا پایان عمر، سرپرست مؤسسه اطلاعات از سال ۱۳۵۹ تا پایان عمر و نماینده شش دوره ابتدایی مجلس شورای اسلامی از ابتدا تا سال ۱۳۸۳ بود. دعایی یکی از همراهان امام خمینی (ره) در دوران اقامت ایشان در شهر نجف بود. وی سفیر ایران در عراق بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ بود. در سال ۱۳۹۳ به مرحوم دعایی نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر اهدا شد.

تحریریه رکنا، این ضایعه را به خانواده و همکاران حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی در موسسه اطلاعات تسلیت می‌گوید و از خداوند سبحان برای آن ایشان، غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزز صبر جزیل و سلامتی مسئلت دارد.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان