قیمت بنزین در دوره بایدن 2 برابر شد


 قیمت بنزین در دوره بایدن 2 برابر شد

آمارهای انجمن غیر دولتی اتومبیل آمریکا که قیمت بنزین را در 6 هزار جایگاه بنزین در سراسر این کشور دنبال می‌کند، نشان داد، از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، قیمت بنزین در این کشور 2 برابر شده است.

آمارهای انجمن غیر دولتی اتومبیل آمریکا که قیمت بنزین را در 6 هزار جایگاه بنزین در سراسر این کشور دنبال می‌کند، نشان داد، از زمان روی کار آمدن جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا، قیمت بنزین در این کشور 2 برابر شده است.

بر اساس آمار این انجمن، در پایان ژانویه 2021 یعنی نخستین هفته روی کار آمدن بایدن در سمت رئیس جمهوری، هر گالن بنزین در آمریکا تنها 2.39 دلار بود.

آخرین آمار انجمن اتومبیل آمریکا در صبح روز شنبه نشان داد، متوسط قیمت یک گالن بنزین در این کشور به 4 دلار و 81 سنت رسید که بالاترین رقم در تاریخ این کشور محسوب می‌شود.

بالاترین قیمت بنزین در آمریکا از قدیم برای ایالت کالیفرنیا بوده است که در حال حاضر، قیمت هر گالن بنزین در این ایالت 6.29 دلار است.

 قیمت بنزین در دوره بایدن 2 برابر شد

چهار هفته است که قیمت سوخت در ایالات متحده آمریکا رکوردهای جدیدی ثبت کرده است. نخستین افزایش قیمت در پایان زمستان زمانی که روسیه عملیات نظامی در اوکراین را آغاز کرد و کشورهای غربی با تحریم پاسخ دادند، رخ داد.

واشنگتن، اوایل بهار امسال، نفت روسیه را تحریم کرد. این درحالی است که صادرات نفت روسیه به آمریکا تنها 8 درصد واردات نفت این کشور را دربر می‌گیرد؛ با افزایش قیمت نفت در سطح جهان، قیمت بنزین همچنان در حال افزایش است.

بایدن در روز چهارشنبه در جریان سخنرانی در کاخ سفید گفت، بعید است دولتش با وجود تلاش‌ها، قادر باشد در کوتاه مدت هزینه بنزین را در این کشور به میزان کافی کاهش دهد.

روزنامه «لا ونگوردیا»، چهارمین روزنامه پرفروش اسپانیا نیز نوشت، قیمت بنزین در اسپانیا در این هفته به بالاترین حد خود رسید و تلاش‌های دولت برای جبران خسارت به رانندگان را خنثی کرد.

به نوشته این روزنامه، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، یک لیتر بنزین 48 درصد گران تر شده و قیمت گازوئیل نیز 56 درصد افزایش یافته است.

دولت اسپانیا در ماه آوریل یارانه‌ای معادل 20 یوروسنت به ازای هر لیتر برای جبران افزایش هزینه سوخت به رانندگان اختصاص داد، اما به نوشته روزنامه «لا ونگوردیا»، این افزایش قیمت بنزین، تقریبا سه چهارم یارانه بنزین را از بین برده است.

چندی پیش، رابرت هابک، وزیر اقتصاد فدرال آلمان در یک مصاحبه تلویزیونی هشدار داد‌ اگر اتحادیه اروپا تحریم نفتی روسیه را تصویب کند، بخش شرقی آلمان با کمبود بنزین مواجه خواهد شد.

بخش شرقی آلمان از طریق پالایشگاه «شودت» تامین می شود که تمام نیاز آن با واردات از روسیه تامین می‌شود. این پالایشگاه، یکی از بزرگ ترین تاسیسات پالایش نفت خام در آلمان است و 90 درصد بنزین، گازوئیل و نفت کوره مصرفی برلین و ایالت براندنبورگ را تامین می‌کند.

سه شنبه گذشته، اتحادیه اروپا با تحریم نفتی روسیه موافقت کرد و این تحریم از پایان امسال آغاز می‌شود و در حال حاضر واردات از طریق خط لوله که مجارستان و دو کشور اروپای مرکزی به آن وابستگی دارند، از این تحریم معاف هستند.

مقامات ارشد اتحادیه اروپا گفتند، این تحریم پس از هفته ها گفت و گو با هدف حذف 90 درصد واردات نفت از سوی از سوی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا صورت گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند