هواشناسی وضعیت جوی پایداری را برای استان همدان پیش‌بینی کرد


هواشناسی وضعیت جوی پایداری را برای استان همدان پیش‌بینی کرد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه دمای هوای استان طی چند روز آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: برهمین اساس شرایط جوی پایداری را در روزآهای آینده برای استان پیش بینی می کنیم.

محمدحسن باقری‌شکیب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و غبار پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه از بعد از ظهر امروز شاهد افزایش حجم ابرها و ابرناکی بیشتر آسمان استان خواهیم بود، اظهار داشت: افزایش رطوبت هوا در ساعات بعداظهر موجب بارش های پراکنده و قطره ای در برخی از نقاط استان می‌شود.

باقری شکیب ادامه داد: حجم بارش‌ها بسیار اندک و قطره ای است به نحوی که موجب موجب شستن غبار و گل آلودگی سطوح و خودروها می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان خاطرنشان کرد: روند گرمای هوا تا چندروز آینده در همدان ادامه دارد، هرچند دمای کنونی استان نسبت به دوره بلند مدت سه درجه سانتی گراد خنک تر است.

وی تصریح کرد: از فردا(سه شنبه) سرعت وزش باد در سطح استان همدان کمی افزایش می یابد و موجب ایجاد غبار رقیق محلی در برخی از نقاط می شود.

باقری شکیب اظهارداشت: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بهار با ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین مناطق استان همدان بودند.

وی خاطرنشان کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۳۳ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک