افق بلند امام(ره) نسبت به ادیان ومذاهب خمیر مایه وحدت در جهان بشریت است


افق بلند امام(ره) نسبت به ادیان ومذاهب خمیر مایه وحدت در جهان بشریت است

حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، نگاه و افق دید امام خمینی(ره) را نسبت به ادیان و مذاهب اسلامی بلند دانست و اظهار داشت: ایشان تمام ادیان توحیدی را در یک افق بالا به مانند خورشیدی که می تابد و تجلی دین را در سنت پیامبراسلام (ص) می دیدند. وی افزود: امام نگرش جامعی...

افق بلند امام(ره) نسبت به ادیان ومذاهب خمیر مایه وحدت در جهان بشریت است
حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، نگاه و افق دید امام خمینی(ره) را نسبت به ادیان و مذاهب اسلامی بلند دانست و اظهار داشت: ایشان تمام ادیان توحیدی را در یک افق بالا به مانند خورشیدی که می تابد و تجلی دین را در سنت پیامبراسلام (ص) می دیدند.

وی افزود: امام نگرش جامعی به این مسئله داشتند؛ دشمنان اسلام با هر رنگ و عنوان از مسئله اتحاد و صفوف متحد مسلمان واهمه دارند و به همین دلیل امام مسئله وحدت را تاکید می نمودند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: در واقع این نگرش و بینش اسلامی، خمیر مایه وحدت در میان مسلمین است، این اندیشه مایه رحمت ، عطوفت برای غیر مسلمین و برای هدایت بشریت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این مسئله عامل وحدت وانسجام و یکپارچگی مسلمین است؛ یکی از نکاتی که ایشان هشدار می دادند عدم علاقه دشمنان اسلام به اهل سنت و تشیع است و در نگاه دشمنان هر مذهب از اسلام دشمن شناخته خواهد شد.

امام جمعه زنجان اظهار داشت: دشمنان اسلام سود و منفعت خود را در اختلاف بین مسلمین می بینند؛ استکبار و رژیم نژاد پرست صهیونیست و حامیانشان به مانند انگلیس و آمریکا مشاهده کردند که اسلامی که آموزه هایش مطابق فطرت انسانی است و موجب وحدت و تمدن نوین در میان آحاد مسلمانان می باشد، تلاش آنان را خنثی نموده است.

وی در پایان تاکید کرد: امام راحل این مسئله را گوش زد نمود و با ابتکار عمل در اعلام هفته وحدت ، بهانه را از دشمن که در نظر داشت با تفاوت تاریخ میلاد پیامبراسلام اختلاف بیافکند، گرفت و اعلام کرد هفته ای را برای تکریم میلاد در نظر داریم؛ مسلمانان باید به سرمایه اصلی خود یعنی، ایمان ، پیامبر واحد ، قرآن و سیره و سنت رسول الله توجه نمایند تا وحدت حفظ شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان