ورود خودرو به استان اصفهان در تعطیلات اخیر 79 درصد بیشتر از پارسال بود


ورود خودرو به استان اصفهان در تعطیلات اخیر 79 درصد بیشتر از پارسال بود

اصفهان- ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: هشت میلیون و 312 هزار و 889 تردد خودرو از روز یازدهم تا پایان روز پانزدهم خرداد امسال در محورهای مواصلاتی استان ثبت شد که بر مبنای این اطلاعات، شمار ورود خودروهای ورودی به استان 79 درصد بیشتر از پارسال بود.

محمدعلی صلواتی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تردد خودروهای ورودی به جاده‌های شریانی مُجهز به ترددشمار برخط(آنلاین) در استان از یازدهم تا پانزدهم خرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۹ درصد افزایش یافت و بر اساس آمار ثبت شده توسط سامانه‌های ترددشمار، در این ایام ۵۰۳ هزار و ۸۰۷ دستگاه خودرو به استان وارد و ۵۱۹ هزار و ۸۱۰ خودرو از استان خارج شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان اظهار داشت: تعداد خودروهای ورودی و خروجی به استان در این مدت نسبت به سال قبل از آن به ترتیب ۴۷ و ۵۳ درصد افزایش یافته ‌است.

وی اضافه کرد: محورهای گلپایگان - دهق (خنداب)، انارک - جندق (جندق - سه‌راه جندق)، دهق - گلپایگان(خنداب)، جندق - انارک (سه‌راه جندق - جندق)، سجزی - نائین (جنب توزین)، نائین - سجزی (جنب توزین)، داران - چادگان، شهرضا - اصفهان، سمیرم - یاسوج(سه‌راهی پاتاوه) و شهرضا - اصفهان (روبروی wim) بعنوان ۱۰ محور با بیشترین درصد تردد در این ایام در استان محسوب می‌شوند.

صلواتی خاطرنشان کرد: همچنین محورهای بهارستان - اصفهان، اصفهان - بهارستان، آزادراه اصفهان - زرین شهر(فلاورجان)، آزادراه زرین شهر - اصفهان(فلاورجان)، اصفهان - زرین‌شهر (فولادشهر)، نجف‌آباد - تیران، اصفهان - شهرضا (سه‌راهی مبارکه)، زرین‌شهر - اصفهان (فولادشهر)، شهرضا - اصفهان (سه‌راهی مبارکه) و شاهین شهر - مورچه خورت(جنب WIM) بعنوان ۱۰ محور با بیشترین درصد تخلف سرعت هستند.

وی با بیان این که در تعطیلات نیمه خرداد ۲۳ درصد خودروها از یک تا ۲ روز، ۱۵ درصد از ۲ تا ۳ روز و ۱۰ درصد از ۳ تا ۴ روز در استان اقامت داشته‌اند، بیان کرد: استان‌های تهران، فارس و چهارمحال و بختیاری و قم، بیشترین سهم را در میان مسافران وارد شده به استان اصفهان داشتند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان بیان کرد: استان‌های تهران، فارس و چهارمحال و بختیاری، یزد و قم، بیشترین سهم را در میان مسافران وارد شده به استان اصفهان داشتند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۴۱ هزار دستگاه خودرو با ۴۸ هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان اصفهان فعالیت می‌کنند که نزدیک به ۱۰ درصد از ناوگان حمل بار کشور را شامل می‌شوند.

استان اصفهان از نظر تعداد شرکت حمل‌ و نقل بار، پایانه حمل بار و مسافر و آموزش کاربران حمل‌ونقل، رتبه اول کشور را دارد.
۴۵۹ شرکت حمل‌ونقل بار، ۶ پایانه حمل بار، ۳۱ پایانه حمل مسافر، ۱۲ مرکز مکانیزه معاینه فنی و ۵۴ مجتمع بین‌راهی نیز در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟