پیشتازی تام کروز در گیشه جهانی ادامه دارد


پیشتازی تام کروز در گیشه جهانی ادامه دارد

فیلم «تاپ گان: ماوریک» در دومین هفته از اکران همچنان با قدرت ظاهر شده و فروش آن در گیشه جهانی به 549 میلیون دلار رسیده است.

پیشتازی تام کروز در گیشه جهانی ادامه دارد

به گزارش ایران اکونومیست از هالیوود ریپورتر، فیلم تاپ گان: ماوریک با بازی تام کروز در هفته دوم اکران نیز با استقبال بی‌نظیر و فراتر از انتظار تماشاچیان روبه‌رو شد و با حدود ۸۶ میلیون دلار فروش در سینماهای آمریکا و کانادا، رکورد کمترین کاهش فروش (۳۲ درصد) را برای فیلمی که کار خود را با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار آغاز کرده، به نام خود ثبت کرد. به گزارش کام اسکور این رکورد پیش‌تر در اختیار قسمت دوم انیمیشن شرک بود که هفته اول اکران خود را با ۱۰۸ میلیون دلار فروش پشت سر گذاشت و فروش آن در هفته دوم تنها ۳۳ درصد کاهش یافت.

تاپ گان ۲ با عبور از سد فیلم جنگ دنیاها، به پرفروش‌ترین فیلم تام کروز در سینماهای آمریکا و کانادا تبدیل شد

فیلم تاپ گان: ماوریک تا روز یکشنبه در مجموع به طور تقریبی ۲۹۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در گیشه آمریکای شمالی و ۵۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در گیشه جهانی فروش کرد.

تاپ گان ۲ همچنین دیروز (یکشنبه، ۱۵ خرداد) با عبور از سد فیلم جنگ دنیاها (۲۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار)، بدون در نظر گرفتن تورم، به پرفروش‌ترین فیلم تام کروز در سینماهای آمریکا و کانادا تبدیل شد.

در گیشه بین‌الملل نیز این فیلم از قسمت اول تاپ گان که در این بخش ۱۷۶ میلیون دلار فروش کرده بود، جلو زده است. بیشترین فروش این فیلم اکشن در گیشه بین‌المللی مربوط به سینماهای انگلیس است که ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار از کل فروش خارجی را به خود اختصاص می‌دهند.

تاپ گان ماوریک با بودجه ۱۷۰ میلیون دلاری و به کارگردانی جوزف کوزینسکی ساخته شده و ماجراهای آن چند دهه بعد از قسمت اول اتفاق می‌افتد. در این قسمت ماوریک مامور می‌شود تا گروهی از خلبانان تازه کار نیروی دریایی را تعلیم دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان