افزایش قیمت نفت همزمان با سیگنال عربستان / برنت 120 دلار و 75 سنت شد


افزایش قیمت نفت همزمان با سیگنال عربستان / برنت 120 دلار و 75 سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1 دلار و 3 سنت معادل 0.86 درصد افزایش به 120 دلار و 75 سنت رسید.

افزایش قیمت نفت همزمان با سیگنال عربستان / برنت 120 دلار و 75 سنت شد

به گزارش گروه نفت و انرژی بازارنیوز به نقل از تسنیم، خبرگزاری انگلیسی رویترز در گزارش اعلام کرده است که قیمت جهانی نفت به‌دنبال بالا رفتن شدید قیمت نفت عربستان برای تحویل در ماه جولای بیش‌از ۲ دلار در اولین معاملات روز دوشنبه افزایش داشت که حاکی از کمبود عرضه در بازار حتی پس‌از توافق اوپک پلاس برای تسریع روند افزایش تولید طی ۲ ماه آینده است.


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۱ دلار و ۳ سنت معادل ۰.۸۶ درصد افزایش به ۱۲۰ دلار و ۷۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۴ سنت، معادل ۰.۸۷ درصد افزایش ۱۱۹ دلار و ۹۱ سنت معامله می‌شود.


عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عرب را به ۶ دلار و ۵۰ سنت بالاتر از متوسط شاخص عمان/دوبی رسانده‌است. نفت عربستان در ماه جاری ۴ دلار و ۴۰ سنت بالاتر از شاخص عمان/دوبی معامله می‌شود.


این اقدام عربستان علی‌رغم تصمیم هفته گذشته ائتلاف اوپک پلاس برای افزایش ۶۴۸ هزار بشکه‌ای تولید در ماه‌های ژوئیه و اوت صورت‌گرفته است. این ائتلاف ۵۰ درصد نفت بیشتری در این ۲ ماه تولید خواهد کرد.


اما این تصمیم اوپک پلاس برای افزایش بیشتر تولید نمی‌تواند پاسخگوی تقاضای جهانی باشد، چون بسیاری از کشور‌های عضو این ائتلاف از جمله روسیه توانایی افزایش تولید خود را ندارند. این در حالی است که تقاضا برای نفت در آمریکا در بحبوحه فصل اوج رانندگی و همچنین در چین به‌دنبال برداشته شدن قرنطینه‌های کرونایی، روبه‌افزایش است.

پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا