10 هزار میلیارد ریال اعتبار، دستاورد سفر رییس جمهور به مهاباد


10 هزار میلیارد ریال اعتبار، دستاورد سفر رییس جمهور به مهاباد

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد گفت: 10 هزار میلیارد ریال اعتبار در راستای شتاب بخشی به شاخص های توسعه ای در سفر رییس جمهور به این شهرستان اختصاص یافت.

امیر قادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن قدردانی از استقبال و مهمان نوازی باشکوه شهروندان از رییس جمهور و هیات دولت افزود: بخشی از این اعتبار برای بهسازی و اصلاح محورهای مواصلاتی این شهرستان که شامل ۶ قطعه حادثه ساز و بخش دیگری از این اعتبار نیز به اصلاح مسیرهای ورودی و خروجی به شهر مهاباد اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات مصوب شده شهرستان به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص خواهد یافت، اظهار کرد: علاوه بر اعتبارات در نظر گرفته شده، ساماندهی و ارتقای مشخصات فنی برخی از محورهای مواصلاتی از جمله مسیر مهاباد به سردشت و مهاباد بوکان در قالب بسته پیشنهادی تقدیم هیات دولت شده است.

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به وضعیت نامطلوب تصفیه خانه شهرک صنعتی مهاباد نیز گفت: در جریان سفر رییس جمهور به مهاباد اعتبار ویژه ای نیز برای راه اندازی مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی و رفع معضل آلودگی زیست محیطی و بوی نامطبوع این منطقه در نظر گرفته شده که در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن با معرفی پیمانکار شروع خواهد شد.

قادری همچنین از تامین اعتبار برای علاج سازی حاشیه سد مهاباد خبر داد و گفت: بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز در بحث ساماندهی حاشیه سد مهاباد اختصاص یافته است که با اولویت نیازمندی های امور آب هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه سد مهاباد تنها تامین کننده آب شرب شهروندان است افزود: در بخش مدیریت و محدودیت دسترسی برای جلوگیری از آلودگی مخزن آب سد نیز برای عملیات اجرایی این حوزه اعتباراتی پیش بینی شده است.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: همچنین توجه به مناطق حفاظت شده و ایجاد بازارچه و احیای هنر صنایع دستی که با توجه به سبقه تاریخی و فرهنگی منطقه جزو ظرفیت های بالقوه شهرستان است از طرف رییس جمهور و هیات دولت تزریق اعتبار شده است.

قادری بیان کرد: در بخش بهداشت و درمان هم سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تداوم ساخت بیمارستان دولتی ۳۵۰ تختخوابی مهاباد اختصاص یافته است که با آن اعتبار بخش عمده سازه بیمارستان تکمیل خواهد شد.

وی همچنین از تامین اعتبار ویژه برای اجرای طرح های هادی در مناطق روستایی خبر داد و گفت: اغلب پروژه های عمران روستایی که مطالعات طرح هادی آنها به اتمام رسیده و در مرحله اجرا باقی مانده است با اختصاص اعتبار از طرف رییس جمهور دوباره شاهد فعال شدن روند اجرای آن در روستاها خواهیم بود.

فرماندار ویژه مهاباد افزود: توسعه فضاهای آموزشی، حذف کلاس های کانکسی و توجه به زیرساخت های فضای ورزشی در کنار تجهیز و تکمیل اماکن ورزشی از دیگر بخش هایی است که از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به آنها توجه ویژه شده است.

قادری، سفر شخص رییس جمهور به مهاباد را مایه خیر و برکت برای توسعه این شهرستان دانست و گفت: یک بسته پیشنهادی از مطالبات و نیازهای شهرستان نیز قبل از سفر رییس جمهور به مهاباد تهیه شده که با ارایه آن به هیات دولت تلاش می کنیم سهم شهرستانی را اخذ کنیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم با اختصاص این اعتبارات شاهد رونق و شکوفایی همه جانبه شهرستان و ارتقای شاخص های توسعه ای منطقه باشیم.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رییسی روز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری در قالب بیست و یکمین سفر استانی خود وارد مهاباد در جنوب آذربایجان غربی شد که مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت.

مهاباد با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت از شهرهای مهم و فرهنگی شمالغرب کشور محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری