تاثیر تغییرات اقلیمی بر کوه های آلپ وحشتناک است


تاثیر تغییرات اقلیمی بر کوه های آلپ وحشتناک است

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) تاثیرات گرمایش زمین روز به روز رو به افزایش است. قربانی بعدی گرمایش، رشته کوه‌های آلپ هستند که به شکال ترسناکی تحت تاثیر تغییرات اقلیمی قرار گرفته اند. یک مطالعه جامع از تصاویر ماهواره‌ای که به مدت 38 سال – بین سال‌های 1984 تا 2021 – انجام شده است، حکایت از عواقب وحشتناک تغییرات گسترده آب... نوشته تاثیر تغییرات...

تاثیرات گرمایش زمین روز به روز رو به افزایش است. قربانی بعدی گرمایش، رشته کوه‌های آلپ هستند که به شکال ترسناکی تحت تاثیر تغییرات اقلیمی قرار گرفته اند.

یک مطالعه جامع از تصاویر ماهواره‌ای که به مدت 38 سال – بین سال‌های 1984 تا 2021 – انجام شده است، حکایت از عواقب وحشتناک تغییرات گسترده آب و هوایی در کوه‌های آلپ اروپا دارد.

نه تنها قله‌های برفی این کوه‌ها در طول سال‌ها به طور قابل توجهی ذوب شده‌اند، بلکه دامنه کوه‌ها نیز به سرعت در حال سبز شدن است. فاجعه‌ای که مستقیماً با گرمایش جهانی مرتبط است. گرمایش جهانی پدیده‌ای است که عمدتاً توسط فعالیت‌های انسانی، مانند سوزاندن سوخت‌های فسیلی تشدید می‌شود.

این مقاله که روز پنجشنبه در مجله Science منتشر شده، سر تیتر «از سفید تا سبز» را برای توصیف این واقعه مورد استفاده قرار داده است.

با گرم شدن کره زمین و افزایش بارندگی که هر دو نتیجه بحران آب و هوا هستند، گیاهان شروع به تصرف مناطقی می‌کنند که در واقع نباید در آنجا وجود داشته باشند. چنین پیشروی گسترده‌ای، منجر به شکل‌گیری پوشش گیاهی متراکم‌تر و بلندتر در مناطق نامتعارف می‌شود؛ درست همان اتفاقی که در رشته کوه‌های آلپ در حال وقوع است.

Sabine Rumpf از دانشگاه بازل و نویسنده اصلی این مقاله در بیانیه‌ای گفت: گیاهان آلپ با شرایط سخت سازگار هستند، اما چندان رقابتی نیستند. او افزود که با تغییر شرایط محیطی، این گونه‌های تخصصی مزیت خود را از دست می‌دهند و از رقابت خارج می‌شوند. بنابراین تنوع زیستی منحصر به فرد آلپ تحت فشار قابل توجهی قرار می‌گیرد.

ممکن است اینطور فکر کنید که این سرسبزی روز افزون یک ویژگی مثبت به حساب می‌آید. به هر حال پوشش گیاهی برای حفظ حیات سیاره زمین واجب و ضروری است؛ اما خب این استدلال لزوما درست نیست. به خصوص وقتی بحث کوه‌های آلپ می شود.

رامف گفت: کوه‌های سبزتر نور خورشید را کمتر منعکس می‌کنند و بنابراین منجر به گرم شدن بیشتر و به نوبه خود، کاهش بیشتر پوشش برفی بازتابنده را به همراه می‌آورد. به عبارت دیگر بار اضافی سرسبزی آلپ می‌تواند به میزان قابل توجهی بر سرعت ذوب شدن برف‌های آلپ اضافه کند و یک چرخه معیوب رو به تباهی را استارت بزند.

Grégoire Mariéthoz از دانشگاه لوزان و نویسنده همکار تایید کرده که تقریباً 10 درصد از منطقه تحت نظر شاهد کاهش قابل توجه برف بوده است که نشان‌دهنده روند نگران کننده‌ای است.

اندازه‌گیری‌های زمینی محلی به وضوح کاهش عمق برف را در ارتفاعات پایینی آلپ نشان می‌دهد. این کاهش توده برفی باعث شده است تا برخی از مناطق تا حد زیادی عاری از برف شوند.

حالا این واقعیت را به مشکلات قبلی اضافه کنید که این مطالعه نشان داد توده زیستی / گیاهی – مساحت سطح گیاهی زنده موجود در یک واحد مربع از سطح زمین – بالاتر از استاندارد خط رویش درختی آلپ – افزایش 77 درصدی – مشاهده شده است. موردی که مشکل پیشرو را عمیق‌تر از قبل به تصویر می‌کشد.

گرم شدن کره زمین منجر به سبزتر شدن زمین می‌شود، که این موضوع هم منجر به ذوب برف می‌شود؛ این مورد هم به شرایط گرم‌تر جوی ختم می‌شود، و طبیعتا در ادامه باز هم به سبزتر شدن محیط می‌رسیم، اما یکی از اجزای این چرخه در دست بشریت قرار دارد و می‌توانیم این چرخه تباهی را تا حدی متوقف یا حداقل کند کنیم؛ البته اگر بخواهیم همچنان در این سیاره زندگی کنیم!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل