لغو دیدار لاوروف از بلگراد به دلیل تحریم‌های روسیه


لغو دیدار لاوروف از بلگراد به دلیل تحریم‌های روسیه

یک منبع وزارت امورخارجه روسیه گزارش رسانه‌های صربستان را تائید کرد که بلغارستان، مقدونیه شمالی و مونته نگرو همسایگان صربستان، به هواپیمایی که قرار بود روز دوشنبه این دیپلمات ارشد مسکو را به بلگراد برساند، مجوز عبور نداده و حریم هوایی خود را بر روی آن بسته‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رویترز اعلام کرد، یک مقام بلندپایه روسیه روز یکشنبه به اینترفاکس گفت، دیدار سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه این کشور از بلگراد، به علت بسته شدن حریم هوایی همسایگان صربستان بر روی هواپیمای او در پی اعمال تحریم‌های غرب علیه مسکو، لغو شده است.

این منبع وزارت امورخارجه روسیه گزارش رسانه‌های صربستان را تائید کرد که بلغارستان، مقدونیه شمالی و مونته نگرو همسایگان صربستان، به هواپیمایی که قرار بود روز دوشنبه این دیپلمات ارشد مسکو را به بلگراد برساند، مجوز عبور نداده و حریم هوایی خود را بر روی آن بسته‌اند.

این منبع افزود، دیپلماسی روسیه هنوز نتوانسته بر ترابری چیره شود.

وزارت امورخارجه روسیه هنوز در این باره اظهارنظر رسمی نکرده است.

صربستان که روابط فرهنگی نزدیکی با روسیه دارد، تاکنون با پس زدن فشارها برای موضع گیری علیه روسیه در جنگ اوکراین که از ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) آغاز شد، به تحریم‌های غرب علیه مسکو نپیوسته است.

در حالی که صادرات گاز طبیعی روسیه به چند کشور در پی خودداری ار پرداخت بهای آن به روبل قطع شده؛ اما ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و الکساند ووچیچ همتای صرب او ماه گذشته (مه) در باره ادامه عرضه گاز طبیعی روسیه به صربستان، توافق کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس